Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Det har egentlig blitt til at jeg KUN leser mail med mobilen. Det er litt upraktisk når jeg får en mail med en link jeg helst vil åpne (i Opera) på PC'en. Jeg søker etter en slags "Link Forwarder".

 

Det ideelle hadde vært at app'en hadde status som en "browser" på mobilen (slik at når jeg trykket på en link, så fikk jeg opp den standard-popup'en man får om man har flere apper av samme sort, som spør hvilken app jeg vil åpne den i). Denne app'en må da kommuniserte med en Opera-plugin, som helst åpner linken direkte (ikke noe tull med synkronisering, favorittlister, anbefalinger fra Facebook-venner, etc).

 

Jeg har sett litt på "Pocket" (ex-"Read It Later"), men føler ikke helt at den treffer blink. Noen som vet om noe?

Endret av NothingForever
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ikke sikkert alle har fått det med seg, men Google Play Music Unlimited har kommet til Norge nå. I seg selv en veldig god konkurrent til Spotify, og android-appen er fantastisk. Det beste er likevel at appen har chromecast støtte. Tjenesten er billigere enn Spotify, og har så og si samme bibliotek.

 

Tragisk at Spotify ikke har Chromecast-støtte egentlig. Har sagt opp mitt Spotify-abonnement i mellomtiden, hvis svenskene får huet ut av ræva en gang skal jeg heller vurdere hvilken tjeneste som er best på nytt.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Vurderer selv bytte ut Spotify med Google Play Music, Spotify er fanatisk tjeneste men har sine mangler og utviklerne bruker i blant vanvittig med tid for å rette enkelte ting og ser for meg det vil være bedre på Google Play Music, om ikke Spotify får opp farta nå som de får enda en stor konkurrent. Men har vanvittig mye spillelister i Spotify og håper det kommer en enkel metode for importere de inn i Play Music, selv om jeg mest sannsynligvis er ferdig med og gjøre det manuelt innen det dukker opp.

 

Testet Play Music ved siden av Spotify i 4-5 dager nå og er fornøyd så langt, får om en måned når gratistiden går ut hvem som blir avsluttet :)

Lenke til kommentar

Men har vanvittig mye spillelister i Spotify og håper det kommer en enkel metode for importere de inn i Play Music, selv om jeg mest sannsynligvis er ferdig med og gjøre det manuelt innen det dukker opp.

 

Samme problemstilling for meg. Skal jeg bytte må jeg kunne flytte over spillelistene mine.

 

Wimp har en slags funksjon for å importere fra Spotify. Noen som vet om dette vil fungere med Play også?

Lenke til kommentar

Portify kan brukes til dette formålet. Er litt bug`s i det ser jeg på tilbakemeldingene, men de blir fikset forløpende ser det ut til.

 

Skal teste Portify selv i kveld.

 

Obs: Krever at du skriver inn passord fra Google. Selv om det er open source og alt det, så anbefaler jeg at man lager "App spesifikt passord". Det må man uansett ha ved 2-stegs verifikasjon da det ikke fungerer ved slike app`er.

Endret av laurell
Lenke til kommentar

Ser du fikk TV2 APK fila, men slenger ut et tips dersom andre skulle være tilsvarende situasjoner.

 

En side som lar deg laste ned APK filer direkte fra Google Play
http:// apps.evozi.com/apk-downloader/

 

Har vært er kjekt hjelpemiddel for meg hvertfall når jeg har måtte laste ned noe jeg ikke får tilgang til via Google Play. :)

 

Edit: Ser ut til at siden kan spre malware så trekker den anbefalingen.

 

Alternativt så finnes det en plugin for Google Chrome

https://lekensteyn.nl/apk-downloader/

 

Fant lenker til andre sider på XDA som skal gjøre det samme, men har ikke testet de selv.

http://apkleecher.com/

http://apk-dl.com/

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Ser du fikk TV2 APK fila, men slenger ut et tips dersom andre skulle være tilsvarende situasjoner.

 

En side som lar deg laste ned APK filer direkte fra Google Playhttp://apps.evozi.com/apk-downloader/

 

Har vært er kjekt hjelpemiddel for meg hvertfall når jeg har måtte laste ned noe jeg ikke får tilgang til via Google Play. :)

Jeg oppdaget at denne overlesset deg med popups og annen skit, kanskje installerer trojaner hos deg også.

 

Men uansett jeg fant Aptoide.

http://m.aptoide.com/installer?lang=EN

Som jeg har nå installert permanent på Samsung homesync som en app.

Denne fikser også når der varsles om updates.

Trengte en hel del apk på denne media boksen siden den ikke er "kompatible device". Og andre ting som del region og land for BBC media plater og iplayer.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

*

Jeg oppdaget at denne overlesset deg med popups og annen skit, kanskje installerer trojaner hos deg også.

*

Merkelig, jeg merket ikke noe til hverken popups eller andre ting. Fikk du fra nettsiden deres eller mistenker du at de pakker noe med i APK fila?

 

Edit: Ser ut som du har rett ja, byttet ut lenken med en annen side som forhåpentligvis er tryggere uten at jeg har noen kjennskap til dem selv.

 

Aptiode ser forøvrig også interessant ut, men jeg får bare "An error occurred" når jeg forsøker legge til Stores / butikker. :hmm:

Edit2: Der gikk det.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Takker for tips! Dessverre var ingen av dem i stand til å laste ned de apk-ene jeg trenger, som alle er regionspesifikke for norge. Har måttet alliere meg med en annen androidbruker som kan benytte en av de mange .apk ekstraktor programmene på play store og maile meg .apk fila. Litt mer hassle, men i det minste trygt.

Lenke til kommentar

Takker for tips! Dessverre var ingen av dem i stand til å laste ned de apk-ene jeg trenger, som alle er regionspesifikke for norge. Har måttet alliere meg med en annen androidbruker som kan benytte en av de mange .apk ekstraktor programmene på play store og maile meg .apk fila. Litt mer hassle, men i det minste trygt.

Men med aptiode kan du laste ned nye versjoner selv (når du først har programmet installert).

Jeg gjorde dette med BBC iplayer og BBC mediaplayer. Disse ble først funnet .apk for på xda.

Tror det virker selv om det er regions baserte da det jobber både i og utenfor google play.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...