Gå til innhold

LG KM900 ARENA førsteinntrykk


Anbefalte innlegg

Da har mpx.no flyttet dato for Arena til 18. mai. Lurer på om jeg da skal bestille fra utlandet. De som har kjøpt fra handtec.co.uk, er dette helt greit? Ingenting ekstra i instillinger eller noe som må gjøres?

 

RED.: Ser selvfølgelig at dette er svart på tidligere. :)

Ja, helt greit å handle fra de. De kan visst vere litt treig m å sende ut (som de var med meg), men bare å sende noen mailer til de hvis det skjer. :p

 

Når du bestiller fra Handtec, så får du engelsk lader. Men på Clas Ohlson får du en omformer til 59 kr. Denne: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=55498379

Ellers kan den jo seff lades m usb kabelen, men det tar lenger tid.

 

Og no er den blitt 200 kr billigere enn då eg kjøpte den. :p Og se på ex vat prisen. Siden vi bor utenfor EU, så er det den du betaler. Og kanskje tollvesenet her heme glemmer glemmer deg og.. ;)

Hehe... Ser at det er FedEx som har hovedleveransen. De er usannsynlig trege med å sende ut regning for fortollingsgebyr/utlegg og mva, så du får den nok om et par måneder. Bestiller mye fra USA med FedEx privat og det tar ofte et par måneder før regninga fra FedEx kommer. Og den kan noen ganger være ubehagelig. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestilte min på Pixmania...der betaler du mva når du betaler produktet selv om den sendes fra frankrike. Dette grunnet at de har nettbutikk her i norge. valgte sending med Ups og det tok ikke engang et døgn før jeg fikk tlf levert på døra. Selvfølgelig med alt norsk :)

Lenke til kommentar

Er det forresten noen som vet hva som kan være grunnen til at jeg ikke kan surfe? jeg kobler til wi-fi og får bekreftelse at jeg er tilkoblet. Og når jeg går inn på en adresse står den å jobber og etter en stund kommer det opp at den ikke finner vert.

 

Hvis noen vet hva som kan være grunnen så takker jeg for all hjelp jeg kan få...

Lenke til kommentar
Er det forresten noen som vet hva som kan være grunnen til at jeg ikke kan surfe? jeg kobler til wi-fi og får bekreftelse at jeg er tilkoblet. Og når jeg går inn på en adresse står den å jobber og etter en stund kommer det opp at den ikke finner vert.

 

Hvis noen vet hva som kan være grunnen så takker jeg for all hjelp jeg kan få...

 

har samme problemet selv, har heller ikke fått fikset med mms innstillinger og alt det der. noen som vet råd?

Lenke til kommentar
Bestilte min på Pixmania...der betaler du mva når du betaler produktet selv om den sendes fra frankrike. Dette grunnet at de har nettbutikk her i norge. valgte sending med Ups og det tok ikke engang et døgn før jeg fikk tlf levert på døra. Selvfølgelig med alt norsk :)

 

Er det noe vits å betale for stressfritt avtalen når man bestiller fra Pixmania?

Lenke til kommentar

Når det gjelder mms instillinger osv er det bare å gå inn på nettsidene til din operatør og bestille automatiske instillinger tilsendt. siden tlf ikke er lansert i norge enda løste jeg dette ved å bare bestille innstillinger til en nyere LG. Jeg valgte innstillingene til KP500. Funker sikkert med innstillinger til Renoir også men siden Renoir kjører windows mobile så var jeg litt usikker. Valgte derfor KP500 siden den har en av LG's lukkede operativsystemer. Dette har sikkert ingenting å si men det funket ihvertfall strålende med innstillingene til KP500 :thumbup:

Gi beskjed hvis det ordnet seg :)

 

 

Når det gjelder stress-fri avtalen er jeg ikke helt sikker, men tenkte det var greit. Gjør kanskje ting litt lettere hvis det skulle skje noe. Var uansett ikke store beløpet :p

