Gå til innhold

Sitronsafts treningslogg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tar ikke stort mer enn 40KG i markløft 10RM, så blir tull å begynne med det. Bruker olympiastang og har god nok høyde på stangen når den ligger på bakken bare jeg har på 25kg.

 

Edit: Jeg har forresten vurdert å begynne med kreatin igjen, gi det en ny sjanse. Skjedde ingenting sist, men jeg slurvet litt med vanninntaket + at jeg har hørt det skal hjelpe å innta kreatinet sammen med karbohydrat (les: f.eks. jus).

Endret av NwLife2
Lenke til kommentar

Torsdag 28.05.09 - trening (A)

 

Trening

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
Knebøy:

10 x kroppsvekt (ingen stang)

5 x 20kg (bare stang)

5 x 5 x 35kg

 

Pushups:

3 x F (16 - 6 - 8)

 

Reverse Crunch:

3 x 12

 

Inverted Rows:

3 x F (8 - 6 - 5)

 

Benkpress:

10 x 20kg (bare stang)

5 x 5 x 35kg

 

Kommentar:

Første økt på nok en pause... Føler meg litt støl i rygg og lår nå, men synes det er ok. Nå føler jeg meg bedre, tror jeg har kvittet meg med forkjølelsen. Kostholdet har vært dårlig den siste uken, mye random mat og mye monosakkarid. Men skal bli skjerpet nå.

Lenke til kommentar

Søndag 30.05.09 - trening

Trening:

 

Knebøy:

10 x kroppsvekt (ingen stang)

5 x 30 kg

5 x 5 x 40 kg

 

Markløft:

5 x 25

5 x 40

 

Skulderpress:

5 x 12kg

5 x 5 x 16 kg (usikker på vekten, pga vet ikke hva stangen veier, men tror det er 6kg. Altså 5kg på hver side. Blir da 18,5 kg neste gang og olympiastang på 20kg etter der igjen)

Bro (prone bridge):

3 x 30 sek

 

Hangups:

4 x 74kg (kroppsvekt)

2 x 74kg

5 x 74kg(med hjelp)

 

Kommentar: Var god økt, bortsett fra at jeg liksom kunne kjenne det i nervene, både under og etter trening. Har kanskje med at jeg har forsatt med samme progresjon selv om jeg har hvilt en uke. Litt hardt for kroppen.

 

Når jeg skulle ta markløft lå stangen der med 20kg på hver side (altså 60kg) totalt, jeg skulle prøve denne for gøy bare for å se hvor tungt det var (har 10RM 40kg markløft) og jeg klarte å løfte den opp uten problemer. Tok 2 reps og la den ned igjen. Har jo aldri målt 1RM i markløft, men det var likevel litt gøy ^^

 

 

Kosthold:

I det siste har jeg faktisk brydd meg mindre om kostholdet, har ikke telt kalorier/protein på en uke nå. Spiser når jeg er sulten, og prøver å spise litt sunt. Denne litt slappe innstillingen er nok pga jeg har vært syk, og at min mor ikke har kjøpt inn havregryn. Jeg er ikke så god til å improvisere^^

Endret av NwLife2
Lenke til kommentar

Tirsdag 02.06.08 - trening (A)

 

Trening

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
Knebøy:

10 x kroppsvekt (ingen stang)

5 x 30kg

5 x 5 x 42,5kg

 

Pushups:

3 x F (12 - 6 - 4)

 

Reverse Crunch:

3 x 12

 

Inverted Rows:

3 x F (10 - 8 - 6)

 

Benkpress:

10 x 20kg (bare stang)

5 x 5 x 37,5kg

 

Kommentar:

Grei økt, selv om push-ups gikk veldig dårlig. Føler jeg har økt i styrke på knebøy, det er bra. Inverted rows gikk bedre enn forventet.

Endret av NwLife2
Lenke til kommentar

Fredag 05.06.09 - trening (B)

Trening:

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
Knebøy:

10 x kroppsvekt (ingen stang)

5 x 20 kg

5 x 5 x 45 kg

 

Markløft:

5 x 25

5 x 40 (har glemt progresjon her, skulle tatt 42,5kg)

 

Skulderpress:

5 x 12kg

5 x 5 x 18,5 kg (usikker på vekten, pga vet ikke hva stangen veier, men tror det er 6kg. Altså 6,25kg på hver side. Blir da 18,5 kg og olympiastang på 20kg neste gang)

Bro (prone bridge):

- (hadde ikke tid til denne)

 

Hangups:

2 x 74kg (kroppsvekt)

2 x 3-4 x 67 kg (nedtrekk)

 

Kommentar: Forferdelig økt. Dette er den hardeste økten (tyngste vekter) jeg noen gang har hatt. Det i seg selv er greit. Men jeg hadde bare 20 minutter på meg, på ALT, når jeg vanligvis bruker minst 45 min. Dvs at pausene mellom hver sett var på ca. 30 sek. Som er alt for lite. Fryktelig.. Er støl som en idiot enda. Enda tøffere økt i morgen. Hadde ikke tid til bro, denne kunne jeg jo tatt hvor som helst, men jeg glemte det da jeg løpte for å ta shake. Glemte også progresjon på markløften virker det som.

 

Skal bry meg mer om kosthold heretter.

Lenke til kommentar

Torsdag 11.06.09 - trening (B)

[/b]

Trening:

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
Knebøy:

10 x kroppsvekt (ingen stang)

5 x 20 kg

5 x 5 x 45 kg

 

Markløft:

5 x 25

5 x 45

 

Bro:

3 x 30 sek

 

Kommentar:Nesten en uke siden forrige økt. Både trening og kosthold er helt elendig for tiden. Jeg har ikke matlyst, og jeg har måtte droppe og utsette treninger.

 

Har vondt i høyde skulder/overarm, så jeg greier ikke ta push-ups eller hang-ups. Måtte droppe disse. Det er veldig frustrerende. Var verre i dag enn aldri før. Kjenner det om jeg strammer arm-musklene. Det kjennes ut som jeg har en skade eller noe i kjernen :S Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...