Gå til innhold

Sniktitt: Windows 7 RC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemer:

 

den detekterer ikke riktig min laptop. (Acer Travelmate)

-mangler visualizering av lys/volum.

-sluker mer strøm enn Ubuntu 9.04 med Compiz på (mens aero-crap er AV) (målt med ampéremeter uten batteri.) ca 3watt mer under fullscreen VLC spilling. BT/WLAN av, lys+volume på minimum.

 

Er forferdelig bloated, med jevne mellomrom spretter strømforbruket opp, og disken jobber en masse, mens jeg "ser film". - sikkert noe spyware fra microsoft

 

 

 

den tror også at mousepad er ei PS2 mus, så scroll-områder fungerer ikke.

Lenke til kommentar
Funker Daemon tools med W7 RC?

Testa nyeste verson her om dagen, og den funka hos meg iallefall.

Alternativt funker PowerISO toppers og jeg må si jeg er konvertert. Bedre shell integration bl.a

Man kan dobbeltklikke på filer for auto mount i DT nå. Og versjonen som kom i forrige måned er klar for W7.

Lenke til kommentar

Kjører nå win7 RC på acer 5920g, på acer one, på serveren min og på hovedpcen min. Har testet det på flere eldre systemer også og det har fungert helt hundre prosent alle gangene og eneste som må innstalleres er såklart skjermkortdrivere. Er mektig imponert over hvor godt rcen er, en litt eldre beta gav meg en del feilmeldinger o.l samt at sidebar ikke fungerte skikkelig før. Så vil si at RC definitivt har et lass bug fixes og at det nå fungerer helt topp! MS har faktisk aldri lansert et system som funker så godt som denne rcen gjør ..

Lenke til kommentar
Er forferdelig bloated, med jevne mellomrom spretter strømforbruket opp, og disken jobber en masse, mens jeg "ser film". - sikkert noe spyware fra microsoft

Dette er en RC verson. Ellers ser jeg at du holder tråden på et seriøst nivå :roll:

 

Hva er poenget? RC er vel ganske godt representativ for final, problemer i RC vil med relativt stor sannsynlighet også være problemer i final.

 

AtW

Lenke til kommentar
Problemer:

 

den detekterer ikke riktig min laptop. (Acer Travelmate)

-mangler visualizering av lys/volum.

 

den tror også at mousepad er ei PS2 mus, så scroll-områder fungerer ikke.

 

Visualiseringen får du kun hvis du legger inn Acer sin software i windows, du finner den på acer sine support sider.

 

Touchpad har altid blitt detected som en PS2 device.... Scroll området fungerer kun hvis du legger inn synaptics driveren for touchpaden, du finner denne også på acer sine support sider.

 

Vista drivere/software fra Acer skal fungere fint i følge de trådene jeg har lest.

 

Slike utbrudd får deg bare til å virke som du ikke har peiling på hva du snakker om... beklager...

 

Det er meget mulig du kan få litt ekstra strømsparing ut av systemet hvis du går inn å disabler bakgrunnsprogrammer og services som ikke behøves. Windows er jo kjent for å ha litt mer sånt kjørende slik at brukere ikke skal trenge å legge inn ting selv. Det er nok slik at Windows setter den grønne brukeren uten peiling foran "haxxoren med amperemeteret"

Endret av Dipso
Lenke til kommentar
problemer i RC vil med relativt stor sannsynlighet også være problemer i final.

 

AtW

 

Det har vel du strengt tatt ikke noe grunnlag til å kunne anta.

 

Jo, det har jeg god grunn til å anta, fordi RC og final tradisjonelt er to veldig like produkter.

 

AtW

 

Korrekt, men MS fikser som regel på mange ting mellom RC-RTM, som de også har blitt sitert:

 

Between now and the final release, Microsoft said that it is looking mainly to improve in the following areas:

 

* Installation

* Security issues

* Crashes and Hangs

* Device installation and compatibility

* Servicing

* New Hardware

Lenke til kommentar
problemer i RC vil med relativt stor sannsynlighet også være problemer i final.

 

AtW

 

Det har vel du strengt tatt ikke noe grunnlag til å kunne anta.

 

Jo, det har jeg god grunn til å anta, fordi RC og final tradisjonelt er to veldig like produkter.

 

AtW

 

Korrekt, men MS fikser som regel på mange ting mellom RC-RTM, som de også har blitt sitert:

 

Between now and the final release, Microsoft said that it is looking mainly to improve in the following areas:

 

* Installation

* Security issues

* Crashes and Hangs

* Device installation and compatibility

* Servicing

* New Hardware

 

Detfor "relativt stor sannynlighet", kontra "helt sikkert".

 

AtW

Lenke til kommentar
En av mange nye finesser som er dukket opp i Windows 7 er en såkalt Aero Peek. Dersom vi holder nede Windows-tasten og mellomromstasten, vil alle åpne vinduer være gjennomsiktige helt til vi slipper taket av hurtigtastene.

Kan noen forklare meg hva denne funksjonen skal være godt for?

Kunne sett nytten i en funksjon som sprer vinduene utover skjermen alà den OS X har ved å trykke F9, men dette?

Har ikke prøvet Win 7 selv, men dette er vel forbedringer av eksisterende funksjoner.

 

Det lar deg kjapt komme til og se desktop'en, for å finne et shortcut for eksempel, og så tilbake til der du var med alle vinduer/programmer du hadde åpne når du slipper knappene igjen. I XP kan du trykke på desktopknappen en gang for å minimere alle vinduer, og en gang til for å få dem tilbake igjen. Men hvis du gjør noe mens de er minimert, for eksempel åpner et annet vindu, så husker ikke lenger XP status på de andre vinduene og de forblir mimimert.

 

Aero Peek gjør en ting til på samme måte: Den viser thumbnails for åpne programmer hvis du beveger musen over ikonet i taskbar. Beveger du markøren til thumbnail'en så gjøres alle andre vinduer/programmer gjennomsiktige og du ser bare vinduene fra det valgte programmet. Det er nyttig hvis du jobber med noe i et program men trenger å se kjapt på informasjon i et annet før du fortsetter å jobbe der du var. Igjen kan du i XP klikke på ikonet for det andre programmet for å bringe det foran, og på det første for å komme tilbake til det igjen, men det endrer rekkfølgen på ting på skjermen.

 

Hvor nyttig dette er skal jeg ikke ha sagt noe om før jeg har prøvet det selv...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...