Gå til innhold

Junifest 2009 - HelenaN - 50mm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ble veldig fint. Liker måten planten "lyser opp" foran mosen.

 

Og hey. Jeg har ikke hatt speilrefleks i mer enn 1 1/2 år, så det er ikke så lenge det heller. Allikevel syns jeg både du og jeg(om jeg tør si det selv) får fine bilder.

Endret av carmelita
Lenke til kommentar
3.Juni

Det ble da nydelig, Helena. Du kan dette med komposisjon, enkelt og effektfullt...(.i dag har jeg satt på ringer på macro'n av 100 bilder tror jeg det blir et par "uanstendige" å legge ut.)

 

PS. Ny PhotoWalk, håper du stiller...gleder meg.

RandiA

 

Tusen takk Randi! Makroringer ser ut å vare svärt vansklig å bruke.

Ja, jeg har meldt meg på PhotoWalk'en. Missade den ifjol, så jeg gleder meg til å bli med i år.

 

 

Det ble veldig fint. Liker måten planten "lyser opp" foran mosen.

 

Og hey. Jeg har ikke hatt speilrefleks i mer enn 1 1/2 år, så det er ikke så lenge det heller. Allikevel syns jeg både du og jeg(om jeg tør si det selv) får fine bilder.

 

Takk! :) Fint at du liker den.

 

 

2.juni-bildet ditt er herlig, fresht og delikat! Jeg får lyst å gå ut i skogen slik at jeg kan høre lydene, kjenne lukten og ta hendene i fuktig skogsvegetasjon. Fin selektiv fokus, akkurat det den burde være!

 

 

Mycket bra! :)

 

Mange takk! Det var fint beröm. :)

 

 

Hva slags 50mm er det du har? Tror jeg har hatt stor lyst til å prøve den.. ;)

 

2. Juni ble veldig bra!

 

Takk! Det er Canon 50/1.2. Jag köpte det till ett meget bra pris (halva nypriset, fordi det är nesten tre år gammelt och selgeren hade allvarliga fokusproblem), men på 5D fungerar det helt perfekt och har på kort tid blivit mitt absoluta favoritobjektiv! Sen jag köpte det har jag tagit 90% av alla mina bilder med det. Så, det var ett riktigt klipp (=bra köp), som vi sier i Sverige. :)

Lenke til kommentar
Takk! Det er Canon 50/1.2. Jag köpte det till ett meget bra pris (halva nypriset, fordi det är nesten tre år gammelt och selgeren hade allvarliga fokusproblem), men på 5D fungerar det helt perfekt och har på kort tid blivit mitt absoluta favoritobjektiv! Sen jag köpte det har jag tagit 90% av alla mina bilder med det. Så, det var ett riktigt klipp (=bra köp), som vi sier i Sverige. :)

Oooh - sweet - ikke rart (hihi!) at det blir pent! :D

Lenke til kommentar

Er flere som har forventninger til deg, Helena. Hehe. Jeg vet jo at du har tegning som jobb, så at du ser motiver, vet jeg at du bør og kan. :)

 

Så langt synes jeg nr 2 er det beste. Hvor er det tatt hen? Har en mistanke om at det er bekken som går parallelt med Sørbruveien, men det kan selvfølgelig være helt feil.

Lenke til kommentar
Er flere som har forventninger til deg, Helena. Hehe. Jeg vet jo at du har tegning som jobb, så at du ser motiver, vet jeg at du bør og kan. :)

 

Så langt synes jeg nr 2 er det beste. Hvor er det tatt hen? Har en mistanke om at det er bekken som går parallelt med Sørbruveien, men det kan selvfølgelig være helt feil.

 

Mange takk! :) Nu har jag definitivt prestationsångest. He he. Det er stor risk att 2. Juni. er månadens beste bild för mig och att jag ikke klarer i överträffa det.

(Svarar på resten via email.)

 

 

Jeg skal fotfølge Helena en gang vi er på samme fototuren, må lære noe av det motivvalget hennes, det er så bra :yes:

 

Det var snällt sagt! :) Men det er kanske ingen god idé, för når det blir bra beror det oftast på at jeg var heldig... Jeg synes at du er virkeligen duktig själv på å finne bra motiv!

Lenke til kommentar

4. Juni:

 

Usch, vilket väder... Men min utfordring er jo at komme meg ut även i dåligt väder, så det var bara att klä på sig och dra ändå...

 

I en mörk backe fann jag noen av årets sista hvitveis och tog dette bildet:

 

post-178020-1244114020_thumb.jpg

 

EXIF: 1/1250, f/1.2, ISO 100, 50mm.

Endret av HelenaN
Lenke til kommentar
Nok et pent naturbilde, og for en nydelig bokeh dette objektivet gir! Men i dag synes jeg dybdeskarpheten ble litt knapp - tror jeg hadde foretrukket at blomstene helt i forgrunnen var skarpe.

Bildet var fint som det er, men kan være litt enig med deg her...noen nesten helt i focus hvitveis i forgrunn hadde kanskje vært enda mer fascinerende...eller kanskje det ville ha ødelagt mykheten i bildet, :hmm: ..blitt for hardt liksom...slikt vet man ikke før man ser det i sammenligning.

RandiA

Lenke til kommentar

Tusen takk för alla kommentarer! Både beröm och kritik är väldigt välkommet. Jag är inte känslig och jag tål negativ kritik, så skriv ärligt vad dere synes.

 

jeg liker det veldig godt! Skjønner at jeg må følge litt med på hvilke bilder du tar. Holder på å lære meg å bruke 50mm f/1.2 og du har jo flere gode eksempler her allerede ;)

 

Aha, så du har också skaffat dig en 50/1.2? Nikon, antar jag? Jeg skal sjekke din tråd imorgen. Gleder meg til at se hva du har fotografert.

 

 

Nok et pent naturbilde, og for en nydelig bokeh dette objektivet gir! Men i dag synes jeg dybdeskarpheten ble litt knapp - tror jeg hadde foretrukket at blomstene helt i forgrunnen var skarpe.

 

Takk! Ja, bokehn fra dette objektiv er ikke så värst. :)

 

Jeg tog flere varianter, men de bilder med större skärpedjup hade diverse andra problem och brister, så denne gang ble dette bildet det beste synes jeg. Jag ska prova igen en annan gang om jag finner ett liknande motiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...