Gå til innhold

Akambrukernes bilder - juni 2009


Anbefalte innlegg

Var ute å plukket noen blomster som jeg ville leke litt med. Har aldri vært stor-fan blomsterfoto, men nå var det stund siden jeg har tatt bilder med kamera, så for å tilfredstille noen lyster kunne jeg ikke dy meg :p

Har dessverre verken macro-optikk eller erfaring, så defor monterte jeg på sigma 50mm

 

post-152777-1244039605_thumb.jpg

 

PS! Pliz dette er ikke BK, så kun positive comments :mrgreen:

 

EDIT: noen som klarer å gjette hvilke blomster jeg har plukket?

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

von-schnellfahrer: Hahaha... Har aldri vært noe særlig superfan av blomsterbilder jeg heller, men merker at jeg koser meg når det først skjer. For min del så er det nok bare feighet. Vanskelig å få blomster til å se crappy ut, pluss at de er veeeldig tålmodige når jeg bruker 20 timer på å eksponere riktig. :) Bildet ditt er veldig fint, forresten. Synd med det lyset partiet på bunnen bare. Trekker bort litt oppmerksomhet fra hovedmotivet. Sorry, prøvde å være så positiv som mulig... :p

 

Euklid: Takkar og bukkar! Det virka seriøst kult med festen. Jeg får bli med neste gang. Nice skarphet og bokeh i bildet ditt! Brukte du blits for å få refleksjonen i øyet, eller er det naturlig lys?

Lenke til kommentar
Hallo, alle sammen!

 

Min første post i fotoforumet. Woohooo! :) Har vært innom her de siste dagene og kikka litt, og må si at det er veldig kult å se så mange fotoengasjerte mennesker. Det virker som at dere har en bra greie gående her.

Vælkømen trel vårs. Fin bukett du tok med ;)

 

Ett spørsmål bare: Hva går de forskjellige festene under «Utfordringer» ut på (januar-, februar-, osv -festene)? Prøvde å lese litt retningslinjer der, men ble ikke så veldig mye klokere.

Poenget er å få få folk ut av sofaen, komme seg ut å ta bilder samtidig som de ltrener seg opp til å bli en bedre fotograf. Følg med på de forskjellige trådene som svirrer rundt om dagen, så ser du bedre hva som skjer.

 

Tom

Lenke til kommentar
Vælkømen trel vårs. Fin bukett du tok med ;)

Takk, takk! Godt å se andre som er glade i B&W. :) Likte bildet ditt veldig godt. Synes den hvite karmen ga en fin balanse.

 

Det Høres veldig bra ut med de festene. Alltid bra med litt motivasjon for å få ræva i gir og komme seg ut og knipse litt! Jeg veit jeg behøver det, i hvert fall. :)

 

Mye bra bilder ute og går her folkens! Får seriøst prestasjonsangst...

 

@Arbakadarba: Fine bilder! "Hjemmemekka" eller naturlig bakgrunn på det nederste bildet?

Lenke til kommentar

Sinnssykt bra bilder! Jeg liker spesielt nr 2 og 3, men mest 2. Mucho dramatisk med den vinkelen og den undereksponerte himmelen. Modellens positur er også superbra. På de siste bildene synes jeg kanskje det begynte å bli en smule for mørkt. Men veldig bra bilder! :thumbup:

 

Ha slags lyskilde( r) har du brukt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...