Gå til innhold

Sitronsafts treningslogg


Anbefalte innlegg

Mye karb før treningen vil ikke ha like mye negativ effekt VD den gode effekten ved å innta mer av dem etter trening.

Det er greit at du må fylle opp glykofenlagrene før neste trening men du må jo ha kcal-overskudd også.

Har du først bestemt deg for korn så er det vel bare til å helle innpå med det til frokost da.

 

Hva er egentlig galt med proteinshake på skolen?

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan hive litt tunfisk på brødskivene, som pålegg. Legg rikelig med tufisk på skiva og tilsett litt majones og topp det hele med litt dill! Bon apetit! ;)

Så kjøp deg en halvliter melk/litago, eller noe sånt, som du drikker til maten.

 

Bruker du minst 1 boks tilsammen utover brødskivene + 1/2 liter melk så har du en del protein. Om ikke 40g. så er det ikke så langt i fra. :)

 

PS. foretrekker tunfisk i olje. Det gir best smak.

Lenke til kommentar

Du får fort en del kommentarer hvis du drar frem shakeren på skolen ja.

 

"Boler" er vel en gjenganger :!:

 

Men har sett et par som har drukket proteiner på skolen min. Den ene var ei jente i klassen, og han andre stod på dass og drakk det :p

 

 

Edit:

Syntes denne artikkelen er både inspirerende og ga meg mange ideer til matlaging osv. http://www.iform.no/pub/art.php?id=507

 

Hvorfor i huleste drikker han fyren så mye whey-protein midt på dagen? Ville tro det var best med en andel kasein, eller reint K pulver. Whey er vel best før/under/etter trening? Eller tar jeg helt feil..?

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Fy faen hvor mye han spiste.. Med det proteininntaket skulle man jo nesten tro han slanket seg også.

 

Jeg har nå tatt proteinshake på skolen to ganger, og folk har ikke reagert noe særlig, men tror noen har tenkt "for en wannabe/boler osv osv" og det gjør meg egentlig ikke noe, men jeg liker generelt ikke å ta med shake på skolen. I det siste har det begynt å bli ganske stort fokus på styrketrening blant guttene jeg omgås, og det er ofte dét samtalen går i. Så tror heller folk tenker "hmm... kanskje jeg også skulle begynt" om jeg tar med proteinshake på skolen, det er det jeg ville tenkt om noen av dem hadde tatt med shake. De måltidene folk vanligvis spiser på skolen er jo proteinfattige som få. Men, jeg vil helst slippe shake. Men er morsomt dette, hvordan folk reagerer med "avsky" mot proteinshakes, mens de reagerer med "hmm, så sunn du er da" og "det ser godt ut" om noen tar med seg kyllingfilét, når det egentlig er akkurat det samme.

 

Jeg dropper trening i dag, kjenner det godt i armen bare jeg løfter litt på den (vaksine). Det betyr at jeg ikke får trent før torsdag, kaaaanskje i morgen. Men, om det er slik at jeg ikke får tid/anledning til å trene, hva bør jeg gjøre i mellomtiden for å kompensere? Jeg tenker da at jeg bare har kroppen min til disposisjon.

 

Edit: Det gleder meg å se at tråden min har nådd 10000 views :D

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Er ikke forferdelig for meg å ta med shake på skolen altså ;P Jeg tenker mest på hvor lite appetittelig det faktisk er i forhold til annen mat. Tror jeg skal begynne med kyllingsalat, så får jeg litt grønnsaker med også :D

 

"Men, om det er slik at jeg ikke får tid/anledning til å trene, hva bør jeg gjøre i mellomtiden for å kompensere? Jeg tenker da at jeg bare har kroppen min til disposisjon."

 

Kommentarer ønskes.

Lenke til kommentar

Biceps kan du trene, løft noe hjemme.

Triceps kan du trene , sett deg på en luftstol, hold fast i noe og senk deg selv opp og ned.

 

Du kan ta tak i noe over hodet og heise deg opp, situps, pushups.

Planke, Knebøy med en tung sekk.

Trene grepet med pappas startkabler.

 

Det er vel bare fantasien som setter grenser.

Tren litt høyrep da vektene kanskje ikke blir lik som på trening.

 

Ellers kan du sikkert bare ha godt av en fridag også om treningen ellers er hard/ i slutten av programmet.

Lenke til kommentar
De måltidene folk vanligvis spiser på skolen er jo proteinfattige som få

Du kan raskt gjøre om skolemat til en protein bombe på 70g protein. Men ærlig talt, du trenger seriøst ikke så alt for mye proteiner.

Var en fyr her på forumet som forslo meg dette "2-4 skiver med 3oste skiver på hver og 3 glass med melk (lakoste-redusert) volla du har et måltid på 71g proteiner.

Lenke til kommentar
Ser da ingen grunner til og ikke prøve og få i deg måltider med høyt proteinnivå. Men alt med måte selvfølgelig.

 

Sitronsaft prøver å få overskudd av kalorier, skal du dog prøve å få det meste av kaloriene fra protein så blir det fort dyrt.

 

Har en 5kgs tønne ståendene med gainer, og en 4kg protein 50/50 sekk. Har faktisk ikke brukt så mye av det fordi jeg simepeltalt får alle proteine og kaloriene jeg trenger fra mat. Bruker det bare på dager jeg ikke spiser så mye mat.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Prøver å få protein i hvert måltid og ca. 130g hver dag, noe jeg synes er relativt mye protein.

 

Angående

Var en fyr her på forumet som forslo meg dette "2-4 skiver med 3oste skiver på hver og 3 glass med melk (lakoste-redusert) volla du har et måltid på 71g proteiner.
så er jo dette helt feil, melken og brødet gir til sammen ca. 25 gram protein, og 6-12 osteskiver gir da ikke ca. 40 g protein?

 

Edit: I dag har vært en latterlig dag mtp kosthold. Våknet i 11-12 tiden, spist i 1-tiden, to skiver med salami og majones, eplejus til (ikke konsentrat). Så spiste jeg ikke et nytt måltid før nettopp, det var dog litt bedre. 2 speilegg på grovbrød med smør, og én kyllingfilét med litt fetaost. Ca. 4dl ferskpresset appelsinjus til. Ca. 35g protein i dette måltidet. Kommer til å spise ett måltid til senere i kveld, det også vil være et godt og proteinrikt et. Kommer til å ta en kaseinshake i tillegg pga jeg er så langt fra dagsbehovet.

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Du kan lett mikse sammen et måltid på 1000kcal. Ta 2egg (100g), 100g havregryn, 3-4ss olivenolje og 5dl h melk. Husk på at eggene har en aminosyne som ikke havregrynet har, så når du legger til eggene i måltidet vil havregrynene få et "fult" protein.

 

Rundt 45g protein.

 

La oss si at 4 skiver er 100g brød, som tilsvarer rundt 7g protein, melken er 19g protein (rundt 25g yees). hvis du dog velger fedons fullkorn børd gir dette hele 18g proteiner.

 

Ok starter på nytt fordi dette ble litt komplisert for meg. Du tar 4 skiver med lindbergs brød fullkron. Som gir 18g protein, så melken inneholder 19g

18 + 19 = 37g.

 

Vi sier at 12 håndskjærte osteskiver er 100g som gir 27g proteiner.. 37+27 = 63g proteiner. OMG.. Nesten da. Vet ikke hva han mente med. Kanskje han sa en ostepakke på hver skive?

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...