Gå til innhold

Ta The Keirsey Temperament Sorter her, og fortell hva du ble og hvilket yrke du har


Anbefalte innlegg

Tror dere på Julenissen òg? Minner meg om disse "Hvem er du i Paradise Hotel?" eller "Hvilket bilmerke er du?", som jeg stadig får tilsendt på Facebook.

 

For all del; Sikkert grei nok underholding, har faktisk tatt den selv, men ville ikke basert min fremtidige karriereplan på en simpel test ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjølve testen er vellbrukt og stemmer til ei viss grad, så noke meir tyngde en andre tulle tester har den. Det er også skrevet veldig mykje om dei forskjellige profilane ein del av det stemmer veldig bra for min del.

 

Men for all del, ikkje baser framtidig karrierevalg på denne testen. Ikkje er det nok spørsmål til å få ein nøyaktig profil og ikkje får du sjå kor høg score du fekk på dei forskjellige temaene.

 

Dei aller fleste veit sann nokenlunde kva slags type person dei er. Eg hadde eit lite fag om dette på høgskulen, og det som var mest interesangt å lese var råd om korleis du skal argumentere for å få ein person med ein kjent profil til å skifte meining. Ting som å appelere til den objektive analytikeren hos ein T-person eller appelere til følelser hos ein F-person.

Men som yrkes test skal du ta dette med ein klype salt.

Lenke til kommentar

Orket ikke å ta hele testen, da jeg allerede har tatt denne. Den går ut på det samme i grunn. Jeg fikk

 

Your personality type is ISFJ.

Introverted (I) 93% Extraverted (E) 7%

Sensing (S) 55% Intuitive (N) 45%

Feeling (F) 85% Thinking (T) 15%

Judging (J) 73% Perceiving (P) 27%

 

Sensitive, caring, patient, and conscientious, ISFJs can take time to warm up to new ideas and people. Painstakingly accurate and methodical when working with facts and details, ISFJs are patient with follow-through tasks. They tend to take commitments and deadlines very seriously, have excellent memories and are especially good at remembering details pertaining to people. They are patient listeners, eager to help people in real and practical ways. Quiet, private and reserved at first, but once they make a connection they are exceptionally loyal, generous and devoted. ISFJs are down-to-earth and realistic people and use practical judgment in making decisions and lend stability through their excellent commonsense perspective. ISFJs are modest, serious and hardworking and highly supportive of friends and colleagues.

 

Jeg utdanner meg til å bli lærer, og føler jeg passer godt til det. :)

Lenke til kommentar

Takker for linken, greit å få tatt den også :) Jeg ble fortsatt en tydelig ISTJ.

 

Felles forretnings-verden..? Jeg er litt usikker på oversettelsen av dette utklippet fra beskrivelsen:

 

"ISTJs seem to fit extremely well into the Management and Executive layer of the corporate business world"

 

Kan noen oversette det til norsk for meg ?

Endret av Pinky2
Lenke til kommentar
"ISTJs seem to fit extremely well into the Management and Executive layer of the corporate business world"

 

Kan noen oversette det til norsk for meg ?

Omtrentlig:

"ISTJ-er ser ut til å passe ekstremt godt inn i styre- og ledelses-sjiktet i forretningsverdenen"

Lenke til kommentar
"ISTJs seem to fit extremely well into the Management and Executive layer of the corporate business world"

 

Kan noen oversette det til norsk for meg ?

Omtrentlig:

"ISTJ-er ser ut til å passe ekstremt godt inn i styre- og ledelses-sjiktet i forretningsverdenen"

Takker :) Men kunne du/dere si hva som ligger i forretningsverdenen(corporate business world)..snakker vi om finans eller er det også snakk om alle typer bedrifter/virsomheter allt i fra bank til høyteknologibedrifter i oljeindustrien ?

 

Kan man si at en ingeniør som er prosjektleder eller driver med kontrakter/administrasjon etc i høyteknologibedrifter er i en slik posisjon (i forretningsverdenen) eller er det mer øk/adm folk i posisjoner som ingeniører normalt ikke befinner seg i ?

Endret av Pinky2
Lenke til kommentar
Grei test, men som en nevnte tidligere, får jo samme spørsmål 5-6 ganger, bare omformulert.

Flere som reagerer på dette. Forklaringen er at i testen så er det egentlig bare 4 spørsmål, dvs at det er 4 grupper spørsmål der hver gruppe gir deg en av to bokstaver(karaktertrekk) etter hvilken av de to som dominerer. Defor er det endel spørsmål som er ganske like, testen prøver å finne ut hvordan du er i det aktuelle temaet ved å spørre om det samme på forskjellige måter. Man ender til slutt opp med 4 bokstaver som gir deg hvilken mennesketype du er. Men hver av de fire hovedgruppene mennesketyper har alltid to bestemte bokstaver som er unik for mennesketypen.

Endret av Pinky2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Your Temperament is Idealist : NF

Your variant temperament is Teacher : ENFJ

 

Jeg har endret meg fra INFJ til ENFJ det siste året. Jeg tok samme test i forbindelse med idrettspsykologi i fjor.

Lenke til kommentar
Your Temperament is Idealist : NF

Your variant temperament is Teacher : ENFJ

 

Jeg har endret meg fra INFJ til ENFJ det siste året. Jeg tok samme test i forbindelse med idrettspsykologi i fjor.

Blitt mer utadvendt da :)

 

Her er en forklaring til de fire gruppene:

 

Expressive(E) or Reserved(I)

Observant(S) or Introspective(N)

Tough-minded(T) or Friendly(F)

Scheduling(J) or Probing(P)

Endret av Pinky2
Lenke til kommentar
Men for all del, ikkje baser framtidig karrierevalg på denne testen. Ikkje er det nok spørsmål til å få ein nøyaktig profil og ikkje får du sjå kor høg score du fekk på dei forskjellige temaene.

