Gå til innhold

Sitronsafts treningslogg


Anbefalte innlegg

Da var det en ny dag og nye muligheter.

Torsdag 14.05.09 - treningsdag (A)

 

Trening

 

Knebøy:

10 x kroppsvekt (ingen stang)

5 x 20kg

 

5 x 32,5kg

5 x 32,5kg

5 x 32,5kg

5 x 32,5kg

5 x 32,5kg

Fokuserer veldig på teknikk for tiden, har "faktisk" ikke helt funnet den enda. Det går på dette med å løfte opp rumpen først eller å bare løfte hele kroppen rett opp på en måte. Rippetoe sier at man skal løfte rumpen først. Om jeg ikke løfter rumpen først kjenner jeg det i rumpen/bakside lår, og jeg tenker at dette er positivt. Men knebøy er jo en øvelse for fremside lår? Så kanskje Rippetoe har rett, jeg har jo "tross alt" markøft for rumpen/bakside lår.

 

Kommentarer mottas med takk :) Hvis ikke blir jeg nødt til å poste i teknikktråden.

 

Benkpress:

5 x 20kg

 

5 x 30kg

5 x 32,5kg

5 x 32,5kg

5 x 32,5kg

5 x 32,5kg

 

Inverted rows(kroppsvekt):

3 x 8

3 x 6

3 x 6

Husker ikke egentlig hvor mange jeg tok, men var ca. dette.

 

Push-ups:

3 x 12

3 x 10

3 x 10

Samme gjelder her, ca. tall. Formen var dårlig i dag, fikk til flere sist :(

 

Reverse Crunch:

3 x 12

3 x 12

3 x 12

Synes ikke dette er noe spesielt tungt egentlig, men jeg tror jeg gjør det litt feil, skal studere filmen de har på stronglifts.com litt mer.

 

Kommentar:

Synes det var en elendig treningsdag, tok færre reps på kroppsøvelsene enn jeg gjorde sist. Jeg hadde også glemt shaker OG vannflaske, så måtte løpe på do for å få i meg vann, og måtte løpe hjem for å få i meg shake så fort som mulig.

 

Ellers synes jeg benkpress og knebøy var veldig lett, og da tenker jeg "jeg kunne tatt mye mer" og det er en god følelse. Spesielt siden jeg bare er ca. 7kg unda 10RM på disse to øvelsene.

 

 

Kosthold:

 

Har begynt å gi litt faen i å skrive opp så detaljert, så det blir litt mer grovt fra nå av, men forhåpentligvis tilnærmet likt like "nøyaktig" :) EDIT: Det ble for vanskelig å regne ut alt samtidig, så det blir vel som før ;)

 

2SS tran

100g havregryn

2dl melk

Totalt: 600kcal og 20g protein

 

50g myoprotein

60g maltodextrin

7dl melk

Totalt: 720kcal og 70g protein

 

1/2 fot subs meny fra big bite m/ekstra pålegg skinke og ost(greier ikke holde meg unda)

ca. 100g nøtter/sjokoladekuler løsvekt fra rimi

Totalt: Ca. 900kcal og 30g protein

 

1/1 grandiosa "classic"

1/4 grandiosa taco (den er ikke like god, men jeg tok resten av min venn som er på deff:/ )

Totalt: 1500kcal og 78g

_ _ _

Totalt: ca. 3720kcal og 198g protein

 

Som vi ser har grandiosaen ødelagt livet mitt nok en gang, jeg er over det antallet gram jeg ville konsumert på DEFF, og det er ikke bra.

 

VIL DETTE HØYE PROTEINNTAKET VÆRE NEGATIVT FOR MUSKELBYGGINGEN?

 

Ellers har grandiosa også ødelagt mitt dagsinntak av kcal, selv om jeg for the record var sulten og ikke måtte "presse" denne pizzaen inn i meg. Stole på kroppen fremfor kalkulatoren? Hmm..

 

Generelt en dårlig dag, jeg fikk ikke laget min vanlige dose på 1000kcal av brødmat pga vi bare hadde lyst brød hjemme, så det var derfor jeg måtte ty til big bite.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du løfter rompa først så ligger ikke presset ditt riktig. Tyngden skal ligge på hælene og hvis rompa går opp før stanga (legg merke til neste gang) så ligger du nok for langt frampå og da løfter du mer med korsryggen....som ikke er bra...

 

Du burde kjenne når du gjør en helt korrekt knebøy. Hvis balansen og tyngdepunktet er riktig så kjennes det nesten ut som å kjøre en benpress...Husk på å kjøre skulderbladene sammen så får du stabilisert ryggen også.

