Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er egentlig forskjellen på markedet og AppBrain?

 

Har noen et tips om et tastatur med symboler?

Jeg lastet ned Symbols som jeg kunne hente opp rett fra det vanlige tastaturet. Fungerte fint det, men syns det hang litt når jeg skrev. Derfor så fjernet jeg det igjen.

Det henger fortsatt så det er ikke sikkert det er det som var problemet. Har også fjernet alle programmer jeg ikke bruker.

 

Noen som har en ide om hva som er galt?

Lenke til kommentar

Smart å ha et virusprogramm på android.. Lookout er et topp, og gratis alternativ :thumbup:

Da jeg testet lookout var det noe som hang seg i det etter et par dager. Telefonen gikk kontinuerlig (den ble varm mens den bare lå der ubrukt og batteriet ble tomt på noen timer). Avinstallerte lookout, problem borte. Installerte lookout på ny, problem kom tilbake.

 

Åpenbart ikke noe alle opplever, men til info kan det altså skje.

Lenke til kommentar

Smart å ha et virusprogramm på android.. Lookout er et topp, og gratis alternativ :thumbup:

Da jeg testet lookout var det noe som hang seg i det etter et par dager. Telefonen gikk kontinuerlig (den ble varm mens den bare lå der ubrukt og batteriet ble tomt på noen timer). Avinstallerte lookout, problem borte. Installerte lookout på ny, problem kom tilbake.

 

Åpenbart ikke noe alle opplever, men til info kan det altså skje.

 

Oisann! Jeg har også hatt problemer med lite batteri, og at den blir varm! Da kan jo det være problemet!

 

Hva slags virusprogram bruker/ anbefaler du?

Lenke til kommentar

Jeg installerer apps fra andre steder enn android marked, og jeg foretrekker å være på den sikre siden.. Apps som trenger tillatelsen til å sende meldinger for å fungere, er det vanskelig å finne ut om det er noe virus i.. :hmm:

 

Jeg kan ikke se at antivirus-programmer har noen effekt på Android. Faren er jo applikasjoner som sender hjem data fra telefonen din uten at du er klar over det. Tilgangsrettighetene er definert i applikasjonen og du får dem opp under installasjonen. Om et pacman-spill sender kontaktene dine til en eller annen luguber server er ikke dette noe et antivirus-program vil kunne hjelpe med. Var for eksempel ingen antivirusprogrammer som reagerte på at Angry Birds sendte kontakter, GPS posisjon og mer hjem til seg selv.

 

Så jeg mener at det du trenger ikke er noe programvare for å hindre dataene dine fra å bli kompromittert, men heller sunn fornuft.

 

applikasjoner som WaveSecure og liknende derimot har jeg mere sansen for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...