Gå til innhold

Sitronsafts treningslogg


Anbefalte innlegg

Siden jeg ikke skal på noen deff likevel får jeg vel heller laste opp disse bildene som før-bulksbilder isteden, til å se på senere. Vil gjerne vokse litt :)

 

*Bilder flytte til førstepost*

 

Edit: Kan mod flytte tråden til styrketrening?

Endret av NwLife2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Onsdag 06.05.09 - Hviledag

_ _

 

 

Frokost:

1 banan

1 pære

1 glass ekstra lett melk (2dl)

2 SS tran

Totalt: Aner ikke hvor mye kcal det er i frukt egentlig, men vil gjette det er en del, spesielt i pæren, noe som har en formening om dette? Regner med jeg er oppe i rundt 300-500kcal, og knappe 6-7g protein. Burde ha tatt tilskudd her.

 

 

På skolen:

8 mellomgrove skiver med smør og hamburgerrygg

2 nokså store skoleboller (ca. 300kcal på hver av disse?) burde nok holdt meg unda, men de var 5,- stk på bunnpris og var VELDIG gode (noe jeg kunne se før å ha smakt dem :) )

1/2 cola (dette burde jeg også ha holdt meg unda, men var et tilbud nok en gang...)

Totalt: Ca. 1400 kcal + ca. 40g protein

 

Middag:

1/2 Fot Subs meny på bigbite med ost, skinke, og en del salat faktisk (grovt brød). For å være ærlig tror jeg ikke dette er så usunt. Aner ikke antall kcal/protein.. (livet er hardt)

Ca. 150g paranøtter/sjokoladekuler

Totalt: ca. 800kcal (regner ca. 300kcal på bigbiten) og ca. 25g protein

_ _

Totalt: ca. 2500kcal og ca. 80g protein

 

Kcal er helt ok, selv om målingene er ekstremt unøyaktige. Dette gjelder også for protein, men det er tydelig at jeg uansett har fått i meg mindre enn jeg burde. Derfor går jeg nå og lager meg en shake som inneholder 50g protein (halv liter melk(15g protein) og 40g pulver (35g protein)).

 

Helt ok dag, har jo fått litt god mat i meg også ;) Men må skjerpes inn.. Mer frukt og mindre søtsaker. Colaen var jo BARE tull.

 

Endret av NwLife2
Lenke til kommentar

Nei, men har sendt pm til b-real (første mod jeg fant) og bedt han om å gjøre det. Inge respons så langt.. Skal rapportere nå.

 

Eh... hvordan rapporterer man? :roll:

 

Edit2: Nå har jeg sendt pm til ilpostino også... Virker som modene ikke vil at jeg skal flytte tråden :(

Endret av NwLife2
Lenke til kommentar

Bra du gjør det rette :) Deg på deff blir som en feiting på bulk ;)

 

En dag med dårlig spising er ikke noe å frike ut over, for de kommer du til å ha mange av uansett. Så lenge du er konsis over lengre tid og ligger i et betydelig totalt overskudd per uke så er du good to go.

 

I natt så har jeg nesten ikke sovet, bare levd på koffein og nikotin (tentamenspreparasjoner) og vært på en 15 km lang tur (gym på skolen), så du er ikke den eneste som skeier ut ;)

Lenke til kommentar
Bra du gjør det rette :) Deg på deff blir som en feiting på bulk ;)
Takk for den! :!:

 

En dag med dårlig spising er ikke noe å frike ut over, for de kommer du til å ha mange av uansett. Så lenge du er konsis over lengre tid og ligger i et betydelig totalt overskudd per uke så er du good to go.
Har lurt på dette, har det ikke egentlig så mye å si om jeg ikke er i overskudd mandag om jeg er i "dobbelt" overskudd tirsdag? Det er totalt ca. per uke som har noe å si?

 

Forresten, så spiste jeg nettopp en porsjon spaghetti og drakk en massiv shake på 300kcal og 50g protein. Så nå er jeg oppi 3000+ kcal og 120g protein ;)

Lenke til kommentar

Når vi snakker om å ikke å ligge overskudd på mandag og ta dobbelt overskudd på tirsdag mener jeg det ikke er avgjørende, men man kan selvfølgelig ikke gå til det ekstreme og innta en ukes overskudd på en dag og spise vanlig de 6 andre dagene ;) Vel, man kan sikkert gjøre det, but it ain't gonna work ;)

 

Dog er rådet mitt å sikte på overskudd hver dag. Hvis du ikke klarer å komme i kalorioverskudd en dag, så ikke bry deg med å kompensere med helt vannvittig dagen etter, men fortsett heller som vanlig. Panikkspising fører skjeldent til noe godt, det er hvertfall min erfaring. Nøkkelen til suksess er kontinuitet, så sats på å komme i overskudd hver dag.

Lenke til kommentar

 

Onsdag 06.05.09 - Hviledag

_ _

 

Frokost:

1 banan

1 pære

1 glass ekstra lett melk (2dl)

2 SS tran

Totalt: Aner ikke hvor mye kcal det er i frukt egentlig, men vil gjette det er en del, spesielt i pæren, noe som har en formening om dette? Regner med jeg er oppe i rundt 300-500kcal, og knappe 6-7g protein. Burde ha tatt tilskudd her.

 

 

På skolen:

8 mellomgrove skiver med smør og hamburgerrygg

2 nokså store skoleboller (ca. 300kcal på hver av disse?) burde nok holdt meg unda, men de var 5,- stk på bunnpris og var VELDIG gode (noe jeg kunne se før å ha smakt dem :) )

1/2 cola (dette burde jeg også ha holdt meg unda, men var et tilbud nok en gang...)