Lenke til kommentar
Når det gjelder mms instillinger osv er det bare å gå inn på nettsidene til din operatør og bestille automatiske instillinger tilsendt. siden tlf ikke er lansert i norge enda løste jeg dette ved å bare bestille innstillinger til en nyere LG. Jeg valgte innstillingene til KP500. Funker sikkert med innstillinger til Renoir også men siden Renoir kjører windows mobile så var jeg litt usikker. Valgte derfor KP500 siden den har en av LG's lukkede operativsystemer. Dette har sikkert ingenting å si men det funket ihvertfall strålende med innstillingene til KP500

Jeg prøvde med Renoir innstillinger og de funker glimrende de og. :)

Lenke til kommentar
Jeg prøvde med Renoir innstillinger og de funker glimrende de og. :)

 

Da vet jeg det :) men et spørsmål...har du fått til surfingen på wi-fien? og forresten....får du mms'en direkte inn på tlf

eller får du bare en mld å så må du trykke last ned?

Lenke til kommentar
Jeg prøvde med Renoir innstillinger og de funker glimrende de og. :)

 

Da vet jeg det :) men et spørsmål...har du fått til surfingen på wi-fien? og forresten....får du mms'en direkte inn på tlf

eller får du bare en mld å så må du trykke last ned?

Svarte deg akkurat på mail om wifi. Litt treig av meg der. :p

MMS får eg rett på tlf. Har Chess no og bruker helt vanlige Chess mms innstillinger. Skifter om ca to uker til One Call. Blir spennende å se kossen det blir då. :p

Lenke til kommentar
Jeg prøvde med Renoir innstillinger og de funker glimrende de og. :)

 

Da vet jeg det :) men et spørsmål...har du fått til surfingen på wi-fien? og forresten....får du mms'en direkte inn på tlf

eller får du bare en mld å så må du trykke last ned?

Svarte deg akkurat på mail om wifi. Litt treig av meg der. :p

MMS får eg rett på tlf. Har Chess no og bruker helt vanlige Chess mms innstillinger. Skifter om ca to uker til One Call. Blir spennende å se kossen det blir då. :p

 

Husk at du da må få innstillinger fra network norway når du har one call :)

Lenke til kommentar
Det lurer jeg også på. Noen tester snakker en del om det mens andre ikke nevner det i det hele tatt. Og hva med batteritiden, er den så dårlig som f. eks cnet.co.uk sier den er?

Batteritiden er ikkje den beste. For meg som ikkje ringer så veldig mye, men skriver en del meld og surfer litt på nettet og ellers trykker den del på tlf, så holder batt i to dager. Men då har eg ikkje ennå ladet den så lenge som det står at men skal gjøre den første gangen (14 timer). Ladet den i ti i natt, så får se om batt tiden er bedre no. Men andre snakker om at hvis de ringer en del, må lade den hver dag. Men der er og en som sa at han ikkje hadde ladet den på en uke. Men han kan jo ikkje ha brukt tlf i det hele tatt får å få det til.. :p

Lenke til kommentar
Syns dere den er like treg som amobil skal ha det til? Mobilen.no skriver bare såvidt om det, mens gsmarena ikke nevner det i det hele tatt (hvis jeg husker riktig), så hvem har riktig? Amobil eller mobilen.no/gsmarena?

Nei, amobil overdriver veldig synes eg. Det tar ca et halvt sek å laste det meste. Kanskje to sek å laste galleriet. Bildene i galleriet lastes og kjappere enn de sier. Hvis man har video i galleriet og spesielt hvis det er en film på 1-2 timer, så kan det ta nokken sekunder å laste den. Men ellers tar det ikkje lenger tid enn man forventer seg. Det er tross alt en mobil og ikkje en stasjonær pc. ;P

Så vidt eg husker, så er amobil de eneste som har nevnt dette. Har lest MYE av MANGE, og aldri sett nokken som skriver det samme som amobil. Men kanskje de har vært uheldig m tlf de fikk. Eller så hadde de kanskje veldig høye forventninger..?? :p

Lenke til kommentar

Da har Mobilen.no testet Arena

 

( Link: http://www.mobilen.no/wip4/review/test-lg-.../d.epl?id=36488 .

