Gå til innhold

Junifest 2009 - HelenaN - 50mm


Anbefalte innlegg

Takk alla! :) Det gleder meg at dere liker det.

 

Yup - eventuelt bittebittelitt horisont, men jeg liker bildet! Farger og former! :D

 

Enig i at det ser litt skevt ut, men jeg vet ikke hvordan jeg skal få det at se bedre ut? Rätar jeg opp de horisontella linjerna blir dörren skev og tvärtom. Dessutom er de horisontella linjerna ikke parallella. Noen går opp og noen ned. Misstenker at hele huset er skevt. :D

Endret av HelenaN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Likte den rustikke stemningen på dagens.

 

Trondheim eller time machine? :)

 

I Trondheim nära Nidarosdomen finns et stort gammelt hus som heter noe med "Jernbane...". Porten er normalt lukked, men idag sto den åpen og jeg kunne gå in og ta et bilde.

 

 

Dessutom er de horisontella linjerna ikke parallella. Noen går opp og noen ned. Misstenker at hele huset er skevt. :D

Eeeller at det ble tatt i vinkel oppover. ;)

 

Jeg ta en skev bilde!? Nei, det er myyyye mer sannolikt at huset er skevt! :D

 

(Så pinsamt. Du har rätt, jeg tok nok bildet litt i vinkel uppover. Burde ha tänkt på det selv. :D)

Lenke til kommentar

27. Juni:

 

I det vaaarma väret tok vi oss en tur längs Ladestien. Vi startade vid Korsvika og gikk til Rotvoll. Der hade vi planert å ta bussen til byen, men det ble en massa problem (missade buss, lang väntetid, promenad til annan hållplats, missade buss igjen etc.) og vi fikk gå nesten hele veien tilbake til byen også. Nu er jeg skikkeligt trött i fötterna... :)

 

Her er et typiskt "Helena-bilde":

 

post-178020-1246132133_thumb.jpg

 

EXIF: 1/500, f/2.8, ISO 100, 50mm.

 

 

Et ikke så typiskt bilde:

 

post-178020-1246132146_thumb.jpg

 

EXIF: 1/5000, f/2.5, ISO 100, 50mm.

 

Man kan virkeligen ikke si at jeg er intressert i biler, men denne var jo så röd og blank i solen. :!:

 

 

Lenke til kommentar
Så nydelige grønnfarger det var mot det blå...jeg gikk Ladestien på torsdag jeg, men ser dessverre ikke slike fine motiver som deg...( jeg mistet ingen buss, for jeg syklet til og fra :yes: )

RandiA

 

Takk Randi! Ja, sykkel er det beste, men jeg trur at det hade blitt litt langt å sykle fra Heimdal og tilbake plus gå Ladestien. :) Du kan sikkert også finne fine motiver. Det er nok bare at du har fotografert så mye makro et tag nå og behöver trene deg på å se andra typer av motiv igjen.

 

Trondster og k.n.b: Fint at dere liker bilbildet! Jeg syntes at det var det beste bildet, men ble usikker og valde i siste öyenblikket at ta det som extrabild istedet. Nå ångrar jeg meg litt...

Lenke til kommentar
Takk Randi! Ja, sykkel er det beste, men jeg trur at det hade blitt litt langt å sykle fra Heimdal og tilbake plus gå Ladestien. :) Du kan sikkert også finne fine motiver. Det er nok bare at du har fotografert så mye makro et tag nå og behöver trene deg på å se andra typer av motiv igjen.

(Sykler ikke Ladestien nei, sykkelen står ved Sponhuset mens jeg går den)..akkurat det med mitt motivvalg har du helt rett i....jeg har fotografert så mye "nærsynt-bilder" i en årrekke nå, at jeg må trene meg opp til å se noe annet :yes:

RandiA

Lenke til kommentar
Jeg må si at jeg synes spoiler-bildet var fint :)

 

Takk! :)

 

 

Hei,

 

Jeg synes også bilbildet var bra.

 

Men hovedbilde gjenskapte stemningen fra gårsdagen: Sommer, sol og sjø.

 

Minner om sånne dager tar jeg frem når det blir kaldt og mørkt til vinteren. :)

 

Fint at du liker det! Jeg experimenterede med litt forsjellige skerpedyp og syntes dette var det beste, fordi man kan se at det er båter i bakgrunnen utan at dom dominerer bildet.

 

 

(Sykler ikke Ladestien nei, sykkelen står ved Sponhuset mens jeg går den)..akkurat det med mitt motivvalg har du helt rett i....jeg har fotografert så mye "nærsynt-bilder" i en årrekke nå, at jeg må trene meg opp til å se noe annet :yes:

RandiA

 

Det går sikker raskt når du väl begynner, trur jeg. Jeg gleder meg til å se hva du finner på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...