Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Beste TV-serie streaming (og film) app?

 

Jeg fikk demonstrert en app som lett streamet video fra nettet i går...

Men jeg husker ikke hva den heter, den så greit fenomenal ut.

 

(Kan jo være at den ikke er "lovlig" å ikke ligger på marked også, jeg vet ikke.)

 

 

CSI, TBBT, Heroes, The Walking Dead osv..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan noen som har testet de alle si kjapt hva de største forskjellene på LauncherPro, ADW EX og Go Launcher EX er? En Launcher er som oftest mye å sette seg inn i, så får ikke helt oversikten over forskjellene bare ved å teste en liten stund.

 

Har lekt litt med alle disse tre. Ender alltid opp med å vende tilbake til GO Launcher. ADW og LauncherPro er supre, men Go Launcher gir deg alt det samme som betalversjonene av disse til den nette pris av kr - 0 :)

 

Har ikke merket de helt store forskjellene. Jeg opplever LauncherPro som minimalt raskere enn de to andre. Den største fordelen med Go Launcher er etter min mening app-draweren hvor du kan se nylig kjørte programmer, samt har tilgang til en innebygget task-killer :)Den kommer også med et par widgets, og en rekke gratis temaer. ADW er grei den og, men jeg følte aldri at den utmerket seg positivt i forhold til de to andre.

 

Mest av alt handler dette om presonlige preferanser selvfølgelig :) Kan også anbefale Launcher 7 Bruk noen minutter på å tilpasse med egne bilder og ikoner, så har du en veldig oversiktlig og pen launcher :)

Lenke til kommentar

Erfaringen min er at det er to aspekter ved launchere. Ytelse og funksjoner.

Og det virker som om de er invers proposjonale.

 

GoLauncher har masse funksjonalitet, men ytelsen er den dårligste blandt de tre.

ADWLauncher EX har en del funksjonaliteter, og en grei ytelse.

LauncherPro har ikke den største funksjonalitet, men er lynrask.

 

 

Personlig merket jeg en generell økning i ytelse på telefonen, ikke bare i launcheren, når jeg gikk vekk fra GoLauncher til LauncherPro.

På en Optimus 2X.

Lenke til kommentar

Jeg tok nettop en opprensing på telefonen for å prøve å frigi litt plass, og dermed slettet jeg yr.no-appen som tydeligvis har blitt erstattet av en ny håpløs app.

Den jeg leter etter ser slik ut:

1____28003.png

 

 

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i den?

 

Si fra hvis du finner den :)

 

Her har du noen forskjellige YR.no widgets og apps. Mener den du postet bilde fra også er der, men husker ikke hvilken det er.

NB! Du må endre formatet til .apk istedenfor .txt (Regner med dette er en legal måte å omgå opplastningssperren på?)

 

 

Edit: ser det kanskje ikke var helt innenfor forumreglene. Send meg en PM dersom filene er ønsket.

Endret av Barabbas
Lenke til kommentar

La inn Rio nå og det tar bare 14.8MB så det er rart at du ikke får installert det om du har bortimot 30MB ledig. Jeg installerte nylig ny ROM og la inn en haug av programmer. Noen av de faila, men jeg fikk installert de etter en reboot. Har hatt lignende problemer tidligere også og da fikk jeg tips om å slette Market cache. (Manage applications --> Market --> Clear Cache)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å roote min S2, og trenger derfor et bra backupprogram som tar vare på alt av innstillinger, programmer, innstillinger i programmer osv, rett og slett en image av slik telefonen er akkurat nå slik at jeg kan få dette tilbake siden uten å bruke så mye tid på det.

 

Brukte en gang i tiden MyBackupPro, men nå programmene da ble lagt inn igjen på telefonen så ble de ikke lengre oppdatert i market.

 

Noen gode tips her?

Lenke til kommentar

Usikker på hvordan det er med SII, men med vanilla android, er det umulig å gjøre det du ber om uten root. App-data lagres i system-delen av minnet. For å få tilgang dit, må man ha root. Derfor vil man miste alt i det man rooter. Når man først har root, er Titanium Backup et godt alternativ.

Lenke til kommentar

Man mister IKKE alt i det man rooter.

Titanium Backup er helt klart tingen.

I tillegg bør man ha en dropbox-konto og synce Titanium opp dit.. :)

 

Hva mister jeg ved å legge inn root? Forsvinner noe av det jeg alt har lagt inn på telefonen i det hele tatt?

 

Ved å hente inn en backup fra Titanium, blir de lagt inn i market for automatisk oppdatering da?

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Har lekt litt med alle disse tre. Ender alltid opp med å vende tilbake til GO Launcher. ADW og LauncherPro er supre, men Go Launcher gir deg alt det samme som betalversjonene av disse til den nette pris av kr - 0 :)

Har de fått mulighet til å tilpasse widgets så de ikke overlapper nå?

 

Det var de store mangelen sist jeg testet - jeg vil naturlig nok ha en etkstra rad med ikoner på en såpass stor skjerm som Desire har, og da havner de delvis oppå hverandre med GOlauncher. Både Zeam, ADW og LaoncherPro har et valg for å tilpasse dette.

Lenke til kommentar

I fjor kjøpte jeg MSN Talk Pro på Marked å jeg hadde det på Desire helt til jeg nå kjøpte Galaxy S2...

 

Alle andre aps jeg har kjøpt dukker opp på Marked, men MSN Tank Pro er som sunket i jorden, finner det ikke..

(jeg finner sikkert apk'n et sted), men kan utviklere trekke betal-apps fra marked uten videre.?

(ser for meg en trend med å trekke apps for så å komme tilbake med samme produkt med litt annet navn for å få mer penger om appen selger dårlig)

 

Jeg hadde beejive IM på iphone i den tiden, men 56kr er mye å betale (enda en gang) for å få MSN...

 

Ønsker en som er skikkelig bra... Gjerne også facebook chat samtidig, da de fleste har migrert dit...

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å roote min S2, og trenger derfor et bra backupprogram som tar vare på alt av innstillinger, programmer, innstillinger i programmer osv, rett og slett en image av slik telefonen er akkurat nå slik at jeg kan få dette tilbake siden uten å bruke så mye tid på det.Brukte en gang i tiden MyBackupPro, men nå programmene da ble lagt inn igjen på telefonen så ble de ikke lengre oppdatert i market.Noen gode tips her?

 

Ta en nand backup?

 

Min feil. Av å roote, mister man ingenting. Dog, på mange telefoner må bootloaderen låses opp for å kunne roote, og det medfører factory reset. Når du restorer med titanium, blir alt fullgodt installert.

 

Du kan ikke garantere for fullgod installasjon av apps med med Titanium. TB kan ikke alltid gjenskape market-linker. Du må derfor innimellom laste ned på nytt i market manuelt eller bruke ADB eller apps (eks quikmarketlink) for å gjenskape linkene i market. Dette kan også brukes med andre backuper som nevnt tidligere.

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål ang. nedlastning av apps fra Android Market. Jeg har ganske nylig fått en HTC Desire og det finnes jo tusenvis av fristende programmer jeg vil laste ned. Men hva er trygt og hva er ikke trygt?

 

Dersom et program krever tillatelse til å slette/redigere innhold på minnekort, hva betyr egentlig det? Gjelder det bare filer som dette prorgrammet eier, eller mine private filer også?

 

Og hvis det krever tillatelse til å ta bilde? Eller hvis det vil ha tilgang til å lese telefontilstand og -identitet?

 

Selv om det er seriøse utgivere som har disse programmene klarer jeg ikke helt å stole på det, men burde kanskje? Jeg aner ikke, så håper det er noen som kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...