Du får opp søyler for hvor høy score du fikk på de forskjellige temaene.

Lenke til kommentar

Your Temperament is Guardian : SJ

Your variant temperament is Inspector : ISTJ

 

The Guardian type most driven to perfectionism and detail is the Inspector (ISTJ). They are attracted to fields where accuracy and precision is needed. They are often found in business and/or finance in positions such as accountant, insurance underwriter, office manager, or bank examiner. Like the Supervisors, they may find their niche in civil service as a detective or an IRS agent. Professional positions in teaching or medicine and legal and technical occupations are also attractive. Says Benita, "I found that I wanted to work in a position where I had the time to make things right. As an estate planner, I enjoy helping people work toward a safe and secure future."

 

Skal gå på NHH neste år, så testen ser ikke så veldig dum ut... :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Your Temperament is Artisan : SP

Your variant temperament is Crafter : ISTP

 

The Crafter Artisans are not only concrete in speech and utilitarian in getting things done, they are also directive and attentive in their social roles. Though directive like their Promoter counterparts, their directiveness is leavened by a good deal of attentiveness and seclusiveness. They do not approach strangers readily, but once in contact do not hesitate to tell them what to do. And they can be quite forceful in this, such that others tend to do their bidding.

 

Like the other Artisans, Crafters live a life of artful action, but their particular nature is most easily seen in their mastery of tools of any and all kinds, from microscopic drill to supersonic jet, from potter's wheel to grand piano, from a camera to a clarinet. Sometimes Crafters will use their body as a tool. A tool is any implement that extends or varies our human powers -- vehicles, musical instruments, cutting devices, and weapons are just four of the many categories of the tools that surround us. Most of us use tools in some capacity, of course, but Crafters (only ten per cent of the general population) are the true virtuosos of tool work, with a natural ability to command tools, to bend them to their wishes, and to become adept at all the crafts requiring tool skills. Even from an early age Crafters are drawn to tools as to a magnet; tools fall into their hands demanding use, and they must manipulate them. Indeed, if a given tool, whether scalpel or earthmover, is operated with a precision that defies belief, that operator is likely an Crafter.

 

Yay! Kanskje jeg burde bli snekker. :p

Lenke til kommentar

Igjen blir jeg INTP som alle andre ganger jeg har tatt Meyer-Briggs testen. Og alltid i sånn skikkelig sosiopatisk skeivt fordelt struktur. (I+6 N+8 T+8 P+8)

 

Ble Rational-NT: Engineer. Noe som jo passer siden jeg studerer ingeniørfag.

Ble "Architect" sammen med mine helter slik som Einstein, Adam Smith, Jefferson og Charles Darwin.

 

Men, jeg er fortsatt skeptisk til hvor mye som er "cold reading" og P.T Barnum statements i selve psykoanalysen. Jeg er egentlig ganske fan av MB-testen, men ikke på det nivået at jeg vil forandre livet mitt etter hva den sier. En del større firmaer bruker den og har jeg hørt, men det er ver vel mest for at disse Human Resources folkene skal ha noe å gjøre på.

Lenke til kommentar

Tipper at spm gjentas som en slags måte å vurdere viktighet og nøyaktighet i hvert enkelt utsagn. Et spm du svarer på samme måte hele tiden, gir en pekepinn om at det er mindre variasjon i denne utpregingen av hvordan du oppfatter deg selv, f.eks en som er veldig sky, tilbakeholdene, osv.

 

Jeg har mange jobbkollegaer jeg uten videre kunne plassert inn i samme gruppe her, og ettersom testen omtaler alle kategorier positivt og forførerisk, så er det neppe vanskelig å få folk til å bekrefte at kategoriene de er blitt plassert i stemmer.

 

Jeg havnet i INTJ (mastermind) kategorien, og tenker kanskje egentlig at ENTP (inventor) lett kunne passet like greit. I og med at det var lite ekstreme utslag, og testen virket såpass wishy washy, burde jeg nok kunne havnet i andre kategorier også. På den annen side har jeg klikket meg igjennom noe liknende for noen år siden, og mener at jeg også havnet i en NTJ-kategori. Kanskje selvbildet er stabilt, da.

 

Jobber som lege, og misliker jobber veldig. Har bare jobbet ræva av meg for at folk skal synes jeg er flink/gi meg ros, men det gir ikke nok selvrealisering over tid. Har puslet med tanken om å bytte utdannelse, bli programmerer eller begynne å lese noe med økonomi. Vil gjerne ha noe med både analyse, resultater, prestasjon som kan tilbakeføres til meg, samt egenrådighet/selvbestemmelse. Akkurat per idag, så hadde jeg neppe brydd meg om jeg hadde sittet i kassa på rimi, dersom jeg hadde fått like bra betalt.

Lenke til kommentar

 

 

Jobber som lege, og misliker jobber veldig. Har bare jobbet ræva av meg for at folk skal synes jeg er flink/gi meg ros, men det gir ikke nok selvrealisering over tid. Har puslet med tanken om å bytte utdannelse, bli programmerer eller begynne å lese noe med økonomi. Vil gjerne ha noe med både analyse, resultater, prestasjon som kan tilbakeføres til meg, samt egenrådighet/selvbestemmelse. Akkurat per idag, så hadde jeg neppe brydd meg om jeg hadde sittet i kassa på rimi, dersom jeg hadde fått like bra betalt.

 

Kanskje du jobber i stat, kommune, eller noe slikt. bli plastisk kirurg hvis du kan, bli forsker, bygg på det du har sier jeg:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...