Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg kommer meg ikke inn! Mama nooo!

 

 

Alltid fin til slike spørsmål:

 

Er det meg det er noe galt med?

 

Jeg får denne feilen i Chrome:

 

Denne nettsiden er ikke tilgjengelig

Det kan hende at nettsiden på https://market.android.com/ er midlertidig nede eller flyttet permanent til en ny nettadresse.

Feil 200 (net::ERR_CERT_COMMON_NAME_INVALID): Ukjent feil.

 

Dette hører til i en annen tråd...men jeg har opplevd samme problem når man kommuniserer gjennom proxyer med Ubuntu og Chrome på noen https-adresser. Firefox løser stort sett problemet - eller forsøk inkognitomodus i Chrome.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Agenda som følger med Launcher Pro Plus (4 dollar).

 

Denne er skrollbar og viser alle kommende oppføringer jeg har i google calendar.

 

 

Merk at du må bruke launcher pro for at dette skal funke. Hvis du er veldig glad i Sense (eller det telefonen din kommer med) vil dette ikke være optimalt. Launcher Pro har samme utseende som vanilla launcher, men er mye mer konfigurerbar og oppfører seg smoothere.

 

Du kan prøve Launcher Pro gratis fra market, men da uten launcher pro sine egne widgets (som det er noen fine av).

Lenke til kommentar

Hvordan annulerer man kjøp i markedet? Jeg har kjøpt PES 2011, som tok overraskende lite plass, men når jeg starter det får jeg beskjed om å laste ned ytterligere 50 MB. Tror ikke det går smertefritt på Desire.

 

Fant ut. Er en "Refunder"-knapp inne på applikasjonen i markedet :p

Endret av Lekr
Lenke til kommentar

hehe,

strengt tatt er det ikke noen bakdør, men en annonsert løsning som imidlertid ikke virker uten en del tweaking. Forretningsmodellen er nokså velkjent: Annonser med en gratistjeneste, men gjør den så vanskelig tilgjengelig at bare de mest innbitte gidder å bruke den. RapidShare-modellen.

 

Og for å svare direkte: Ja, jeg har generelt mer tro på VPN-tilbydere enn på Jons og Pedros åpne Wlan. Hvis man skal være datakriminell, virker det heller tungvint å skjule seg bak en betalt VPN-tjeneste.

 

Hva en eller annen privatpraktiserende...utlending (siden du selv bringer temaet på bane) med en tilfeldig, trådløs router kan finne på, er derimot ikke lett å si.

 

Motspørsmål: Bruk 2 minutter til research om USAip, Cyclo. Mener DU (unnskyld versalene) virkelig at risikoen ved bruk av Aladdins åpne Wlan ikke blir mindre ved å bruke denne tjenesten?

 

(Om du trekker deg fra diskusjonen ved å si at du foretrekker å betale for sikre løsninger, synes jeg det er urettferdig. Premissen er at man skal kunne bruke internett gratis og sikkert fra utlandet.)

Ser at jeg kanskje var litt uklar. La meg spesifisere litt:

 

Jeg brukte mer enn 2 minutter å undersøke firmaet du lenket til. Jeg ville ikke hatt noen problemer med å benytte meg av deres tjenester, dersom, og bare dersom, jeg hadde betalt for tjenesten slik at jeg hadde inngått en kontrakt med firmaet... Det er flere årsaker til det (og jeg sier ikke at bare betal-løsninger er gode):

 

1. Du benytter deg av en tjeneste de ikke engang har annonsert finnes. Det kan tenkes at tjenesten er legal, men hvem vet? Kanskje det er en honeypot. Jeg ville ikke stolt på en ikke-annonsert tjeneste slik som dette.

 

2. I beste fall, dersom tjenesten er helt legal, så benytter du deg av en test-tjeneste. Test-tjenester er i utgangspunktet ment for å teste, hverken mer eller mindre. Du har absolutt ingen garanti for at test -tjenesten er like sikker som betal-tjenesten, eller at den er sikker i det hele tatt. Jeg ville ikke stolt på noe slikt.