Lenke til kommentar
Han sier at presset skal komme igjennom rompa...hvis du ser på det tredje settet han fyren kjører så går rompa og stanga opp samtidig....du ser jo hvordan stanga er plassert i linje med ca midten av foten hans gjennom hele løftet. Da er balansen riktig og trykket ligger perfekt.

Forstår. Men rumpen skal altså opp først, MEN, den skal opp samtidig med stangen. Ikke slik at rumpen går opp og så følger overkroppen etter med stangen. Dette sier jo seg selv egenltig, men jeg har kanskje ikke hatt det i bakhodet like mye som jeg skulle. Men er det meningen at jeg skal kjenne det i rumpe/bakside lår?

 

VIL DETTE HØYE PROTEINNTAKET VÆRE NEGATIVT FOR MUSKELBYGGINGEN?

hva mente du med det?

protein er jo tross alt byggesteiner til musklene.

Ja, men på bulk skal man ifølge Børge Fagerli ha ca. 2g per kg fettfri kg kroppsmasse (ca. 120g i mitt tilfelle) mens man på deff skal ha 3g (180g i mitt tilfelle). Og jeg ønsker jo ikke å deffe, og jeg mener å ha lest War skrive at det er ugunstig for noen på bulk* å holde et såpass høyt proteininntak, noe som kan virke logisk.

 

Edit: Sto deff*

Endret av NwLife2
Lenke til kommentar

Ingenting gale med ein grandiosa når du skal bygge muskler og få opp vekta di, så lenge den ikkje inneholder grusomt mykje fett.

 

Får du i deg meir proteiner enn musklene klarer å konsumere trur eg at proteinene som er til overs blir til fett...

 

Syns det proteininntaket der funker greit.

Lenke til kommentar

Fredag 15.05.07 - hviledag

 

Søvn fra torsdag: 5 timer

Why? Overnatting.

Er det bra? Nei.

 

Trening:

Padlet før middag, vet ikke egentlig hvor lenge/langt, ikke veldig, var bare en slags "test-runde", første gang jeg har padlet på lenge. Var vel 1-2km. Veldig tungt i armene, og jeg kjente det skuffende lite i bryst/mage.

 

Kosthold:

 

Frokost:

2 skiver med smør og salami

2 SS tran

2dl melk

Totalt: 500kcal og 10g protein

 

På skolen:

1/2 L litago sjokoladesmak

1 wienerbrød

150g sjokoladekuler/royal mix (nøtter) løsvekt

Totalt: 1300kcal og 40g protein

 

Ble usunt her ja, men man må leve litt også. Skal sies at jeg ble andpusten av å spise dette og jeg sovnet omtrent ikke lenge etterpå, har vært trøtt i hele dag generelt :(

 

Middag:

Hjemmelaget pizza (mexicana oppskrift)

Totalt: ca. 1000kcal og 50g protein

_ _ _

Totalt: 2800kcal og 100g protein

Mål: 2400kcal og 120g protein

 

Kommentar:

Ser ut som at jeg må ta en proteinshake. Men tror egenlig jeg dropper det, pga godt mulig det var 70g protein i pizzaen. Dessuten blir det så mye kcal om jeg tare en shake nå, det blir i alle fall rundt 200kcal. Kanskje om jeg blir tørst i løpet av kvelden..

 

Endret av NwLife2
Lenke til kommentar
Nå har jeg gått gjennom tråden og lagt alt kosthold i spoilertags, for å gjøre alt litt mer oversiktig. Og litt pga jeg får inntrykk av at ikke alle er like interessert i kostholdet :)

Har nå gått gjennom tråden på ny og lagt også treningsloggingen i spoiler, ene og alene for å gjøre det mer ryddig og oversiktlig.

 

Jeg ber dere andre om også å holde det så ryddig som mulig, det skal være lett for både meg og andre å se gjennom og finne frem til ting. Dvs. ingen unødvendige sitater, såkalte spam-posts med f.eks. bare en smiley osv osv.

 

Grammasta kan du legge denne quoten av meg i spoiler? Takk. (hadde sluppet å spørre om jeg var moderator, men det er jeg dessverre ikke, hehe.)

Endret av NwLife2
Lenke til kommentar

Lørdag 16.05.09 - treningsdag (B)

 

Trening

 

- Shake, 2dl ekstra lett melk og 10g myoprotein -

 

Knebøy:

10 x kroppsvekt (ingen stang)

5 x 20kg

 

5 sett x 5 35kg

 

 

Markløft:

5 x 22,5kg

5 x 32,5kg

 

Planken:

4 sett x 30 sek (74kg)

Skal egentlig bare være 3 sett, men kjente absolutt ingenting på første settet. Har helt "horisontalt" grep på de siste tre settene, altså at hendene mine danner en linje som går vannrett på brystet mitt. Veldig tungt.

