Gå til innhold

Vil sjekke om du har med deg piratkopiert matriale i tollen. Du kan bli nødt til å dokumentere at all film/musikk du har virkelig er kjøpt!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm, her er du inne på noe. Jeg er vel egentlig nokså enig med deg :)

Hyggelig å kunne være enig en gang i blant òg :)

Absolutt, jeg innså vel nokså kjapt at jeg var på tynn is i denne saken. Lett å bli lurt av journalister som har det mer i pennen enn i hodet, må jeg innrømme.

 

 

Hadde det ikke vært hemmelige forhandlinger, hadde vi sluppet all spekuleringen og det pågølgende hysteriet. Det ser jo heller ikke ut til å hjelpe stort å påpeke det :roll:

 

Et annet problem med hemmelige forhandlinger er at det kan være et ledd i en policyhvitvaskingsstrategi (om det finnes et bedre norsk ord, kjenner ikke jeg til det :) ). Kort oppsummert fra Cory Doctorow:

"Policy laundering is something that every 5 year old is familiar with. The essential thing that you need to know to understand policy laundering is 'but Dad said I could'. If you have ever seen a 5 year old come up to his mother and say "but Dad said I could" then you have witnessed policy laundering in action."

Dette var interessant.

Lenke til kommentar
Hvis noen har med seg en stappfull Ipod på 160 GB skulle jeg veddet både det ene og det andre på at en god del av innholdet var tvilsomt.

Hvorfor? Det er mange musikkentusiaster der ute med enorme musikksamlinger.

Face it! Musikkentusiaster gidder ikke legge inn samlinga si på Ipod. Tenk deg om. Hvor mange av kompisene dine som har lastet ned ulovlig.

Lenke til kommentar
Face it! Musikkentusiaster gidder ikke legge inn samlinga si på Ipod. Tenk deg om. Hvor mange av kompisene dine som har lastet ned ulovlig.

 

Er iPod forbudt fordi du er glad i musikk? Alternativet er å ta med seg ein discman og eit tonn CDar, som iallefall er uaktuelt. Sjølvsagt er det ein stor andel som har kun nedlasta, ulovlig musikk på sine MP3-spelarar, men det er fortsatt dei som kjøper CDane i tillegg. :)

Lenke til kommentar
Pakk all musikken til en .jalla før du reiser og flytt alt tilbake når du har kommet frem. Presto.

 

Poenget er vel å høre på musikken MENS man reiser ? Ikke høre på den når man er kommet fram... ?

 

 

--

 

Men jeg skulle likt og sett den tolleren som beslaglegger eller konfiskerer min mp3-spiller pga en mistanke som er planta i hodene dems av musikkbransjen.. da hadde jeg blitt bura inne pga grov vold.

Hurra for vold og gaffateip, de løser det meste.

[/fjortissuttalelse]

Endret av XanderZ
Lenke til kommentar
Pakk all musikken til en .jalla før du reiser og flytt alt tilbake når du har kommet frem. Presto.

 

Poenget er vel å høre på musikken MENS man reiser ? Ikke høre på den når man er kommet fram... ?

 

 

--

 

Men jeg skulle likt og sett den tolleren som beslaglegger eller konfiskerer min mp3-spiller pga en mistanke som er planta i hodene dems av musikkbransjen.. da hadde jeg blitt bura inne pga grov vold.

Hurra for volden og gaffateip, dem løser det meste.

 

Hehe, jeg skjønner poenget. Hele greia er en stor vits uansett. Skjønner ikke hvilken tulling som kom frem med det forslaget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...