Gå til innhold

Sniktitt: Windows 7 RC


Anbefalte innlegg

Latterlig artikkel - som vanlig.

 

Mye av det samme som Windows 7 beta

Bruken av lanseringskandidaten oppleves ikke så veldig annerledes fra betaversjonen. Grensesnittet er mye av det samme og endringene ikke store.

Hva er dette for en kommentar?

Skulle beta og rc være veldig forskjellig?

Skulle det vært MASSE NYTT?

Skulle det være STORE ENDRINGER?

Du er klar over at mellom beta og rc så legger man ikke til nye ting? Dette er også vanlig i linux verdenen. Fordi mellom beta, rc, og release så ønsker man kun å fikse feil. Man ønsker ikke å legge til nye features som lager nye problemer.

Kanskje du heller kunne funnet ut hva som ble rapportert som feil i beta, og sett om det har blitt fikset i RC?

 

Open Action Center gir oss ikke mulighet til å velge et alternativt antispionprogram til Windows Defender.

 

Under vår test kunne programmet Superantispyware ikke installeres, programmet førte til Windows-krasj.

 

Kun lenker til betalversjoner under antivirus-anbefalinger.

Hvorfor skulle det være et antivirus som er ferdig nå? W7 er ikke ferdig. Hva får deg til å tro at W7 er ferdig, og derfor kan man lage release versjoner av anti-virus?

Siden RC bare er et annet fint navn for beta, så betyr det nettopp det. En uferdig versjon som man FORTSATT UTVIKLER OG KAN ENDRE TING PÅ. Da er det jo dødsteit av et antivirus firma og si at de har noe som VIL funke før MS er ferdig.

Kan det også hende at det er anti-virus firmaene som har bedt om at lenkene skal gå til betal versjonen???????? Undersøkende journalistikk?

 

Oppgavelinjen kunne hatt mer beskrivende ikoner.

For mac og linux har så VELDIG MYE BEDRE ICONER???

Tro meg, du blir nok vant til hva iconene går til. Men for all del, ikke installer W7 pga av dette.

 

 

Om noen har misforstått noe:

MS har en kundegruppe som linux mangler. Store firmaer som kjører enorme nettverk med windows på desktop, server, og en bråte MS systemer. Det er her MS er avhengig av å kunne funke, og det er også mot disse at man må være kompatibel på.

Derfor er ikke IE8 like bra på standard som FF som kan drite en lang marsj i kundegrupper de ikke liker.

Det er også å anta at ting tar tid, og at man ikke får nye features så fort til w7, nettopp fordi det også er et fokus mot bedrifter som skal bruke w7.

Men skriver man om dette? Spør man bedrifter som har testet w7? Er det stress å spørre ms? For dere spør da vitterlig produsenten når det er snakk om linux!

 

W7 beta er såpass god at i linux verden så ville den nok blitt sluppet som vanlig versjon. Nettopp fordi der har man ikke noe spesielt behov for å funke på alt. Det er tross alt ingen som betaler som må behages.

 

Windows 7 beta hadde flere feil. Google it. RC har også feil, og flere av dem finner man om man googler litt. Det er dette som er fokuset. Fikse feil og gjøre produktet klart.

 

Men når jeg leser de artiklene her på hw så rister jeg på hodet over språket, og fremstillingen av stoffet.

Lager man en tutorial siden ALLE bildene fra installasjonen er med?? Da er den dårlig.

 

Spørsmålet vi stiller oss er om lanseringskandidaten er såpass stabil og feilfri at den er klar for lansering.

Var den stabil nok?

Var den feilfri nok?

Kjørte dere et løp for å finne feil slik at dere kunne rakke ned på ms or w7? Eller om dette faktisk kunne brukes? For det er det første som det ser ut til å være målet deres.

Dere installerte flere malware/virus programmer fordi dere vet at disse vil gå rett på systemet, og siden alt er beta så får man kanskje feil?

Funket office? Funket mail? Funket web? Kom man seg på internett? Nettverk? Fikk man lastet ned ting? Funket spill?

Tror dere ola dunk er opptatt av superantispyware? de vet ikke at det finnes. De har norton.

 

Ta alle linux distro artiklene deres. De er superpositive med fint lite kritikk. Det som ikke funker blir til "jaja men det løser seg nok" eller "det er jo ikke så viktig".

Ta en windows artikel. De er et langt surt oppstøt. "iconene suger, derfor suger w7 og er totalt ubrukelig".

 

For meg som lager programvare selv så er det hoderystende mye av kommentarene.

 

- Vi har blant annet muligheten til å velge norsk tastaturoppsett under installasjonen.

