Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefalte ett bra tastatur? har testet swift key en stund nå, kjenner jeg ikke er helt fornøyd.... :(

 

BuMp!

Swype med norsk ordbok

 

Swype er et tastatur som lar deg skrive ord uten å løfte fingeren mellom tegnene, noe som gjør at man kan skrive mye raskere. En modifisert versjon med kun norsk ordbok tar mindre plass enn den originale.

 

http://krisskarbo.wordpress.com/2010/09/01/swype-hvga-android-norwegian/

:D

 

(Prøv et pat av de forskjellige versjonene inkl. de i kommentarene om det ikke funker på første forsøk.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan anbefale Alarm Clock Xtreme. Der blir alarmer sortert etter tidspunkt, man kan velge hvilke dager den skal ringe, velge mellom ringetoner/mp3, snooze method, dismiss method etc etc.

 

Eneste jeg synes kan trekke ned er at om du har et par alarmer etter hverandre så "dreper" de hverandre.

Lenke til kommentar

Spørsmålet om hvordan man bruker Wifi-hotspots på en sikker måte når man f. eks. er i utlandet var oppe i en søstertråd for et par dager siden. Fant nå en superenkel løsning som fungerer omtrent som Hotspot Shield.

 

Man bruker VPN-tilbyderen USAvpn. De har en godt skjult gratistjeneste som jeg nettopp fikk til å virke på telefonen. Gratis-Innstillingene på deres internettsider virker ikke, men jeg lar meg ikke tvinge til å betale og har etter en del eksperimenter kommet frem til omtrent dette oppsettet på min Desire. Dette skulle også fungere fint for urootede telefoner:

 

Gå til Settings - Wireless Connections - VPN Settings - Add - L2TP VPN - navn: SuSukkersGratisVPN, server: vpn2.usaip.eu, disable l2tp secret, DNS search domains blank. Brukernavn: demo, passord: demo. Dette gir deg en litt suspekt adresse (Ungarn), men usaip er en kurant tjeneste. Gratisversjonen gjør at du må gjenopprette forbindelsen hvert syvende minutt.

 

Får merkelig nok bare dette til å virke med serveren vpn2 (ikke vpn4, som angis i oppskriftene på deres sider.)

 

Edit: Ser nå at man ikke kommer gjennom på https-sider. Da er jo mye av nytteverdien borte. Noen som vet en vei rundt dette?

Endret av SvartUtenSukker
Lenke til kommentar

noen tips til et program som stenger all nett trafikk utenom wlan? slik at jeg kan forsikre meg om st det er wlan som benyttes til en hver tid? samsung galaxy s

 

Innstillinger --> Kontoer og synkronisering --> Bakgrunnsdata [slå av]

 

Ellers kan du installere SwitchPro, Extended Controls, eller mange andre her.

 

Noen som kommer seg inn på Android Market forresten? http://www.market.android.com

Lenke til kommentar

noen tips til et program som stenger all nett trafikk utenom wlan? slik at jeg kan forsikre meg om st det er wlan som benyttes til en hver tid? samsung galaxy s

Innstillinger --> Kontoer og synkronisering --> Bakgrunnsdata [slå av]

Dette slår bare av synkronisering i bakgrunnen/sleep.

 

For å slå av mobildata:

Settings -> Wireless & networks -> Mobile networks -> [_] Data enabled

Lenke til kommentar

***snip***

Hmmm. Du stoler ikke på åpne wlan, men velger å stole på en eller annen tilfeldig utenlansk vpn-tilbyder som du har funnet en bakdør til?

 

hehe,

strengt tatt er det ikke noen bakdør, men en annonsert løsning som imidlertid ikke virker uten en del tweaking. Forretningsmodellen er nokså velkjent: Annonser med en gratistjeneste, men gjør den så vanskelig tilgjengelig at bare de mest innbitte gidder å bruke den. RapidShare-modellen.

 

Og for å svare direkte: Ja, jeg har generelt mer tro på VPN-tilbydere enn på Jons og Pedros åpne Wlan. Hvis man skal være datakriminell, virker det heller tungvint å skjule seg bak en betalt VPN-tjeneste.

 

Hva en eller annen privatpraktiserende...utlending (siden du selv bringer temaet på bane) med en tilfeldig, trådløs router kan finne på, er derimot ikke lett å si.

 

Motspørsmål: Bruk 2 minutter til research om USAip, Cyclo. Mener DU (unnskyld versalene) virkelig at risikoen ved bruk av Aladdins åpne Wlan ikke blir mindre ved å bruke denne tjenesten?

 

(Om du trekker deg fra diskusjonen ved å si at du foretrekker å betale for sikre løsninger, synes jeg det er urettferdig. Premissen er at man skal kunne bruke internett gratis og sikkert fra utlandet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...