Gå til innhold

Nikon-modeller på vei ut?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det må da være noe rart med prisene på nikonstore.se. 100 SEK i forskjell på D700 hus og D700 med AF-S 50mm? :ermm: Evt. mener de AF-D 50/1,8?

 

11800 kroner i Norge for den utgående modellen, og 7600 NK for ny modell i Sverige!
Hva i all verden prater du om? Den eneste av modellene som blir nevnt i denne saken som ligger i nærheten av 11800 kr ny i Norge er D300, og den er det ikke lansert noen etterfølger til.
Lenke til kommentar

Rart at det har vært så lite rykter rundt D400 hvis D300 er på vei ut. Hvis butikkene slutter å selge D300 nå må jo etterfølgeren være rett rundt hjørnet.

 

Jeg er og veldig spent på hvordan D400 kommer til å bli. Med unntak av en heftig videofunksjon så ser jeg ikke helt hva de skal gjøre for å lage noe betraktelig bedre enn D300.

Jeg håper virkelig Nikon klarer å holde megapikselhysteriet i sjakk. Hvor mange D300-brukere trenger mer enn 12?

Lenke til kommentar

Tipper på rundt 15 megapiksler (for å kunne stille likt med EOS 50D) og video, ellers så og si identisk med D300. Ser ikke det altfor store forbedringspotensialet. Men hadde vært fint om de hadde holdt seg til 12 megapiksler og klart å presse sensoren til å gi et trinn bedre støynivå enn D300.

 

Håper de lanserer noen nye objektiver i samme slengen også :) (70-200 VR II anyone?)

Endret av andrvas
Lenke til kommentar

Er kun 2 utvendinge dingsbomser som kunne vært endret på D300 det er fokus velgeren og 5-veis velgeren på høyre bakside, midten eller "OK" der er alt for lett å trykke feil på. Ellers spendt på å se hva Nikon evt klarer å komme på en evt erstatter.

Lenke til kommentar
Er kun 2 utvendinge dingsbomser som kunne vært endret på D300 det er fokus velgeren og 5-veis velgeren på høyre bakside, midten eller "OK" der er alt for lett å trykke feil på. Ellers spendt på å se hva Nikon evt klarer å komme på en evt erstatter.

 

Den er utrolig fin på D5000 - så der kommer det nok en forbedring.

Lenke til kommentar
Huff, dette videotøyset. Det har man film eller videokamera til.

Smak og behag. Det er ikke tøys bare fordi det ikke fenger deg.

 

Er det ikke mulig å forbedre sensoren betraktelig uten å peise opp oppløsningen?

Jovisst, men hvilke faktorer er det du ønsker forbedret?

 

Tipper på rundt 15 megapiksler (for å kunne stille likt med EOS 50D) og video, ellers så og si identisk med D300. Ser ikke det altfor store forbedringspotensialet. Men hadde vært fint om de hadde holdt seg til 12 megapiksler og klart å presse sensoren til å gi et trinn bedre støynivå enn D300.

Jepp, jeg tror også de øker til 15 MP, men at de samtidig klarer å tyne ut litt lavere støynivå. Ellers så kan jeg tenke meg til ennå bedre AF og eksponering, HDR-funksjon, WiFi for overføring av bilder, bedre lysstyrke og innsynsvinkel på skjermen.

 

Håper de lanserer noen nye objektiver i samme slengen også :) (70-200 VR II anyone?)

Hva er galt med den nåværende? (Bortsett fra pris og vekt)

Lenke til kommentar
slik jeg oppfattet det, ble D40x til D60. D40 fortatte sammen med D60.

hvorfor skal man ha 2 nesten like kameraer?

Forskjellige sensoren med forskjellige egenskaper? Nei, det er vel så enkelt at sensoren i D40 er nå så billig ålage at man kan selge D40 grisebillig. Det kunne man ikke med D60 da den ble lansert.

 

Tom

Lenke til kommentar
Håper de lanserer noen nye objektiver i samme slengen også :) (70-200 VR II anyone?)

Hva er galt med den nåværende? (Bortsett fra pris og vekt)

 

Ikke helt optimal på FX, ihvertfall ikke etter hvor mye penger man betaler. For oss som ikke har foto som yrke (og planlegger å bruke alle feriepengene sine på objektiv :innocent: ) så forventer jeg perfeksjon når jeg gir 17k for et objektiv.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...