- Vi godkjenner lisensavtalen for Windows XP Professional SP3

- Klar for lansering?

- Vi fant ikke mye negativt i lanseringskandidaten til Windows 7 – bortsett fra følgende

Idiotkommentarer.

 

Nok en "Sjefen tvang med til å lage en rapport om w7 rc og jeg vil ikke".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DarkSlayer:

http://en.wikipedia.org/wiki/Release_candi...lease_candidate[/url] ']The term release candidate (RC) refers to a version with potential to be a final product, ready to release unless fatal bugs emerge. In this stage of product stabilization (read QA cycle), all product features have been designed, coded and tested through one or more Beta cycles with no known showstopper-class bug.
Dette er den egentlige definisjonen på Release Candidate. Det kan selvfølgelig være at Microsoft gir en lang faen i det og slipper det som egentlig burde vært en Beta som en RC, men da får de stå for det selv. Brukerene forventer nemlig en RC når den blir kalt RC.

 

W7 beta er såpass god at i linux verden så ville den nok blitt sluppet som vanlig versjon. Nettopp fordi der har man ikke noe spesielt behov for å funke på alt. Det er tross alt ingen som betaler som må behages.
SUSE Linux Enterprise og Red Hat Enterprise Linux er eksempler på profesjonelle OS som koster penger. Tror du noen betaler $1500 pr. server pr. år for noe som ikke fungerer skikkelig (SUSE Linux Enterprise Server, med Priority support)?
Lenke til kommentar
Latterlig artikkel - som vanlig.

 

Mye av det samme som Windows 7 beta

Bruken av lanseringskandidaten oppleves ikke så veldig annerledes fra betaversjonen. Grensesnittet er mye av det samme og endringene ikke store.

Hva er dette for en kommentar?

Skulle beta og rc være veldig forskjellig?

Skulle det vært MASSE NYTT?

Skulle det være STORE ENDRINGER?

Du er klar over at mellom beta og rc så legger man ikke til nye ting? Dette er også vanlig i linux verdenen. Fordi mellom beta, rc, og release så ønsker man kun å fikse feil. Man ønsker ikke å legge til nye features som lager nye problemer.

Kanskje du heller kunne funnet ut hva som ble rapportert som feil i beta, og sett om det har blitt fikset i RC?

 

Open Action Center gir oss ikke mulighet til å velge et alternativt antispionprogram til Windows Defender.

 

Under vår test kunne programmet Superantispyware ikke installeres, programmet førte til Windows-krasj.

 

Kun lenker til betalversjoner under antivirus-anbefalinger.

Hvorfor skulle det være et antivirus som er ferdig nå? W7 er ikke ferdig. Hva får deg til å tro at W7 er ferdig, og derfor kan man lage release versjoner av anti-virus?

Siden RC bare er et annet fint navn for beta, så betyr det nettopp det. En uferdig versjon som man FORTSATT UTVIKLER OG KAN ENDRE TING PÅ. Da er det jo dødsteit av et antivirus firma og si at de har noe som VIL funke før MS er ferdig.

Kan det også hende at det er anti-virus firmaene som har bedt om at lenkene skal gå til betal versjonen???????? Undersøkende journalistikk?

 

Oppgavelinjen kunne hatt mer beskrivende ikoner.

For mac og linux har så VELDIG MYE BEDRE ICONER???

Tro meg, du blir nok vant til hva iconene går til. Men for all del, ikke installer W7 pga av dette.

 

Det er en kommentar som er sann. Hva er galt med å påpeke det? Alle vet kanskej ikke at det vanligvis ikke er så store endringer mellom beta og RC, og frventer relativt store forandringer. Det er en enkel påpekning av fakta.

 

Igjen, dette er påpekning av fakta, hvem vet om dette blir fikset eller ikke i final. Skal man ikke påpeke noen negative ting i det hele tatt, fordi det potensielt kan bli endret i final?

 

At andre har dårlige ikoner gjør ikke W7 sine ikoner automatisk gode. Har det blir anbefalt å ikke installere W7 pga dårlige ikoner?

 

Jeg foreslår du formulerer kritikken din litt annerledes, slik den er nå, så framstiller du bare deg selv som en fan som klikker hver gang noen påpeker noe som helst negativt om W7, og det vet jeg du ikke er.

 

AtW

Lenke til kommentar

Har kjørt Windows 7 RC 7100 på en Dell Inspiron 9400 og så langt har det meste fungert som det skulle. Noen programmer lar seg ikke installere på første forsøk. Drivere til TV kortet kræsjet, men funker igjen etter noen omstarter. Fildeling går greit, men jeg har problemer med deling av skriver over hjemmenettverket til XP og Vista PCer. Har hatt tilsvarende problemer med ulike Windows versjoner, men det fungerte med Vista i det ellers samme oppsettet. Ellers er jeg fornøyd med mer responsiv PC, og raskere prosesser.

