Gå til innhold

Akambrukernes bilder - juni 2009


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bilde serie: Ute blomster får innelys.

Prøver meg fram på bruk av blits, paraply, reflektorer etc.

Bildene kommer etterhvert. Jeg begynner å få fantasi sperre og naboen ser stygt på meg hver gang jeg klipper en blomst.

 

 

 

 

 

 

 

 

Endret av NorthPentax
Lenke til kommentar

Dette var ett litt raskt eksperiment da det var rimelig surt den dagen så ble fort tilbake til bilen igjen. Var mest for å teste hva som er mulig med blitsene inne i dette miljøet, flere av plasseringene er det man ikke skal gjøre ifølge læreboka, men skal tilbake igjen når det blir varmere og har bedre plan på lyssettingen.

 

Hvor nøye kritikk vil du ha JoonGoii? Dette er jo bare bildevise tråd.

 

Men tror ganske enkelt du burde starte med en blitz og ambient. Det virker ikke som du har så veldig masse kontroll på lyset.

Lenke til kommentar

Står 1 blits på hver side på bakken rettet mot skinnene, en litt lenger bak til høyre som peker i taket med softdomen som følger med SB-900 og en på stativ til venstre for meg med den hvite reflektoren rettet mot modellen. Neste forsøk blir med begge softboksene og manuell styring av blitsene for se hvordan det fungerer.

 

Er ikke etter læreboka nei, og ikke det jeg mener det burde være heller ,=)
Lenke til kommentar
...

Bildet her er forøvrig av Oslo Soul Children litt senere på dagen.

...

Bra!! Det å gjøre noe spennende ut av et kor er ikke lett.

Dybdevirkningen og lyset gir dette bildet det lille ekstra det trenger for å fungere. Har og stor sans for kontrasten mellom det litt strenge utrykket til solisten, og de mer fnisete utrykkene på de bak.

 

Lovsang er ikke helt min stil. Ikke at jeg er direkte mørkemann, men det er absolutt ikke min greie. Har egentlig fått overdose fra gladkristen bestemor.

Så det at du får meg til å stoppe opp å kommentere sier en god del i seg selv :thumbup:

 

Det er stort sett det jeg er fornøyd med jeg også. Kor er generelt veldig vanskelig å ta (gode) bilder av.

 

Overdose av gladkristne folk kan alle få, selv som kristen. Skal vel innrømme at jeg kan være gladkristen jeg også innimellom, men jeg prøver å ikke "plage" folk med det. Sånn litt utpå siden har jeg også funnet ut at enkelte gladkristne ikke er så glade som de gir uttrykk for. Noen venner av meg er nærmest deprimerte, men går for å være gladkristne. Merkelig.

Lenke til kommentar
Sånn litt utpå siden har jeg også funnet ut at enkelte gladkristne ikke er så glade som de gir uttrykk for. Noen venner av meg er nærmest deprimerte, men går for å være gladkristne. Merkelig.

Nei, det er desverre ikke lett for noen å kontrollere hva som foregår mellom ørene sine.

 

Her er en krabat som gnagde seg fast bak på mitt kne/lår forrige helg.

Regner med at det er mitt blod den står på.

 

post-31719-1244365730_thumb.jpg

 

Mulig den hoppet på meg når jeg besøkte det gamle tingstedet hvor Harald Hårfagre besøkte frisøren

etter å ha samlet Norge til et rike.

 

post-31719-1244366393_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Et par bilder som ikke ble tatt med i Junifesten:

Temaet for samtlige er Sjø, i en eller annen sammenheng :)

 

Selv betong og stål må gi tapt for vinterstormene.

Gangveien til land fra Viberodden fyr i Egersund.

post-41149-1244399123_thumb.jpg

 

No happy ending..

post-41149-1244399092_thumb.jpg

 

Redd Havet!:

post-41149-1244399044_thumb.jpg

 

Veiviseren!

post-41149-1244399073_thumb.jpg

 

Stolt reke!

post-41149-1244399608_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Bare en liten smakebit av Arendals samfunnet - ikke særlig lik stavangers:

OT: Åpner denne for betaling i Naturalia? :!:

Det er synd å si det, men jeg tenkte omtrent det samme. :blush:

 

Et par Vivitar-bilder fra dagens hageøkt -

 

Mitt første "skikkelige" fluebilde:

557207200_A53Ae-X2.jpg

 

En humle inn for landing:

557204774_aUyDC-X2.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...