Gå til innhold

Sitronsafts treningslogg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du vil ikke bygge mye mer med 1500 i overskudd kontra 500 i overskudd det er lite å tjene på dette, samtidig vil en deff ta mye lengre tid når det er så mye ekstra fett som må fjernes og dermed er du like langt til slutt, eller verre siden du må bruke unødvendig tid på deff fremfor bulk. Det optimale for nybegynnere er å gå opp 0,5- 1 kg i uka på bulk over dette er bortkasta.

Lenke til kommentar
Ellers har jeg funnet ut at vekten min ikke er helt til å stole på, så prøver å skaffe meg en ny, nøyaktig og billig vekt asap. Noen som vet om noe som passer denne beskrivelsen? :)

Har sett på tv2 hjelper deg og det var min vekt som vant :( Så jeg begynner å lure på om den ikke er så unøyaktig likevel. Står at den er på 0-135kg, vil dette si at den stopper på 135kg selv om man veier mer, eller kan den i verste fall bli ødelagt/måle mer unøyaktig om noen på mer enn 135kg går på den?

Lenke til kommentar

Hvis vekta er elektronisk så bonner du den på 135kg og vekta vil mest sannsynlig blinke 135kg uten å gå i stykker.

 

På en vekt jeg har i jobbsammenheng går opp til maks 120kg, Puttet noe på 200kg på vekten og bena knakk. Hva din vekt gjør vet jeg ikke. Prøv og se.

Endret av Kenneth199
Lenke til kommentar

Onsdag 13.05.09 - hviledag

 

Kosthold

 

2 god morgen yoghurt

2 isabella iskrem

1 pære

1 eple

100g havregryn

2dl melk

2SS tran

1 middag med kyllingfilet/ris/potetsalat/salat

1/2 fot subs meny fra bigbite (taco)

Totalt: ca. 2500kcal og 80g protein

 

Tok en kortversjon i dag, har heller ikke vært en særlig konstruktiv dag når det gjelder mat eller egentlig noe som helst :) Har mye nok kcal, men hele 40g for lite protein, derfor går jeg og tar en shake nå. Skal oppdatere her når det er gjort.

 

Edit: Nå er shaken tatt, 4,5dl ekstra lett melk og 40g pulver. = 330kcal og 40-45g protein

Totalt i dag: ca. 2830kcal og 120g protein

 

Endret av NwLife2
Lenke til kommentar

Sist jeg målte (over en måned siden) var de følgende:

 

Knebøy - 70kg

Markløft -

Benkpress - 52kg

 

Har faktisk aldri tatt 1RM i markløft, skal gjøre det når jeg har stagnert på Stronglifts, før deload-uken. Dette skjer nok om en 2 uker ca :) Håper jeg har hatt progresjon...

Lenke til kommentar

Nokon må ha anbefalt deg å begynne med veldig lette vekter, for du klarer klart å trene på høgare vekt på alle øvelsane :)

 

Blir lite muskelstimuli ser det ut som, kjem til å ta lang tid før du når din virkelige 5x5 trenvekt, selv begynte eg blytungt på det eg klarte max 5x5 på benkpressen, og fekk bra progresjon.

 

Ser at du fokuserer mye på å få teknikken inn skikkelig, men virker litt unødvendig å begynne slik, kan være lurare å trene dei store 3 med feks 3x12, med ein vekt du klarer max 12-15RM, istedenfor 5x5 med ein vekt du klarer 30-50+ reps med :p - eller kanskje det er ein del av opplegget til Stronglift programmet som eg ser mange her køyrer? :)

Endret av Juriloo
Lenke til kommentar

Altså, på sidene til Stronglifts står det at man kan begynne med bare stangen, altså 20kg. Så selv om jeg synes denne var latterlig lett bare gjorde jeg det. Nå er jeg oppi 30kg, og det er jo trening i det, så absolutt. Og da er jeg fornøyd, selv om jeg såklart kunne tatt mer.

 

Jeg har tre treninger i uken, alle disse har knebøy, jeg øker 2,5kg i uken. Så det økes fort, og min 10RM i knebøy er jo bare rundt 40kg. Tar den raskt igjen..

 

Markløft er bare annenhver trening, men jeg tar det samme i markløft som jeg gjør i knebøy på samme trening, dvs. at jeg øker 5kg hver gang jeg tar markløft. Har tenkt å ta det ned til 2,5 når jeg merker det begynner å bli veldig krevende.

 

Begynte kanskje litt lett, kunne begynt på 28kg (som er 70% av 10RM) men nå er jeg jo alt forbi dette, så jeg bare kjører på med nåværende opplegg og begynner heller litt tyngre neste gang etter deload.

 

Skeptisk til 3x12 btw Juriloo, det er jo tross alt et 5x5 program :/

Lenke til kommentar

Kenneth: Etter ca. 2 uker nå med 2,5 progresjon annenhver dag vil det jo bli ekstremt hardt :) Helt til et punkt hvor jeg ikke klarer mer, stagnering, og da deloader jeg.

 

Juriloo: Kunne jo bare økt med 5/10kg nå, men med min økning i kg tror jeg faktisk ikke at det er nødvendig. Og jeg er veldig redd for å ødelegge ryggen...

Endret av NwLife2
Lenke til kommentar

Du må jo huske hvor mange kg du ender på i uke 12....hvis du begynner på 20 kg i bøy så blir vel det 5x5 på 107,5 kg...Stronglift fungerer utrolig bra, så bare følg programmet så kommer du garantert til å se framgang. Hvis du stangnerer på en vekt, så tar du den samme vekta neste gang også + gangen etter der...og hvis da fortsatt ikke noe framgang så går du ned i vekt. Er sånn det står forklart i programmet. Og ja...glem 3x12 hvis det er styrke du er ute etter...styrke kommer fra lavreps !

Lenke til kommentar

Du kan øke mye selv om du ikke presser deg hardt. Bare se på flere av de beste treningsprogrammene styrke- og vektløfterne har, mange av løftene ligger på f.eks 4 3-reppere på 50% av maksen din osv. Poenget er at når mengden blir stor nok øker du på tross av lav belastning. Jeg persa nylig i mark med 30 kg etter å ha trent et program hvor det tyngste løftet jeg gjorde var 3 reps på 75%a av gammel maks.

 

Poenget med å starte lett på stronglifts er:

1: For å lære deg riktig teknikk og bli vent med å trene hver muskel ofte

2: For å lære deg riktig teknikk og bli vent med å trene hver muskel ofte

3. For å lære deg riktig teknikk og bli vent med å trene hver muskel ofte

Osv ;)

 

Økningen i mark og knebøy i stronglifts er uansett veldig rask, for å unngå skader vil jeg påstå at man ikke bør starte noe særlig tyngre enn hva som er foreslått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...