Totalt: Ca. 1400 kcal + ca. 40g protein

 

Middag:

1/2 Fot Subs meny på bigbite med ost, skinke, og en del salat faktisk (grovt brød). For å være ærlig tror jeg ikke dette er så usunt. Aner ikke antall kcal/protein.. (livet er hardt)

Ca. 150g paranøtter/sjokoladekuler

Totalt: ca. 800kcal (regner ca. 300kcal på bigbiten) og ca. 25g protein

_ _

Totalt: ca. 2500kcal og ca. 80g protein

 

Kcal er helt ok, selv om målingene er ekstremt unøyaktige. Dette gjelder også for protein, men det er tydelig at jeg uansett har fått i meg mindre enn jeg burde. Derfor går jeg nå og lager meg en shake som inneholder 50g protein (halv liter melk(15g protein) og 40g pulver (35g protein)).

 

Helt ok dag, har jo fått litt god mat i meg også ;) Men må skjerpes inn.. Mer frukt og mindre søtsaker. Colaen var jo BARE tull.

 

Tror nok du misser en del på de kcal "gjetningene" dine....at en halv fot sub fra big bite eller subway eller whatever er kun 300 kcal kan jeg aldri tro.....den spagetti-middagen din er nok en del mer enn du tror også. Sjekk ut noen mat-kalkulering steder på nettet så får du en bedre pekepinn på hva ting inneholder. Bra du forstår at mat er viktig fra begynnelsen av hvertfall ! Ikke alle som ser den..

 

Endret av grammasta
Lenke til kommentar

Hmm, om jeg har rundet av nedover er det bedre enn om jeg har rundet oppover i alle fall. Jeg tenker at jeg bare spiser masse masse og heller legger på meg litt fett.

 

Har allerede spist over 2000kcal, det er ekstremt bra.. Tror nesten jeg må droppe kvelds i dag. Skal skrive opp detaljer når jeg har kommet hjem.

 

Trening i dag også, så det må jeg også skrive. på SL.com står det at jeg skal begynne med bare stangen på vektløvelsene, uansett hvor mye jeg greier å ta, så da gjør jeg dette. Øker med 2,5kg hver gang, det passer med vektskivene på gymmet. Kroppsvekt er kroppsvekt.

Lenke til kommentar

Hvis du skal ete så mye du bare klarer, så gjør det ingenting...men gjør jo ikke noe å finne ut akkurat hva du får i deg....forholdet proteiner, karbo, fett f.eks....og det er nok en del mer kcal i ting enn du tror det er.

 

og du MÅ ikke begynne med bare stanga i beginner stronglift programmet...hvis du leser litt på sida der så kan du godt begynne med 70% av det du klarer 5 reps av....jeg ville bare sett hva du ender opp på (ved å bruke excel regnearket) og sett om det var overkommelig......hvis du begynner med bare stange i bøy så ender du vel opp på 107,5 kg 5x5 siste uka hvis jeg ikke husker feil....så hvis du er langt unna det nå så er det ikke noe vits å begynne høyere....

Lenke til kommentar

Torsdag 07.05.09 - treningsdag (B)

 

Trening:

 

Knebøy 5x5 22,5kg

Markløft 3x5 22,5kg (skulle egentlig bare være ett sett, men glemte meg..)

Chin-ups 3xF ca. 5 reps på hvert sett, hadde litt hjelp av treningspartner

Overhead press 5x5 10kg

Planken 3x30 sek

 

Treningene er ikke akkurat så veldig harde, ettersom jeg begynner med så lave vekter og slikt. Men øker 2,5kg hver gang, så kan ikke begynne med 10RM akkurat. Er trening selv om jeg ikke er kjørt.

 

Har lurt på, i planken, om den blir veldig lett, skal jeg legge vektskiver på ryggen på samme måte som når jeg klarer 15 pushups på alle sett?

 

 

Kosthold:

 

Har faktisk spist ganske mye i dag, sannsynlig mer enn jeg trenger, men men:

 

Frokost:

1 skål havregryn, jeg gjetter ca. 70g

2dl melk

2 SS tran

Totalt: Ca. 500 kcal og 15g protein

 

På skolen:

8 skiver med italiensk salat (1000kal, mye fett i italiensk salat)

1L sjokolademelk (omtrent akkurat 500kcal i denne)

400g pytt i panne (regner 500kcal her, en god middagsporsjon)

Totalt: ca. 2000 kcal (:O) og 70g protein (anslag, 35g fra melken + ca. 10g fra skivene m/pålegg og 25g fra kjøttet)

 

Før og etter trening:

70g gainer (hadde ikke tid til å pakke mitt eget, så fikk av treningspartner)

7dl melk

Totalt: ca. 560 kcal og 50g protein

 

Middag/kvelds:

To store stk pai med ost og bacon

40g myoprotein sjokolade (smaksprøve fra Siggy1.no, gode priser ;) )

5dl melk

Totalt: 760 kcal og ca. 65g protein (Aner ikke hvor mye som er i paien, men regner 400kcal og 15g protein på de to stykkene.)

_ _ _

Totalt: 3820 kcal (her har jeg gått alt for langt, og ligger hele 1500kcal MER i overskudd enn jeg egentlig skal)

200g protein (noe som også er ALT for mye, dette er mer enn hva jeg ville konsumert på deff.. )

 

Konklusjon: Som vi ser, har jeg fått i meg alt for mye mat i dag.. Så det går altså an det også :) Bortsett fra en noe slapp trening i tillegg gikk vel dagen greit.

 

Edit: Det er 2000kcal i én boks italiensk salat, og jeg tok nesten en halv boks på de skivene. Så kan faktisk være vi snakker ca. 4500kcal i dag..... :wow:

 

Endret av NwLife2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...