Gå til innhold

Junifest 2009 - HelenaN - 50mm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Artig soppklynge. Ved første øyekast trodde jeg det var en kongle :)

 

Enig med deg at det fungerte bra med stor blender her. Kremet bakgrunn med struktur synes jeg ofte blir vellykket.

 

Fint at du liker det. Hva er et "kongle" förresten? :)

 

 

Fint bilde! Herlig krem-bokeh er da også største styrken til det objektivet.. :)

 

Det soppbildet var bare herlig!

 

Veldig fint! :)

 

Fine farger, morsomt soppbilde. (Men jeg tror ike jeg ville spist den soppen.. :no: )

RandiA

 

Soppbildet fungerer veldig bra. Fokus sitter helt rett, lite å si også på komposisjonen. Men kan synd soppen ikke kan spises, for den ser veldig god ut ...

 

Tusen takk alla! Det er koselig att komma hit og lese kommentarerna. :)

 

 

Du bør absolutt prøve med mellomringer. Den 12mm ringen vil gi deg nesten 0,4X på 50mm.

 

Det skal verkligen bli intressant att testa! Har även 25mm mellomring, men det trur jeg blir för mye på dette objektivet.

 

 

Veldig mange flotte bilder du har nå.. Liker skate-bildet og sopp-bildet enda mer. Bra komponert.

 

Jeg var litt osäker på skate-bildet (fordi jeg normalt ikke fotograferer den typen av motiv), så det är fint å höre at du liker det.

Lenke til kommentar

13. Juni:

 

Gammal båt i byen (Trondheim):

 

post-178020-1244897444_thumb.jpg

 

EXIF: 1/3200, f/1.2, ISO 100, 50mm.

 

Bildet er mörkt, men det var dårlig vär og mörkt i verkligheten også. Jeg er ganska förnöjd med kompositionen, men synes at repet er litt förstyrrende, men det kunde jeg ikke gjöre noe med... :)

Lenke til kommentar

Fra en litt full Asgeir:

 

Jeg like veldig godt dert siste bildet ditt, det er utryksfullt, fargene er rette og på sin plass, komposisjonen er bra.

 

jeg har ikke noe imot det orange tauet, jeg synes det gir litt til bildet. Hjelper det å fortelle "historien" bak bildet. Skal ikke si at det ble bedre med det tauet, men det ble i allefall ikke dårligere.

 

Keep up the good work Helena!

Lenke til kommentar

Trondster: Takk!

 

Kellendil/Asgeir: Fint at du skriver når du er full! :D:thumbup: En trevlig kommentar är det i alla fall.

 

arnold_layne: Aha. :) Vad dum jag är, det hade jag nog lätt kunnat kolla själv på Google images.

 

tomsi42: Menge takk! Fint å höre at du liker bildene.

 

Randi: Takk, takk! :)

Lenke til kommentar

14. Juni:

 

Idag har jag haft mye moro. :) I nesten ett år har jag haft mellomringar liggande ubrukta, men alla fina makro folk har postat under Junifesten inspirerade mig att prova dem på 50/1.2 idag.

 

Det var dårlig lys og jeg hade ikke stativ, så jeg blev tvungen att bruke stor blender og ISO 3200. Jeg brukte 12 + 25mm mellomringer og "fokusdypet" blev minimalt, men jeg synes ändå ikke at det var så vanskligt som jeg hade trott. Det var veldig artig og jeg gleder meg til å pröve igjen i bedre lys og/eller med stativ. Jeg har aldrig fotografert makro förut, så det är som en ny värld för mig! :)

 

 

Dette er nok dagens beste (litt rörelseoskärpa - jeg gleder meg til å pröve igjen i bedre lys og/eller med stativ):

 

post-178020-1245000668_thumb.jpg

 

EXIF: 1/50, f/5.6, ISO 3200, 50mm.

Endret av HelenaN
Lenke til kommentar

En stund siden jeg har kommentert bilder her nå.

 

Siden 5. juni synes jeg 12. juni (Masse sopp) er det beste. Deretter det nest siste bildet (14. juni). Knæsje farger i det. :)

 

Usnill kritikk på resten blir at det blir litt ordinært, kanskje. Sier ikke at jeg klarer det bedre selv, og jeg vet også hvor vanskelig det er å finne motiver hver dag. :)

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Liker du inte 13. Juni (båten)? Det synes jeg er et av de beste og jeg har fått mye beröm för det bildet på et 5D-forum. Dagens bilde är jag också ganska nöjd med. I övrigt er jeg enig med deg; några ordinära bilder där ett tag, ja. :) Takk för at du är ärlig! Det uppskattar jag minst lika mycket som bara beröm.

Lenke til kommentar
Liker du inte 13. Juni (båten)? Det synes jeg er et av de beste og jeg har fått mye beröm för det bildet på et 5D-forum. Dagens bilde är jag också ganska nöjd med. I övrigt er jeg enig med deg; några ordinära bilder där ett tag, ja. :) Takk för at du är ärlig! Det uppskattar jag minst lika mycket som bara beröm.

 

Jeg synes det er et greit bilde (båten). Bra teknisk utført og sånn, men ellers så "sier det ikke så mye", om du skjønner. I alle fall er det slik for meg. Men alle har forskjellig smak. :)

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...