Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I fjor kjøpte jeg MSN Talk Pro på Marked å jeg hadde det på Desire helt til jeg nå kjøpte Galaxy S2...

 

Alle andre aps jeg har kjøpt dukker opp på Marked, men MSN Tank Pro er som sunket i jorden, finner det ikke..

(jeg finner sikkert apk'n et sted), men kan utviklere trekke betal-apps fra marked uten videre.?

Utvikleren ble truet til å trekke det pga brudd på Microsofts trademark. Programmet er relansert med nytt navn: Epinephrine ( http://blog.talk-builder.com/epinephrine/ )

 

Det står noe info på sida om refund for de som har betalt for MSN talk pro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I fjor kjøpte jeg MSN Talk Pro på Marked å jeg hadde det på Desire helt til jeg nå kjøpte Galaxy S2...

 

Alle andre aps jeg har kjøpt dukker opp på Marked, men MSN Tank Pro er som sunket i jorden, finner det ikke..

(jeg finner sikkert apk'n et sted), men kan utviklere trekke betal-apps fra marked uten videre.?

Utvikleren ble truet til å trekke det pga brudd på Microsofts trademark. Programmet er relansert med nytt navn: Epinephrine ( http://blog.talk-builder.com/epinephrine/ )

 

Det står noe info på sida om refund for de som har betalt for MSN talk pro.

Hello _________,

 

 

Your order has been canceled by Talk Builder and you have been refunded in full.

 

Reason: Item discontinued

 

Da har jeg fått tilbake de 28kronene jeg brukte på MSN Talk. :D

Herlig når systemet fungerer, og det gikk på 15minutter å få mail fra android market google...

 

BTW, prøvde IMO, men jeg får ikke logget inn med MSN kontoen da IMO spør etter brukernavn i stede for epostadresse...

(har @mittdomene.com ikke @hotmail.com)

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål ang. nedlastning av apps fra Android Market. Jeg har ganske nylig fått en HTC Desire og det finnes jo tusenvis av fristende programmer jeg vil laste ned. Men hva er trygt og hva er ikke trygt?

 

Dersom et program krever tillatelse til å slette/redigere innhold på minnekort, hva betyr egentlig det? Gjelder det bare filer som dette prorgrammet eier, eller mine private filer også?

 

Og hvis det krever tillatelse til å ta bilde? Eller hvis det vil ha tilgang til å lese telefontilstand og -identitet?

 

Selv om det er seriøse utgivere som har disse programmene klarer jeg ikke helt å stole på det, men burde kanskje? Jeg aner ikke, så håper det er noen som kan hjelpe meg!

slette/redigere innhold på minnekortet: Kan slette redigere til nørmet alt på minnekortet. Forhåpentligvis kommer Android med en bedre/"spissere" tillatelse/funksjon. I utgangsounktet burde alle apps kunne lagre filer i en egen, begrenset mappe uten noe tillatelser.

 

Lese telefontilstand- og identitet BURDE virkelig vøre delt opp. En del apps må ha tilgang til å lese tielefonttilstand (låst/hvile/skjerm av o.l.) for å fungere optimalt, og det er jo egentlig ingen betenkeligheter ve å la apps se dette.

 

Telefonidentitet derimot, KAN bety IME-nummer, og det vil du i utgangsounktet ikke at noen skal ha. Du kan laste ned apps som scanner programmer og viser deg mer info om hva slags identitetsinfo telefonen bruker.

 

En del apps bruker identitetsinfo pga. reklame. Det er i utgangspunktet uakseptabelt i mine øyne, men de gjør jo ikke nødvendigvis noe galt med infoen. Men når de sender den til en tredjepart (og det gjør de fote), vil jeg ikke ha hvekren IMEI eller andre ting på aveie.

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål ang. nedlastning av apps fra Android Market. Jeg har ganske nylig fått en HTC Desire og det finnes jo tusenvis av fristende programmer jeg vil laste ned. Men hva er trygt og hva er ikke trygt?

 

Du vet det ikke.

 

Imidlertid finnes det noen indikasjoner på at et gitt programm sannsynligvis ikke lekker for mye informasjon med vilje.

 

Du kan se på informasjonen rundt applikasjonen. Finnes det en aktiv utvikler som har vært med en stund? Hvor mange personer har lastet applikasjonen ned? Hvor mange har gitt tilbakemeldinger? Har applikasjonen blitt testet av noen mer eller mindre kjente nettsteder? Oddsene er større for at en puppeapplikasjon med 50 nedlastinger er ondsinnet enn LauncherPro.

 

Dersom et program krever tillatelse til å slette/redigere innhold på minnekort, hva betyr egentlig det? Gjelder det bare filer som dette prorgrammet eier, eller mine private filer også?

 

Hver applikasjon som blir installert tildeles egen bruker som ikke har tilgang til andre filer enn sine egne og evt. de som er åpne for lesing av andre applikasjoner. Slette/redigere innhold på minnekort trenger ikke å bety mer enn at applikasjonen får lov til å skrive til minnekortet (f.eks. backupprogrammer liker å dumpe ting på minnekort, noe som krever skrivetilgang).

 

Selv om det er seriøse utgivere som har disse programmene klarer jeg ikke helt å stole på det, men burde kanskje?

 

Det kommer an på.