 

3. Det er ingen tvil om at løsningen du skisserer er bedre enn å bare surfe vilt og hemningsløst på usikre trådløse nettverk, men det er langt i fra en optimal eller sikker løsning, og jeg ville personlig lagt inne mer tid og krefter på å finne en løsning hvor jeg kunne føle meg mer trygg.

 

4. Det er ikke slik at jeg foretrekker å betale for løsninger. Derimot foretrekker jeg å betale for løsninger dersom det ikke finnes alternativer man kan føle seg trygg på. Personlig betaler jeg ikke for slikt. De sjeldne gangene jeg har behov for å surfe trygt på et usikkert nettverk benytter jeg en kryptert tunnell til min egen server. Riktignok er det slik at jeg betaler for serveren, men den ville jeg betalt for uavhengig av om jeg brukte den til VPN eller ikke, og dens hovedoppgave er på ingen som helst måte VPN.

 

Sikkerhet på nett er i utganspunktet ikke annet enn en funksjon av tillit. For å oppnå sikkerhet, så må man ha tillit til noe(n). Spørsmålet er ganske enkelt hvor man legger lista før man velger å ha tillet til noe(n), hverken mer eller mindre.

Lenke til kommentar

Flere enn meg som sliter med checkout.google.com? Skulle kjøpe en app men kjøpet ble kansellert, kortet mitt var gått ut på dato. Gikk så til https://checkout.goo...pdateCreditCard for å legge inn mitt nye kort, men ble rutet til en side som sa "Finner ikke siden du sendte forespørsel om. Kontroller siden du brukte for å komme til denne siden." - og dermed ikke mulig å legge inn nytt kort... Og på https://checkout.google.com/m/main er menyvalget for å legge til / editere kortet borte vekk, ser bare kjøpsloggen min...

Er det bare meg, eller er det en feil i Checkout nå?

 

Edit: nå er menyen på venstre side tilbake, og dermed alt vel. :)

 

Antar at det var en liten glipp hos google.

 

 

Endret av el_cash
Lenke til kommentar

Helt håpløst med 15min. Ikke kan man teste GPS programmer, fordi 1: 15min er for knapp tid til å teste et GPS-program i funksjon. 2: Du bruker fort mer enn 15min på å få lastet ned kartpakken så du ka begynne å teste programmet. Det siste er dessverre et problem for ganske mange spill og andre programmer som skal laste ned en del data (smarte spillutviklere av spill som tar litt plass legger sprites, lyder og generelt alle datafiler på sd-kortet, og dette lastes ned første gangen du starter spillet.) Resultatet er at jeg tar backup med titanium, refunderer mens jeg kan, og SÅ starter spillet for å laste ned data og teste det. Og ER jeg da ærlig nok til å kjøpe det på nytt i Market? Neh, ikke hvis det ikke holder mer enn en uke.

Lenke til kommentar

Finnes det et godt program til å Loggføre feil og lignende som skjer på en HTC Desire?

 

Jeg har rootet min og kjører Oxygen RC7 med n1table. Men har av og til litt problemer med at den kan plutselig boote, henge seg osv. Ettersom det ikke ser ut som det er Oxygen sin feil, men heller et av programmene jeg kjører så er det ikke så lett å finne ut hva feilen er.

 

Finnes det da et program som kan ligge i bakgrunnen og logge hele tiden hva som skjer, så når den plutselig henger eller booter kan jeg åpne loggen og se hva som forårsaket problemet?

Lenke til kommentar

Finnes det et godt program til å Loggføre feil og lignende som skjer på en HTC Desire?

 

Jeg har rootet min og kjører Oxygen RC7 med n1table. Men har av og til litt problemer med at den kan plutselig boote, henge seg osv. Ettersom det ikke ser ut som det er Oxygen sin feil, men heller et av programmene jeg kjører så er det ikke så lett å finne ut hva feilen er.

 

Finnes det da et program som kan ligge i bakgrunnen og logge hele tiden hva som skjer, så når den plutselig henger eller booter kan jeg åpne loggen og se hva som forårsaket problemet?

 

alogcat

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...