 

- 30 min var gått, jeg tok en shake til, 2,5dl ekstra lett melk, 15g myoprotein og 30g maltodextrin -

 

Skulderpress:

5 sett x 5 16kg (er usikker på vekten, pga vet ikke hva stangen veier, men jeg bare øker det som er på stangen hver gang)

 

Chins:

3 x F (ble 3,5 på første hvor jeg ikke hadde hjelp, og så ca. 5-7 på de to siste hvor jeg hadde hjelp)

 

- Enda 30 min var gått og jeg tok en shake til som var lik den forrige. -

 

Kommentar:

En veldig god treningsøkt, kjente det godt i alle øvelser og jeg føler at jeg har blitt mer rutinert. Knebøy gikk veldig bra, føler jeg får bedre teknikk hver gang nå. Men jeg skal likevel laste opp en film i teknikktråden om jeg får anledning til å filme (er litt stress). Føler markløft-teknikken er litt tilfeldig, her må det skjerpes. Har begynt å dele opp shaken etter halvtimer, for at jeg skal få inn næring etter maks 30 min etter hver øvelse. Generelt en god dag.

 

 

Kosthold

 

Frokost:

100g havregryn

2dl melk

2SS tran

Totalt: 600kcal og 20g protein

 

Før/etter trening:

7dl melk

60g karbo

30g myoprotein

Totalt: 600kcal 50g protein

 

Lunsj:

1 skive med smør

1 egg

ca. 100g kyllingfilét

100g potetsalat

ketchup

Totalt: ca. 400kcal og 40g protein

 

Middag:

Litt pai eller noe slikt

Totalt: 400kcal og 20g protein (gjetning^2)

 

Over hele dagen:

1L tropicana ananasjus ferskpresses ikke fra konsentrat (10kr på safari, kjøpte 4L)

Totalt: 550kcal og 5g protein

_ _ _

Totalt: 2550kcal og 135g protein

 

Kommentar: En veldig bra dag på matvegen egentlig, trodde jeg var i underskudd med 500kcal men så kom jeg på at jeg har sippet ananasjus i hele dag, noe som ga meg 1/2 tusen ekstra kcal. Og da hadde jeg et ganske godt innhold av både kcal og protein i dag.

 

 

Endret av NwLife2
Lenke til kommentar

Søndag 17.05.09 - hviledag

 

Kosthold:

 

Frokost:

100g havregryn

2SS tran

2dl melk

 

Resten av dagen (i ca. rekkefølge jeg spiste det):

I Bergen:

2 grillpølser i brød

1 boks cola

1/2 rullekebab

1 kroneis

 

I Haugesund (tok bussen):

1/2 rullekebab

1 urge

1 softis

1 fanta

 

Tilbake i Bergen (tok hurtigbåt):

1 sukkerspinn

1/2 rullekebab

1/1 stor rullekebab

2 dl melk

 

Kommentar:

I protest mot Tide og kanskje mest det politiske systemet i Norge som tok 150,- for en tur med hurtigbåt Haugesund-Bergen til tross for at jeg hadde ungdomskort, i protest mot Haugesund som er et ufattelig trist og kjedelig sted å være, og i protest mot bergenserne som var tilstede i Haugesund men ikke sluttet seg til meg da jeg gikk under fanen "Bergensere" i toget der - skal jeg ikke regne ut kcal- og proteininntak for denne dagen.

 

Endret av NwLife2
Lenke til kommentar

Skal på trening nå, første siden lørdag. Har jo vært sykt og slikt, så spent på hvordan denne går. Har hatt ett måltid en dag, en massiv frokost med 4 skiver med smør, 4 egg, 3 pølser, potetsalat, ketchup og melk.

 

Går rett på der jeg slapp sist og fortsetter progresjonen. Har lurt på om jeg skal ta av litt kg men fuck det :D Kommer opp logg i kveld.

Lenke til kommentar

Torsdag 21.05.09 - trening (A)

 

Trening

 

Knebøy:

10 x kroppsvekt (ingen stang)

5 x 20kg (bare stang)

2 x 5 x 35kg

3 x 5 x 37,5kg

 

Pushups:

3 x F (16 - 6 - 8)

 

Reverse Crunch:

3 x 12

 

Inverted Rows:

3 x F (8 - 6 - 5)

 

Benkpress:

10 x 20kg (bare stang)

5 x 5 x 35kg

 

Kommentar:

Helt grei økt til å være første etter min lille pause (pga jeg har vært syk). Jeg er fremdeles syk, har hostet veldig i dag blant annet. Vet ikke om det var helt lurt å trene i går.. Men jeg fortsetter med trening med samme progresjon.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...