Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?


FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

  1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

    • Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I en sosialist sine øyne er alle like.

 

Og der er vi tilbake med gjennomført usaklige teppe-uttalelser. Du er en oppegående person, hvorfor orker du å argumentere på denne måten? Jeg kan bare anta dette er ting du sier imot bedre vitende. Hvorfor slike usaklige satt-på-spissen og polariserende uttaleser? Tror du vi får en fornuftig debatt på et slikt grunnlag?

 

AtW

Lenke til kommentar
I en sosialist sine øyne er alle like.

 

Og der er vi tilbake med gjennomført usaklige teppe-uttalelser. Du er en oppegående person, hvorfor orker du å argumentere på denne måten? Jeg kan bare anta dette er ting du sier imot bedre vitende. Hvorfor slike usaklige satt-på-spissen og polariserende uttaleser? Tror du vi får en fornuftig debatt på et slikt grunnlag?

 

AtW

Bevis? Den norske skolen, som har vært omtalt som likhetsskolen, der alle skjæres under en kam. Flinke elever får ikke utviklet sitt potensiale, og svake elever får ikke den oppfølgingen de trenger. Det har blitt bedre nå, men likhetsskolen har ødelagt mange liv, i likhetens navn. I valgkampen snakket jeg med en fra Ap om bilavgifter. Han sa "du trenger ikke mer enn 170 hk på en bil". Hvem er han til å nesten bestemme for meg hva jeg trenger av hk på en bil? Og særlig når bilprodusentene nå øker antall hk nettopp for å få ned CO2-utslippene. Det finnes mange flere eksempler på dette, men det er de jeg kommer på akkurat sånn nå i farten.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
I en sosialist sine øyne er alle like.

 

Og der er vi tilbake med gjennomført usaklige teppe-uttalelser. Du er en oppegående person, hvorfor orker du å argumentere på denne måten? Jeg kan bare anta dette er ting du sier imot bedre vitende. Hvorfor slike usaklige satt-på-spissen og polariserende uttaleser? Tror du vi får en fornuftig debatt på et slikt grunnlag?

 

AtW

Bevis? Den norske skolen, som har vært omtalt som likhetsskolen, der alle skjæres under en kam. Flinke elever får ikke utviklet sitt potensiale, og svake elever får ikke den oppfølgingen de trenger. Det har blitt bedre nå, men likhetsskolen har ødelagt mange liv, i likhetens navn. I valgkampen snakket jeg med en fra Ap om bilavgifter. Han sa "du trenger ikke mer enn 170 hk på en bil". Hvem er han til å nesten bestemme for meg hva jeg trenger av hk på en bil? Og særlig når bilprodusentene nå øker antall hk nettopp for å få ned CO2-utslippene. Det finnes mange flere eksempler på dette, men det er de jeg kommer på akkurat sånn nå i farten.

 

Ingen tror at alle er like. Du får meg ikke et øyeblikk til å tro at du tror noen mener det heller.

 

AtW

Lenke til kommentar
I en sosialist sine øyne er alle like.

 

Og der er vi tilbake med gjennomført usaklige teppe-uttalelser. Du er en oppegående person, hvorfor orker du å argumentere på denne måten? Jeg kan bare anta dette er ting du sier imot bedre vitende. Hvorfor slike usaklige satt-på-spissen og polariserende uttaleser? Tror du vi får en fornuftig debatt på et slikt grunnlag?

 

AtW

 

Høres ut som standard FrP-retorikk spør du meg. Desverre. Hvilket støtter oppunder min teori om at FrP-politikere bare er en gjeng dørselgere i forkledning.

Lenke til kommentar
Jeg ønsker å stille et spørsmål til dem som stemmer FRP.

 

Hva synes dere om deres finanspolitiske talsmann, Ulf Leirstein?

 

Ikke et ladet spørsmål eller noe. Lurer bare på hva dere synes om hans politiske evner.

 

Jeg kjenner ikke fyren, så jeg kan egentlig ikke si så mye om ham. Jeg har faktisk ikke sett ham så ofte i media heller, da det stort sett har vært andre folk i de debattene jeg har fått med meg. For meg så er det ikke om personen er søt, tjukk, feit eller dum som betyr noe - det er partiets partiprogram som betyr noe. Det er altså sakene partiet ønsker å fremme og ikke minst kjempe for, som gjør at jeg holder en knapp på FRP. :)

 

Hvis man tar svarene han gir i dette intervjuet f.eks. så må jeg si meg veldig enig i det han sier.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold...tfold/1.6713083

 

Ad hominem-angrep er jo svært vanlig i politikk, dessverre - noen mennesker kjøper slike argumenter, andre overser dem.

