Gå til innhold

Battlefield 1943 - Fakta, Videoer og Diskusjon


Gjest Slettet-uVTr2vDm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er sånn ego-tankegang som det der som ødelegger litt av gleden med å spille. BF er et lagspill, og det er alltid artig å fylle opp en båt, ta flaggene sammen og la pilotene ta seg av trusler fra motstanderen. Lagspill er morro, og man får til og med masse poeng hvis man er dyktig.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Jeg digger å spille på lag i spill som gears, men synes det blir vanskelig å gjøre det i bf 1943 når jeg spiller med folk jeg ikke kjenner som snakker engelsk. Foretrekker å hjelpe laget fra avstand gjennom et kikkertsikte. Jeg har tatt mange baser alene, og dersom en squad bestående av 3 stk møter 5 fra det andre laget, så hjelper det godt at jeg fjerner to eller flere fra motlaget.

 

The sniper sees everything ;)

Lenke til kommentar

Dere med xbox har jo også mic det har ikke PS3. Har sikekrt men ingen som bruker. Og hvis jeg starter i squad så er det akuratt som folk bare vil være i squad for og væredet, ikke nødvendigvis for og løpe med meg.

 

Men en ting jeg er litt irritert på er når man flyr. Lissom det er jo helt umulig og trikse seg unna folk, for du trenger ikke mer en og sneie 1mm av tuppen av vinga borti et blad på ett tre. Altså et blad ikke et tre eller en tonn tung grein. Så er blad er nok til at hele flyet eksploderer og jeg ender opp med 10- poeng??

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

post-41912-1250584049_thumb.jpg

 

Disorder: Som du ser, så kan man treffe en masse med flyet. Trikset er å sitte ganske nærme skjermen og se etter infantry på bakken. Du flyr ganske høyt og ganske langt fra den basen du vil skyte folk i, deretter glir du inn mot den ved å slippe speeden. Da kan du kjøre så sent som et helikopter nesten, og folk dør som fluer.

 

Det med bombing er bare en vanesak, jeg stupbomber nesten aldri, men har lært meg hvor mye lengre før jeg må slippe bombene. Dette er også en vanesak på lik linje med å klare å forstå kastebanen til granatene du kaster.. Til slutt kan du kaste ei granat inn et vindu på 100m avstand! ;)

Lenke til kommentar

Den store svakheita med BF43 er at det er vanskelig å få til godt lagspel. Det at folk du kjenner plutselig kan bli flytta over på det andre laget etter første runde hjelp heller ikkje.

 

Sjølv så synest eg at BF43 mangler ein slags form for general rolle. Om ein spelar på kvart lag hadde vært ein general som kunne bestemme max antall av dei forskjellige klassene, velge kven som er pilotar på laget (er merkelig at ein kvar infanterist også er pilot) samt å plassere markører på kartet som viser kvar laget skal angripe og kvar det er mest sannsynlig at fienden er.

 

Eg ser alt for ofte spelarar som bruker kjøyretøya og flya kun til å forflytte seg fra A til B på kartet. Slik bruk av kjøyretøy er eigentleg berre sløs av resursar og i mange tilfeller så etterlater folk seg jeep eller tanksen i ei grøft når dei har kommet fram dit dei vil, problemet er at dei då ofte er heilt aleine bak fiendens linjer noke som fører til at dei fort blir drept og fienden har fått seg ein extra jeep eller tanks.

 

Det samme er det med landgangsfartøya, er fustrerande å sitte igjen på skipet fordi kvar enkelt spelar har tatt sitt eige landgangsfartøy istaden for å vente til det kjem nokre passasjerar som kan bemanne våpena på fartøyet.

6 mann fordelt på 2 båtar er faktisk veldig effektive når dei patrulljerer sammen og samarbeider om å skyte ned fly, andre landgangsfartøy og fiendar som oppheld seg nært sjøen.

Lenke til kommentar

The Avatar

 

Du kan markere hvilken base du angriper slik at de på laget ditt ser hvor du fokuserer hen. Hvis medspillerne har noe i hodet vurderer de om det er en god ide og følger eventuellt etter.

 

Jeg bruker stort sett Jeep eller fly til å komme meg inn i fiendens base, men bare hvis denne står igjen etter at alle de andre har kjørt av gårde. Kjører til et ledig flagg og legger C-4 på bilen til flagget er mitt. Deretter kjører jeg videre til jeg finner et godt sniper sted eller en ny ledig base. Møter jeg på noen får de en jeep full av C-4 i nesa.