 

Edit: etter litt tukling med "advanced sharing settings" fikk jeg til skriverdelinga også!

Endret av Gaervern
Lenke til kommentar

Har RC'n installert på 3 maskiner. En AMD Puma basert HP tx2590 m. touchskjerm og greier, funker som gull rett fra RC dvd'n, touch skjerm og alt. 2ndre maskina er AMD790GX basert og har en tendens til å bluescreene med disk/ntfs.sys innimellom. Den 3dje er Intel (P35) basert og tusler fint så langt. En 4de Intel maskin stoppa under installasjon fordi disken har stått i et hardware raid 5. Må vel formatere den på ei anna maskin først ser det ut som. Synes det er rimelig godt for et OS som ikke er utgitt enda og drivere ikke er 100% tilgjengelig. At applikasjoner som gjør lav-nivå operasjoner slik spyware & antivirus sjekkere gjerne gjør ikke funker er det jaggu ingen grunn til å klage på før en W7 kompatibel versjon er laga.

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Er IKKE klar denne !

Dvalefunksjonen på mediaPc-en min krangler. Pc-en starter ikke opp korrekt så jeg må ta en restart - og da er jo liksom vitsen borte.

Har venta på at det skulle komme en fix, men ikke enda iallfall.

 

Så får jeg jo heller ikke lagt den inn på min Aspire. RC mangler USB-drivere så jeg får ikke flytta pila i den første screenen.

 

Så det mangler litt enda.

Lenke til kommentar

Nå har jeg også instalert på en MSI Wind med harddisk. Siden jeg ikke har DVD-spiller, pakket jeg ut ISO-fila med WinRAR og kjørte setup fra harddisken, alt gikk etter planen. Til og med dualboot med XP fungerer. Jeg skal ikke bruke XP mye. Alt går raskere og jeg liker den nye taskbaren.

Lenke til kommentar
Er IKKE klar denne !

Dvalefunksjonen på mediaPc-en min krangler. Pc-en starter ikke opp korrekt så jeg må ta en restart - og da er jo liksom vitsen borte.

Har venta på at det skulle komme en fix, men ikke enda iallfall.

 

Så får jeg jo heller ikke lagt den inn på min Aspire. RC mangler USB-drivere så jeg får ikke flytta pila i den første screenen.

 

Så det mangler litt enda.

 

Har samme problem med mitt oppsett nå. Når jeg setter meg ned ved PC-en igjen, og rører på musa, dukker skrivebordet opp, men musa reagerer ikke før en liten stund, og da nytter det ikke å trykke på noen ting. Av og til hjelper det å holde inne Ctrl+alt+del en liten stund. Da kommer valgene opp etter kanskje 5 minutter. Men er enig i dette, da kan man mye heller bare skru av PC-en.

 

MEN, har funnet en midlertidig løsning. Hvis jeg går fra PC-en med et program oppe, gjerne en nettleser (har kun prøvd det), så låser ikke PC-en seg etter den kommer ut fra dvalemodus igjen! Merkelig igrunn, men det funker inntil det kommer ut en oppdatering.

Lenke til kommentar
Er IKKE klar denne !

Dvalefunksjonen på mediaPc-en min krangler. Pc-en starter ikke opp korrekt så jeg må ta en restart - og da er jo liksom vitsen borte.

Har venta på at det skulle komme en fix, men ikke enda iallfall.

 

Så får jeg jo heller ikke lagt den inn på min Aspire. RC mangler USB-drivere så jeg får ikke flytta pila i den første screenen.

 

Så det mangler litt enda.

 

Har samme problem med mitt oppsett nå. Når jeg setter meg ned ved PC-en igjen, og rører på musa, dukker skrivebordet opp, men musa reagerer ikke før en liten stund, og da nytter det ikke å trykke på noen ting. Av og til hjelper det å holde inne Ctrl+alt+del en liten stund. Da kommer valgene opp etter kanskje 5 minutter. Men er enig i dette, da kan man mye heller bare skru av PC-en.

 

MEN, har funnet en midlertidig løsning. Hvis jeg går fra PC-en med et program oppe, gjerne en nettleser (har kun prøvd det), så låser ikke PC-en seg etter den kommer ut fra dvalemodus igjen! Merkelig igrunn, men det funker inntil det kommer ut en oppdatering.

 

Akkurat samme problemet, som gjorde at jeg gikk tilbake til Vista.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...