 

"Angry birds", til tross for en stor brukermasse og populæritet har fått en del pepper for deres holdning til dataforvaltning på de installerte mobilene. En veldig grei måte å innskrenke dette på er å roote telefonen, installere droidwall (eller tilsvarende) og la den være veldig restriktiv på hvilke applikasjoner skal få lov til å kontakte omverden (at en applikasjon får tilgang til data til en annen applikasjon er leit, men ufarlig (selv dersom den første applikasjonen manipulerer data til den andre). Det som er farlig er dersom en applikasjon videreformidler disse data videre).

 

En annen ting er å holde virkelig konfidensiell informasjon unna telefonen. Lag en tullebruker hos google for telefonen din, ikke synkroniser kontaktene med google (prinsippet gjelder ikke bare kontaktene -- kontaktene, sms, andre applikasjoner kan man ta en lokal backup av).

Lenke til kommentar

Går ikke WidgetLocker og Go SMS spesielt bra i lag?

 

GO sms sine popups kommer over widgetlocker, og dermed går jeg glipp av en del meldinger som jeg ikke får lest, for den popup meldingen forsvinner når lockscreen blir aktivert igjen.

 

Går det ikke an på noe vis at widgetlocker holder seg over gosms og jeg får disse popupsene når jeg unlocker telefonen?

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål ang. nedlastning av apps fra Android Market. Jeg har ganske nylig fått en HTC Desire og det finnes jo tusenvis av fristende programmer jeg vil laste ned. Men hva er trygt og hva er ikke trygt?

 

Dersom et program krever tillatelse til å slette/redigere innhold på minnekort, hva betyr egentlig det? Gjelder det bare filer som dette prorgrammet eier, eller mine private filer også?

 

Og hvis det krever tillatelse til å ta bilde? Eller hvis det vil ha tilgang til å lese telefontilstand og -identitet?

 

Selv om det er seriøse utgivere som har disse programmene klarer jeg ikke helt å stole på det, men burde kanskje? Jeg aner ikke, så håper det er noen som kan hjelpe meg!

slette/redigere innhold på minnekortet: Kan slette redigere til nørmet alt på minnekortet. Forhåpentligvis kommer Android med en bedre/"spissere" tillatelse/funksjon. I utgangsounktet burde alle apps kunne lagre filer i en egen, begrenset mappe uten noe tillatelser.

 

Lese telefontilstand- og identitet BURDE virkelig vøre delt opp. En del apps må ha tilgang til å lese tielefonttilstand (låst/hvile/skjerm av o.l.) for å fungere optimalt, og det er jo egentlig ingen betenkeligheter ve å la apps se dette.

 

Telefonidentitet derimot, KAN bety IME-nummer, og det vil du i utgangsounktet ikke at noen skal ha. Du kan laste ned apps som scanner programmer og viser deg mer info om hva slags identitetsinfo telefonen bruker.

 

En del apps bruker identitetsinfo pga. reklame. Det er i utgangspunktet uakseptabelt i mine øyne, men de gjør jo ikke nødvendigvis noe galt med infoen. Men når de sender den til en tredjepart (og det gjør de fote), vil jeg ikke ha hvekren IMEI eller andre ting på aveie.

 

Det er sant som du sier at lesing av telefontilstand- og identitet burde vært delt opp. Men slik det er nå er det en rekke telefoner i markedet hvor den eneste globale, unike identifikatoren på en telefon, nemlig android_id ikke er pålitelig. Derfor bruker mange utviklere rett og slett IMEI for å identifisere en telefon unikt.

 

/Espen

Lenke til kommentar

Er ute etter et program som lar meg låse og wipe telefonen via nettleseren. Aller helst få den til å ringe på max volum og vise på kart hvor telefonen befinner seg.

 

Min datter roter bort telefonen sin hele tiden. Glemmer hvor den ligger og er selvsagt på lydløs, ligger igjen ute et sted osv.

 

Trenger også en lommelykt til galaxy s2.

 

Vil svært gjerne ha et program som viser bra statistikk på batteriforbruk på telefonen. Alle programmer trekker strøm, hvor mye, når osv. Skjønner at et slikt program også vil tappe batteriet, men det er bare for en stund for å sjekke hva som skjer på telefonen.

 

 

Har lastet ned et program til SGS2 på PCen. Hvordan få det innstallert på SGS2?

Har ikke fått meg minnekort enda(det kommer i posten om 1-2uker).

 

Overfør via usb og bruk en app installer fra marked, eller last ned filen direkte til telefonen eller bruk dropbox.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Jeg installerte WaveSecure for en tid tilbake da det var gratis (På min gamle HTC Hero). Koster penger etter prøveperioden for de som installerer den nå...

 

Den fungerer veldig bra og lar deg gjøre det du ønsker + mere til. :)

 

Det finnes noen andre programmer som gjør noe av det samme, men de kjenner jeg ikke så godt til.

 

Dette er et av dem.

 

 

Lenke til kommentar

Er ute etter et program som lar meg låse og wipe telefonen via nettleseren. Aller helst få den til å ringe på max volum og vise på kart hvor telefonen befinner seg.

 

Min datter roter bort telefonen sin hele tiden. Glemmer hvor den ligger og er selvsagt på lydløs, ligger igjen ute et sted osv.

Lookout (www.mylookout.com) fungerer helt fint til hvertfall å finne mobilen sin på GPS og å få den til å hyle noe helt infernalsk høyt. Også gratisversjonen av programmet. Er litt usikker på hva premiumversjonen gjør, men gratisversjonen har holdt i lange baner for min del.

 

Edit: Ser nå at premiumversjonen lar deg låse og slette telefonen fra nettleseren. :<

Endret av Calath
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...