 

Ligger stort sett i topp 3 i slutten av runden. De som er gode med fly og fortjener der får altids tak i ett. Dersom jeg merker at noen er gode piloter lar jeg altid de ta flyet dersom vi løper mot samme fly fordi jeg er under middels god med fly og bruker de stort sett til transport.

 

Men ikke undervurder forvirringen som oppstår når man dropper ned bak fienden, lander i en busk og kverker halve motlaget som ikke skjønner hvor skuddene kommer fra (sniper ftw). Jeg regner dette som god bruk av fly.

Lenke til kommentar

Dette med å markere flagg synest eg fungerer dårlig sidan laget ditt berre består av 3 personar pluss deg. Har du squad mates som følger dine anvisningar så har du så gode squad mates at dei held seg i nærheita alikevell.

 

Hadde alle vært så omtenksome som deg så hadde det ikkje vært noke problem, men alt for ofte så ser eg folk som tar fly som dei berre sender rett i sjøen eller tar med seg en tanks som dei meir eller mindre gir bort til fienden.

Det å plasere C4 på kjøyretøya er ein god ide om du er sniper sidan du då har muligheita til å sprenge kjøyretøyet om fienden held på å kapre kjøyretøyet.

Lenke til kommentar

Det er sant at gode squad mates holder seg i nærheten, men det er et veldig greit verktøy for meg som kun spiller sniper. Jeg holder meg vanligvis relativt skjult og dermed er det vanskelig å hele tiden følge med min squad, men dersom en i mitt team markerer hvilket flagg han angriper kan jeg gi støtte fra avstand. Samme greia hvis jeg respawner, er i et fly eller noe annet som gjør at jeg ikke er i nærheten. Bruk denne funksjonen for alt den er verdt.

 

Jeg ser også folk som kjører fly rett i fjellveggen 30 sekunder etter å ha tatt av. Kjempetaktikk. ;)

Lenke til kommentar
Jeg ser også folk som kjører fly rett i fjellveggen 30 sekunder etter å ha tatt av. Kjempetaktikk. ;)

 

Er mulig at litt av dette har med at styringa er omvendt i BF43 som standard, slik at når du hopper rett inn i spelet og berre drar stikka bakover i ved enden av flystripa så går flyet i vatnet.

Rart at dei ikkje har forandra dette, kven flyg vel fly der du flyr opp ved å trykke opp?

 

Forøvrig kan det ein skjeldan gong være ein god taktikk å fly inn i fjellveggen, er ikkje ofte det skjer men om du klarer å snike deg inn i ein fientlig leir eller skip og der stjeler eit fly som du ikkje er flink nok til å bruke effektivt så kan det ofte være betre å bruke flyet til å stikke av for deretter å hoppe ut å la flyet kræsje. Då vil du i det minste ha hindra fienden i å bruke flyet. (Som ekstra bonus så setter du 3-4 spelarar ut av spel sidan dei blir ståande for å vente på at flyet spawner igjen) :roll:

Lenke til kommentar

> slik at når du hopper rett inn i spelet

 

Det er det tutorial er til for. Irriterer meg grønn av folk som aldri gidder å bruke 10 minuttter på tutorial før de hopper inn i en online match. Da bruker de 10 minutter der i steden hvor de kun blir skutt, flyr fly inn i trær og parkerer tanks inne i nærmeste bygning = hat.

 

Det som irriterer meg mest nå for tiden er bombeflyene som er tilnærmet usårlige. Det må jo to fly + flac cannon til for å rekke å ta ned alle sammen.

Lenke til kommentar

Jeg ser vel på meg selv som en av de som tar å bruker flyet som et transportmiddel.

F.eks på wake, hvis ikke det andre flyet gjør det samme så bailer jeg på airfielden.

 

Spawner som sniper, tar flagget (Gir så langt faen i airraid...) hopper inn i tanks, bruker C4 som miner og gjemmer meg bak en vegg. Venter på at biler stappafulle kommer råkjørendes inn mot flagget, bråstopper foran flagget og boom. Bortevekk var de.

 

Bruker du sniper riktig med C4 kan du som sagt være dødelig. Men som oftest går tiden i Rifleman. Granatkasteren er god som gull.

 

 

Dogfights er tingen sålenge man har en Zero, det å stå på bakken og høre en Mustang komme flygendes forbi med en Zero bak er konge.

 

eDit*

Zibiri, du vil ikke heller begynne med CS igjen da?

Endret av prixmyo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...