Lenke til kommentar

Vil ikke akkurat si at Kristin Halvorsen, Inga Marte Torkildsen, Audun Lysbakken, Heikki Holmås, Trond Giske, Liv Signe Navarsete har særlig med politiske evner å skryte av heller. Kristin Halvorsen er direkte inkompetent og bør ikke ha noen tunge verv i det hele tatt, samme med Heikki Holmås. Audun Lysbakken er en kommunist som er imot privat eiendomsrett. Det eneste Trond Giske brenner for er å bli invitert på festivaler og ha groupies, samt sjekke damer, Inga Marte Torkildsen... vel, hva kan man si om henne? Liv Signe Navarsete er frekkhetens nådegave.

Lenke til kommentar
Eh. Hvor kom det fra? Jeg spurte hva dere synes om deres egen finanspolitiske talsmann og ditt eneste argument er 'DE ANDRE ER SKIKKELIG DÅRLIGE OGSÅ!'?

 

Det var som sagt ikke et ladet spørsmål, jeg bare lurte på hva dere synes om hans politiske evner. Skjerpings.

Jeg synes Ulf Leirstein klarer seg ganske bra, i likhet med en del andre i FrP. Han opptrer på en god måte, og er flink i debatter. Han viser at han har kunnskap om det han snakker om, i motsetning til f.eks. Kristin Halvorsen, som er totalt inkompetent.

Lenke til kommentar
Herlig verden du lever i. Alle i FrP er fantastiske politikere mens alle politikere i alle andre partier er inkompetente, løgnaktige tapere med frekkhetens nådegave.

Kristin Halvorsen har knapt utdannelse, så betegnelsen "inkompetent" passer ganske bra på henne. Hun sier bare det andre har sagt at hun skal si. Hun fikk ikke jobben som minister på grunn av hennes kompetanse, for å si det sånn. Hun har overhodet ikke de kvalifikasjonene som skal til for å kunne lede et fagdepartement. Ikke har hun bakgrunn fra økonomi, det gjorde henne inkompetent som finansminister. Og hun er heller ikke kompetent nok til å styre utviklingen innen barnehage og skole som kunnskapsminister.

Lenke til kommentar

Siden du er så fokusert på at Halvorsen har for dårlig utdanning er du vel i harnisk over Jensens tittel som 'diplomøkonom', Leirsteins utdannelse innen markedsføring og Sandbergs utdannelse innen papirproduksjon (:D) og prosesstyring. Da er selvfølgelig disse også 'inkompetente'?

Endret av GrandMa
Lenke til kommentar
Siden du er så fokusert på at Halvorsen har for dårlig utdanning er du vel i harnisk over Jensens tittel som 'diplomøkonom', Leirsteins utdannelse innen markedsføring og Sandbergs utdannelse innen papirproduksjon (:D) og prosesstyring. Da er selvfølgelig disse også 'inkompetente'?

Siv Jensen kan regne, Kristin Halvorsen kan ikke det. Halvorsen har vel ikke oppnådd en eneste formell grad. Hun har et grunnfag og mellomfag, altså ikke noe som er fullført. Siv Jensen har fullført sin utdannelse. Per Sandberg har også fullført sin utdannelse, og har tilogmed tjenestegjort i Libanon under FN. Han er overhodet ikke noen politisk broiler som Halvorsen, og har etter min mening en god del han skulle ha sagt. Ulf Leirstein har også fullført sin utdannelse og har stått i annen jobb i lang tid før han ble valgt inn på Stortinget. Det er forskjellen mellom Kristin Halvorsen og de fra FrP.

 

Edit: Siv Jensen er f.eks. mye mer kompetent til å sitte som finansminister enn Kristin Halvorsen, som knapt vet forskjellen på + og -.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Diplomøkonom tror jeg ikke er noen grad. Det er kun et to-årig studium (eller det var det Siv Jensen tok).

 

Jeg synes denne diskusjonen er ganske unødvendig, men jeg bare hadde håpet at du ikke skulle klage over andre politikeres utdannelse når de du stemmer på selv har jevnt over lav utdanning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...