 

De er ikke enige med Amobil. De skriver blant annet " Etter å ha testet telefonen ser vi at den overgår Iphone på en rekke områder"

 

De sier også at Arena er helt på høyde med iPhone men at det ikke flyter like bra hos Arena. Tocuhskjermen får skryt og de sier også at telefonen er meget kjapp!.

 

Di gir den 5 av 6 mulige

 

Kanskje Amobil sitter på en mandagsutgave?

Lenke til kommentar
Da har mpx.no flyttet dato for Arena til 18. mai. Lurer på om jeg da skal bestille fra utlandet. De som har kjøpt fra handtec.co.uk, er dette helt greit? Ingenting ekstra i instillinger eller noe som må gjøres?

 

RED.: Ser selvfølgelig at dette er svart på tidligere. :)

Ja, helt greit å handle fra de. De kan visst vere litt treig m å sende ut (som de var med meg), men bare å sende noen mailer til de hvis det skjer. :p

 

Når du bestiller fra Handtec, så får du engelsk lader. Men på Clas Ohlson får du en omformer til 59 kr. Denne: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=55498379

Ellers kan den jo seff lades m usb kabelen, men det tar lenger tid.

 

Og no er den blitt 200 kr billigere enn då eg kjøpte den. :p Og se på ex vat prisen. Siden vi bor utenfor EU, så er det den du betaler. Og kanskje tollvesenet her heme glemmer glemmer deg og.. ;)

Hehe... Ser at det er FedEx som har hovedleveransen. De er usannsynlig trege med å sende ut regning for fortollingsgebyr/utlegg og mva, så du får den nok om et par måneder. Bestiller mye fra USA med FedEx privat og det tar ofte et par måneder før regninga fra FedEx kommer. Og den kan noen ganger være ubehagelig. ;)

 

Hvor mye ligger fortollingsgebyr/utlegg og mva på sånn ca?

Lenke til kommentar
Da har mpx.no flyttet dato for Arena til 18. mai. Lurer på om jeg da skal bestille fra utlandet. De som har kjøpt fra handtec.co.uk, er dette helt greit? Ingenting ekstra i instillinger eller noe som må gjøres?

 

RED.: Ser selvfølgelig at dette er svart på tidligere. :)

Ja, helt greit å handle fra de. De kan visst vere litt treig m å sende ut (som de var med meg), men bare å sende noen mailer til de hvis det skjer. :p

 

Når du bestiller fra Handtec, så får du engelsk lader. Men på Clas Ohlson får du en omformer til 59 kr. Denne: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=55498379

Ellers kan den jo seff lades m usb kabelen, men det tar lenger tid.

 

Og no er den blitt 200 kr billigere enn då eg kjøpte den. :p Og se på ex vat prisen. Siden vi bor utenfor EU, så er det den du betaler. Og kanskje tollvesenet her heme glemmer glemmer deg og.. ;)

Hehe... Ser at det er FedEx som har hovedleveransen. De er usannsynlig trege med å sende ut regning for fortollingsgebyr/utlegg og mva, så du får den nok om et par måneder. Bestiller mye fra USA med FedEx privat og det tar ofte et par måneder før regninga fra FedEx kommer. Og den kan noen ganger være ubehagelig. ;)

 

Hvor mye ligger fortollingsgebyr/utlegg og mva på sånn ca?

MVA er 25% av kjøpesummen. I tillegg kommer utleggsprovisjon og fortolling på ca. kr. 120-200,- alt ettersom. Det varierer litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...