Gå til innhold

Når skal jeg hevde meg helt i toppen? 37k 3DMark 2006!


Anbefalte innlegg

Kort fortalt ville ingen av komponentene det de hadde klart før. Coldbugger og en bøtte andre irritasjonsmomenter gjorde det hele til en veldig fustrerende kveld.

 

 

Synd. Dere hadde alt som trengtes.

 

 

Jeg kan kjøpe 3540´n for den symbolske sum av 200,- siden jeg trenger en HS og er sugen på en Xeon nøkkelring :D

 

Hva sier du Haakon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei de gar gitt opp klokkinga og gått over til og være bingoverter på gamlehjemmet.....

 

Såklart gir de ikke opp. Klokker man så får man de dagene, selv om akkuratt da så har man bare lyst til og finne halga og leke rambo ovenfor hardwaren:(

 

Var noe dritt Dp og Hifiking, ihvertfall når man har kjørt hwen på en viss klokk før og den nekter det plutselig:(

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
kjører litt tester med 4 x 4890 på luft nå.. satan, jeg trenger ny psu.. peak på 1060watt i Canyon Flight 1000/1100 1.45v på alle kortene :)

 

 

1.45v for 1000Mhz på core? Kjørte du ikke 1000Mhz på 1.3125/stock vGPU for litt siden?

 

Rivatuner du bruker til å øke spenning?

Lenke til kommentar

kortene mine har aldri klart så mye som 1000mhz på stock vcore - 1.45 må til..

 

tester bittelitt på nitro nå, noe er alvorlig galt.. eneste det kan være er rammen, den er det eneste jeg har byttet ut siden jeg kjørte 5.37GHz.

 

edit: helt funny hvor mange watt den trekker i canyon flight, stabilt over 1000w i 10-20sek.. haha :D

Endret av **dp**
Lenke til kommentar
kortene mine har aldri klart så mye som 1000mhz på stock vcore - 1.45 må til..

 

tester bittelitt på nitro nå, noe er alvorlig galt.. eneste det kan være er rammen, den er det eneste jeg har byttet ut siden jeg kjørte 5.37GHz.

 

edit: helt funny hvor mange watt den trekker i canyon flight, stabilt over 1000w i 10-20sek.. haha :D

 

 

Det er verdt å teste med 2 strømforsyninger. Det skader uansett ikke å forsøke. Dvs... ikke så lenge man kobler riktig.

 

Tenker du at RAM er toast, eller at du ikke har testet at den er stabil på de hastighetene?

Lenke til kommentar

Ja det står litt sånt om sinnsyk volt om de ramene men jeg husker ikke hvor .... men det var ett sted der man beskriver opsettet til hansom slo rekorden i ram overklocking med GT 2000 brikkene og han hadde nitrokjøling på dem også han, når han tippet 3000 med dem.

Har litt lyst på de GT brikkene som ligger i vinduet på DI nå jeg....hadde de ligget der 4 dager før når jeg kjøpte 1600 brikkene bare....

Endret av gipsy_boy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ja det står litt sånt om sinnsyk volt om de ramene men jeg husker ikke hvor .... men det var ett sted der man beskriver opsettet til hansom slo rekorden i ram overklocking med GT 2000 brikkene og han hadde nitrokjøling på dem også han, når han tippet 3000 med dem.

Har litt lyst på de GT brikkene som ligger i vinduet på DI nå jeg....hadde de ligget der 4 dager før når jeg kjøpte 1600 brikkene bare....

 

Kan ikke se at det står noe om "Support&Chat - RAM" hverken i forumkategori eller tittel for tråden.

:)

 

@**dp**:

Er det ikke noe "usikkerhetsfaktor" med ett ekstra skjermkort, om du ikke skal bytte RAM i en "proven" combo.

Hva med å verifisere at opprinnelig oppset (3xHD4890 +forrige RAM-oppsett) kjører som før.

Så sette inn ett HD4890.. <check>.

Så evt bytte RAM (for evt å tjene de siste viktige pts).

 

:)

Lenke til kommentar

har nå sannsynligvis funnet ut hva som er "galt".

 

det er subtimings som er annerledes på GT brikkene kontra Kingston. fikk foredrag fra en i Asus :)

 

dvs; ta med gamle brikker hjem; skrive ned ALLE timings.. taste disse manuelt på nye rammen.

 

denne "feilen" kan hindre cpu overklokk.

 

TL1000S: jeg har testet "safe" system med ny ram, dvs 3 kort på stock. fremdeles samme feilen. jeg har nå kjøpt en HR-03GT, da slipper jeg å bruke pci-express riser :)

 

edit: problemet er at en av de tre Kingston brikkene jeg brukte er defekt.. hihi

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...