Gå til innhold

Gammel AMD K6 med WD 80GB? Mulig?


Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel maskin, den består av en AMD K6 300MHz prosessor, 256mb sd-ram (PC100) og et radeon7000 64MB.

 

Den brukes som MP3 spiller i kjellerstua mi :D

Eneste problem er at den sliter litt, og det skal den jo ikke gjøre, 300MHz skal da være nok til og spille mp3`er.

Den bruker nå en quantum 2.5 GB (med os på, og ellers stappfull av mp3'er) og en ???? 3.5 GB (tror det er seagate), som også er stappfull av mp3'er.

 

Jeg vil altså kjøpe en Western Digital 80GB 7200rpm 8mb cache. Vil dette fungere tror dere? (Hovedkortet er så gammelt at den bruke alle pins).

Vil ikke kjøpe uten og vite om det fungerer.

På forhånd takk :smile:

 

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Eneste problem er at den sliter litt, og det skal den jo ikke gjøre, 300MHz skal da være nok til og spille mp3`er.  

 

 

300 MHz, ja, men ikke 300 K6 MHz. Det er to litt forskjellige ting. K6 har mer søplete ytelse enn en gjennomsnittlig kalkulator. Jeg tviler forresten på at du får en 80 GB HDD på et SÅ gammelt HK, men kan du ikke prøve med en annen tilsvarende harddisk?

Lenke til kommentar

 

Eneste problem er at den sliter litt, og det skal den jo ikke gjøre, 300MHz skal da være nok til og spille mp3`er.  

 

 

300 MHz, ja, men ikke 300 K6 MHz. Det er to litt forskjellige ting. K6 har mer søplete ytelse enn en gjennomsnittlig kalkulator. Jeg tviler forresten på at du får en 80 GB HDD på et SÅ gammelt HK, men kan du ikke prøve med en annen tilsvarende harddisk?

 

Selvfølgelig går det glimrende an å kjøre MP3 på denne maskinen! Hva tror du det sitter inne i f.eks. MuVo, ZEN, iAudio osv.? 1,8 GHz Xeon?!

 

Tror du hadde blitt forbauset hvis du visste hva en K6 300MHz kan gjøre..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...