Gå til innhold

Sitronsafts treningslogg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke helt sikker. Men det blir sagt mye bra om det.

 

Vurderer å begynne med ZMA. Det er ganske billig, og skal visstnok gi ekstreme resultater. Slik jeg ser det burde det gi mye bedre resultater enn kreatin, ettersom testosteron-nivåene økes naturlig og man får bedre søvn (bedre restitusjon) og slikt.

 

Effekter ved bruk av Zma:

 

* Økt styrke

* Økt muskelvekst

* Bedre restitusjon

* motvirker kramper

* Bedre søvn

* Økt potens

 

Ble litt interessert, så lurte på først og fremst om Sitronsaft hadde merket noe positivt eller negativt. Men for all del, kom gjerne med erfaringer dere andre også.

Lenke til kommentar

vel, "ekstreme" resultater er vel å overdrive litt..

kjøpte meg selv en boks med 90 tabletter ZMA fra pf, eneste jeg merka var bedre søvn, det andre vil jeg heller si er mer placebo effekt.

 

du kan ikke sammenligne zma og kreatin, da disse tilskuddene har helt forskjellig virkning, og zma gir deg heller ikke en testosteron økning, da dette ikke er et anabolt produkt.

 

men på den andre siden, når du løfter tungt over lenger tid så synker magnesium og sink innholdet i kroppen, og kan føre til lavere testosteron produksjon. så teknisk sett, det ZMA gjør er å "forbedre" testosteronet som du allerede har i kroppen. se på det som et mineral for testoen hvis du vil.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Først sluttet jeg å skrive logg, og så sluttet treningen - pause :)

 

Skal egentlig trene i dag, men jeg våknet opp snufsete og syk i går, med forkjølelse og vondt i halsen. Det har nok mye å gjøre med den store påkjenningen jeg påførte kroppen på mandag med den første ordentlige treningen siden før sommer, og at jeg etter trening gikk hjem i Bergens forfriskende regnvær i bare shorts og t-skjorte.

 

Vet ikke om det er lurt om jeg trener i dag, mtp at kroppen da blir brutt ned på ny når den er i sterkt behov for å bygge seg opp. Neste trening kommer da på fredag, ettersom jeg skal på jobb i morgen ettermiddag.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

09.09.09 - trening (B)

 

Knebøy 5x5 30kg (ett oppvarmingssett 20kg = OPV20)

Markløft 1x5 30kg (ett oppvarmingssett 25kg)

Skulderpress 5x5 20kg (olympiastang)

Bro 3x30 sek

Pull-ups 3xF (var vel noe mellom 4-8 på hvert sett)

 

God økt, var støl de neste dagene. Kjenner at det er godt å begynne å trene igjen.

 

11.09.09 - trening (A)

 

Knebøy 5x5 32,5kg (OPV20)

Benkpress 5x5 20kg

Inverted rows (roing med kroppsvekt) 3xF (6-10 hvert sett)

Reverse Crunch 3x12

Push-ups 3xF (8-17 hvert sett)

 

Kjempeøkt, kjenner det enda bedre i musklene. Føles veldig bra. Veldig lett på alt som ikke er kroppsvekt, men skal jo ha progresjon. Gleder meg til tyngre vekter på knebøy og benkpress.

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Jeg har det på diskusjon.no. Men ok, skal ikke bruke spoilere mer, forrige innlegg skal jeg redigere. Bruker btw safari og OS X.

 

Edit: Når det gjelder treningen lurer jeg på om jeg bruker litt for lette vekter i noen øvelser, da mtp baseøvelsene knebøy, markløft og benkpress. Men har det egentlig noe å si, så lenge jeg har progresjon? Kjenner det jo, er trening, men er ikke spesielt hardt. Markløft spesielt er kanskje lite å begynne på 30kg i. Har tenkt å øke med 2,5kg hver gang. Kanskje jeg skulle øke med 5kg hver gang og deretter øke med 2,5 når jeg kjenner det blir veldig krevende?

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Nettopp vært og trent.

 

16.09.09 - trening (A)

 

Knebøy 5x5 37,5kg (OPV20)

Benkpress 5x5 25kg (OPV20)

Inverted rows (roing med kroppsvekt) 3xF (6-10 hvert sett)

Bro 3x30 sek (skulle tatt reverse crunch, blandet dem, så jeg tar reverse på neste trening (B))

Push-ups 3xF (12-17 hvert sett)

 

Raskeste økten noen gang, en drøy halvtime. Likte ikke helt hvordan knebøyen gikk, har begynt å kjenne det i hofteleddet..

Lenke til kommentar

Fredag 18.09.09 - trening (B)

 

Knebøy 5x5 40kg (OPV25)

Markløft 1x5 40kg (OPV25)

Skulderpress 5x5 25kg (OPV15)

Hang-ups 3xF (5-10)

Reverse Crunch 3x12

 

Skulderpressen var helt latterlig tungt, greide meg såvidt gjennom 4. sett, og så på mirakuløst vis gikk 5. sett helt greit. Hva skal jeg nå gjøre? Kommer ikke til å greie 27,5kg neste gang og jeg kan ikke øke med mindre enn 2,5kg. Skal jeg fortsette med 25kg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...