Gå til innhold

Junifest 2009 - HelenaN - 50mm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er nesten en blåkopi av et bilde jeg har planlagt. jaja takk for det! må vel finne på noe annet nå! :D

 

Jeg liker det, godt komponert, fine farger, og det slitne skiltet danner en fin kontrast til naturen rundt. :)

 

Takk! He he. Det hände mig också. För några dagar sen tog Ratleto et bilde fra exakt den punkt där jag hade planerat att fotografera, så jeg fick finne på noe annet. :D Ta bildet du hade tänkt ändå, synes jeg! Det skulle vara intressant att se din version.

 

9 Juni:

Fint komponert igjen og fine farger... :yes:

RandiA

 

Takk, Randi! Det er alltid koselig å lese dine kommentarer.

Lenke til kommentar

10. Juni:

 

Egentligen hade jag planert noe helt annet, men så begynte det å regne IGJEN (nå önsker jeg meg stabilt pent väder ett tag, takk!), så jeg knipsa dette og gick hem igjen..:

 

post-178020-1244633273_thumb.jpg

 

EXIF: 1/3200, F/1.2, ISO 100, 50mm

 

Jag ville att regndropparna skulle synas, så jag använde största bländare, men det blev nog onödigt kort skärpedjup. Kanske f/2 eller 2.8 hade varit bättre?

Lenke til kommentar
Takk! He he. Det hände mig också. För några dagar sen tog Ratleto et bilde fra exakt den punkt där jag hade planerat att fotografera, så jeg fick finne på noe annet. :D Ta bildet du hade tänkt ändå, synes jeg! Det skulle vara intressant att se din version.

 

Jeg har bare ikke funnet rette skiltet enda, selv om jeg har en viss idè :)

 

Jag ville att regndropparna skulle synas, så jag använde största bländare, men det blev nog onödigt kort skärpedjup. Kanske f/2 eller 2.8 hade varit bättre?

Tja, hadde nok blitt bedre med mindre blender. Det jeg reagerer på er ikke dybdeskarpheten, den synes jeg er ok, men himmelen i bakgrunnen der er utbrent (eller er det komprimeringen over remote desktop som gjør det?)

Ellers et vakkert bilde, jeg har blitt glad i smørblomsten selv de siste dagene :D

Lenke til kommentar
Jag ville att regndropparna skulle synas, så jag använde största bländare, men det blev nog onödigt kort skärpedjup. Kanske f/2 eller 2.8 hade varit bättre?

Fint bilde!

Hvis det skulle vært variasjoner, så tror jeg ville hatt litt større blender og lengre lukkertid for å få bevegelse i regndråpene. Eventuelt kombinert med blits på second curtain sync.

Lenke til kommentar
Jag ville att regndropparna skulle synas, så jag använde största bländare, men det blev nog onödigt kort skärpedjup. Kanske f/2 eller 2.8 hade varit bättre?

Fint bilde!

Hvis det skulle vært variasjoner, så tror jeg ville hatt litt større blender og lengre lukkertid for å få bevegelse i regndråpene. Eventuelt kombinert med blits på second curtain sync.

Større blender en f/1.2? :>

Lenke til kommentar

Takk alla! Koselig når det blir litt aktivitet i tråden, och jag uppskattar verkligen alla tips och råd. Blits har jag ingen (fotograferer sjelden inomhus), men lurer på å skaffe.

 

Are, ut och fotografere! :) Jeg synes at du har mange goda bilder fra Austrått og skulle gjerne vilja se mera bilder fra deg. Hoppas du melder deg på neste gang det blir en sån här utfordring/fest.

Lenke til kommentar

11. Juni:

 

Jeg fick lust att fotografere i byen för att få omväxling, så när det blev blå fläckar på himlen tog jeg meg en tur. Jeg fann mange intressanta motiv, så jeg noterede dem og får väl åka dit igen og ta fler bilder til junifesten sen.

 

Tanken bak disse "fester" er jo at man skal komme seg ut og fotografere, og kanske också att man ska utfordre sig själv att prova nya saker och motiv. Naturdetaljer er det som jag känner mig säkrast på, så nu ska jag prova andra typer av motiv ett tag; sånt som jag normalt inte brukar fota, så får vi se hur det går. :)

 

Det här är definitivt nytt för mig:

 

post-178020-1244731062_thumb.jpg

 

EXIF: 1/400, f/4, ISO 100, 50mm.

 

Jeg syntes nesten at publikum var intressantare än åkarna och det är därför jag har fokuserat i förgrunden.

Lenke til kommentar

Takk Trondster! Enig om fokus, men jag kände mig lite generad över att fotografera fågeln mitt i byen ibland allt folk, så jag knipsa bare et bilde og drog vidare. :)

 

Jag känner att dagens bilder är ganska dåliga. Jag borde ha valt andra, men ville ha nånting annorlunda och därför blev det dessa. Det stör mig lite, för jag tog bättre bilder, men nu är det för sent att byta. Förhoppningsvis skapar jag något bättre imorgon. :)

Lenke til kommentar

12. Juni:

 

Massa sopp..:

 

post-178020-1244803681_thumb.jpg

 

EXIF: 1/3200, f/1.2, ISO 400, 50mm.

 

 

Jag tog även några med större skärpedjup, men gräset och bakgrunden blev störande och bilden kjedelig. Då provade jag med max bländare istället och tycker att det blev en ganska trevlig "dreamy" effekt.

 

-

 

Fick just en idé om att prova med 12mm mellomring på 50mm-objektivet. Det ska bli artig og intressant. Kan passa att experimentera med når det regnar framöver.

Endret av HelenaN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...