Gå til innhold

Akambrukernes bilder - juni 2009


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis det er fotokonkurransen her på forumet du mener, så bør du fjerne det herfra, og lese reglene for konkurransen.

Jeg tror han mener utfordringen. Mener å ha sett det der.

 

Tom

 

Det er Junifesten / utfordringen.

Trur ikkje det stod noke om at ikkje man kunne poste bilda andre plasser.

Lenke til kommentar

For 20 år siden oppdaget jeg at det var en myte at sauer var "ålreite dyr" - når man hadde reist til hytta for å sprenglese til eksamen i fred og ro, kom disse brekende ulldottende til alle døgnets tider, skeit på trappa og ga fullstendig blaffen i alle forsøk på å føyse dem vekk. I beste fall tok de en runde rundt hytta. Nei, takke meg til Armeringsjern - har aldri forstyrret en stakkars strevende student!

post-73994-1244245444_thumb.jpg

(enda en leftover uten doggybag)

Lenke til kommentar

Vakkert Euklid!

 

Ble et par som ble til overs i dag også. Det er noen gamle spann av et slag. Står inne i gamle smia til farmoren min:

 

20090605192324_spann.jpg

 

Fokus: 50 mm | Lukkertid: 1/50 sec | Blender: f 1.2 | ISO: 1600 | Kameramodell: NIKON D300

 

 

Forsøkte meg også på en gammel skrutvinge:

20090606013936_tvinge.jpg

 

Fokus: 50 mm | Lukkertid: 1/400 sec | Blender: f 1.2 | ISO: 800 | Kameramodell: NIKON D300

 

Endret av Kellendil
Lenke til kommentar

Jeg var på Soul Children-festival i helga. Hvis det er noen av dere som så på nyhetene på både NRK og TV2 på lørdag, så var jeg en av de i det 1500 menneskers store koret på jernbanetorget i Oslo.

Bildet her er forøvrig av Oslo Soul Children litt senere på dagen.

 

post-132318-1244248903_thumb.jpg

 

Vil bare nevne at jeg syns det står litt uklart om man kan poste eldre bilder her eller ikke. Jeg misforstod i alle fall.

Lenke til kommentar

Var ute i kveld for å se etter noe som helst dyreliv etc mens jeg tok en Canon 200mm f/2.8L på første tur etter jeg lånte det av kompis, men var lite av det gitt, eneste stedene det var noe liv var selvsagt alt for mørkt, og jeg hadde ikke med meg stativet mitt.

 

Jeg fant en liten sliten traktor, nesten for mørkt der også, tatt håndholdt med batterigrep jeg også låner. Vet ikke helt hva jeg synes om batterigrepet, føler den er bittelitt for stor, firkanta & hard, hadde den hatt litt mykere grip samt litt rundere hadde jeg kanskje likt den bedre, selvsagt, føles bedre med mer vekt =)

 

200mm, f/2.8, 1/100s, ISO 400 @ 22:14

post-15829-1244249531_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Var ute i kveld for å se etter noe som helst dyreliv etc mens jeg tok en Canon 200mm f/2.8L på første tur etter jeg lånte det av kompis, men var lite av det gitt, eneste stedene det var noe liv var selvsagt alt for mørkt, og jeg hadde ikke med meg stativet mitt.

 

Jeg fant en liten sliten traktor, nesten for mørkt der også, tatt håndholdt med batterigrep jeg også låner. Vet ikke helt hva jeg synes om batterigrepet, føler den er bittelitt for stor, firkanta & hard, hadde den hatt litt mykere grip samt litt rundere hadde jeg kanskje likt den bedre, selvsagt, føles bedre med mer vekt =)

 

200mm, f/2.8, 1/100s, ISO 400 @ 22:14

post-15829-1244249531_thumb.jpg

Brukbart skarpt til å være handholdt påensåpass kort lukkertid. Tror ikke du hadde trengt et stativ her; en monopod ville gitt det det lille ekstra for å fått det skarpt.

 

Komposisjonen er ihvertfall på plass - ser ut som om traktoren ligger på lur ;)

 

Tom

Lenke til kommentar
...

Brukbart skarpt til å være handholdt på en såpass kort lukkertid. Tror ikke du hadde trengt et stativ her; en monopod ville gitt det det lille ekstra for å fått det skarpt.

 

Komposisjonen er ihvertfall på plass - ser ut som om traktoren ligger på lur ;)

 

Tom

 

Enig at monopod hadde vært nok, men nå har jeg bare et 3bensstativ så :p

Lenke til kommentar
Kveldslys

 

Møte

"Møte" var glimrende! :D

..Men kveldslys - kan ikke se noe bilde, selv om det ser ut som om det har vært tags der?

 

Takker for det! :-) Rart du ikke ser det andre bildet, det vises som normalt for meg. Men jeg er vel uansett mest fornøyd "møte", så det er kanskje ikke det store tapet...

Lenke til kommentar
...

Bildet her er forøvrig av Oslo Soul Children litt senere på dagen.

...

Bra!! Det å gjøre noe spennende ut av et kor er ikke lett.

Dybdevirkningen og lyset gir dette bildet det lille ekstra det trenger for å fungere. Har og stor sans for kontrasten mellom det litt strenge utrykket til solisten, og de mer fnisete utrykkene på de bak.

 

Lovsang er ikke helt min stil. Ikke at jeg er direkte mørkemann, men det er absolutt ikke min greie. Har egentlig fått overdose fra gladkristen bestemor.

Så det at du får meg til å stoppe opp å kommentere sier en god del i seg selv :thumbup:

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...