Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Kommer til å prøve meg på et Android-nettbrett denne gangen her..

 

Jeg går fra iPad 2, og der har jeg blitt veldig glad i "notatblokk-appene" Noteshelf og Notability..

 

Noen som vet om noen gode apper tilsvarende disse? Eller, om dere ikke kjenner til disse, vet dere om noen slike gode apper, hvor man kan skrive og lagre "bøker", til bruk i skole. At man kan både tegne med stylus, og skrive tekst, legge inn bilder, osv..

 

Takker! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Kommer til å prøve meg på et Android-nettbrett denne gangen her..

 

Jeg går fra iPad 2, og der har jeg blitt veldig glad i "notatblokk-appene" Noteshelf og Notability..

 

Noen som vet om noen gode apper tilsvarende disse? Eller, om dere ikke kjenner til disse, vet dere om noen slike gode apper, hvor man kan skrive og lagre "bøker", til bruk i skole. At man kan både tegne med stylus, og skrive tekst, legge inn bilder, osv..

 

Takker! :)

 

Evernote har jo generelt fått meget bra skussmål.

Lenke til kommentar

Kan varmt anbefale Pocket Casts. Har tidligere brukt Beyondpod og Doggcatcher, men synes Pocket Casts vinner overlegent på brukervennlighet uten å gå på bekostning av funksjonalitet. Bruker den til 7-8 forskjellige podcaster.

 

- trofast RR-lytter - riktignok i 1.5x hastighet ofte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan få en Android telefon (lg g3) til å oppføre seg som en iphone med tanke på lyd

På en Iphone skrur du opp og ned ringelyden, da følger sms,mms og mail varsler med

 

På de 2 siste androidene mine så skrur du ned ringelyden mens sms og de andre varslene kan stå på bånn pinne

 

Jeg ønsker å ha kontroll over all lyd ved å skru opp / ned lyden ved hjelp av +/- knappene

Mulig ?

Lenke til kommentar

Støtter Pocket cast-anbefalingene! Appen får også pluss for å synkronisere både fremgang i enkeltepisoder og selve podcast-abonnementene mellom enheter, ved å synkronisere mot skyen. Dette fungerer på tvers av iOS og android, og er etter min erfaring lynkjapt. Så jeg kan høre på en podcast på telefonen når jeg er på bussen, og fortsette å høre når jeg kommer hjem på ipaden, akkurat der jeg slapp. Slipper også å legge inn podcastene jeg abonnerer på hver gang jeg bytter telefon/formatterer.

 

EDIT: Det finnes også en web-versjon til nettleseren. Greit hvis du jobber/spiller et hjerneløst spill. Med synkronisering såvidt jeg har forstått.

Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker Llama med stort hell. Svært enkelt (sikkert vanen) og kan føye til litt og litt etter en stund om du ikke er interessert i å sette av en halvtime-time på å fikle til alt med en gang.

 

Tasker er kraftigere, men har funnet ut at jeg for egen del nøyer meg med Llama til daglig bruk. Også veldig kjekt med låsing av profiler osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker både Llama og Tasker hele tiden og anbefaler begge deler. Men, Tasker er nok for spesielt interesserte.

 

Jeg har valgt at Llama gjør ting basert på tid og sted (basestasjoner/celle-ID). Slår av WIFI når jeg forlater huset, lydløs etter kl. 22 når jeg er hjemme, osv. Jobb-event'en gjelder kun hverdagene - så om jeg skulle være i nærheten av jobben i helgen, så kjøres ikke jobb-hendelsene.. Det er et godt stykke unna stedene mine - om du bor like ved jobben/skolen bør du nok bruke GPS og ikke basestasjonene ...

 

Tasker bruker jeg mest til egendefinerte notifications/widgets, og Tasker må nok mest forstås som et "programmeringsspråk". Jeg har en haug med Minimalistics Text-widgets, som kjører Tasker-"script" når jeg trykker på de. Grenseløse muligheter. En widget starter en Tasker-task som gir meg en meny der jeg kan velge mellom buss til/fra jobb, og tog til/fra Bergen sentrum (jeg bor et stykke utenfor) - og oppdaterer widgeten med info om avgang, ankomst og togperrong/busslinje ... Det krevde litt knoting for å få det til, ja.

 

Jeg har også en rekke Tasker-script som kjøres hver hele time, og sjekker f.eks. om det er "OBS-varsel" på Yr.no, og varsler meg. Flom/skredvarsel sjekkes hver dag kl. 05 - og om det er økt sjanse for flom/skred akkurat da, så kjøres et script som gir meg notification med vannføringsdata for en elv et stykke unna hver hele time (jeg kan dog nevne at selve vannføringsdataene oppdateres vilkårlig med noen timers mellomrom ... ).

 

Nå har jeg nettopp laget et Tasker-script som leser oljeprisen og dollarkursen fra Dagens Næringsliv sine nettsider hver hele time - og leverer infoen i en notification. Hvor nyttig det EGENTLIG er kan jo diskuteres ...

post-229458-0-59376800-1417307949_thumb.png

Endret av NothingForever
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...