Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilke tjenester er det du tenker på? En app er en vare..

Google er uansett ikke bundet av norsk angrerettslov.

 

Det kan vel diskuteres, de henvender seg jo helt klart til norske forbrukere.

 

Jeg er derimot enig i at angrerettloven ikke gjelder av flere grunner: det er programvare (man kan ikke kjøpe filmer på nettet, se de, og så returnere på angrerettloven, samme for brukt programvare), og den samlede totalverdien er under 300 kroner. Se angrerettloven §2 b:

 

salg utenfor fast utsalgssted når den samlede kontraktssummen inkludert frakt- og tilleggskostnader som forbrukeren skal betale er under kr 300

 

– Ved annet salg enn telefonsalg, og dersom det ikke spesielt er avtalt at angrerett gjelder i de tilfeller der en kan nyttegjøre seg tjenesten kort tid etter at den er kjøpt, vil normalt angrerettloven ikke gjelde. Det ville jo være urimelig om alle skulle kunne betale for og laste ned for eksempel en film, kopiere den og deretter benytte seg av angreretten, forteller Vegard Syvertsen i Forbrukerrådet.

 

Hvis man absolutt ønsker å skaffe seg gratis androidprogrammer uten å støtte utviklerne finnes det jo flere måter å gjøre det på uten å dra inn norsk lov.

Lenke til kommentar

m.nrk.no ?

 

 

Prøv i den innebygde nettleseren. Har vondt for å tro at Opera Mini støtte denne. Fungerer ihvertfall finfint på min Desire via m.nrk.no.

 

 

Det finnes en app i Market som heter NRK Radio & TV Stream. Der ser du alle de tre NRK-kanalene + radiokanaler. Den funker fint med wifi men jeg får den ikke til å virke med mobilnett.

 

 

Da fikk jeg fikset det. Var ikke verre enn det nei. =) Genial app også. Hakket litt på min wildfire men den er vel kanskje litt for svak på maskinvare fronten. :hmm:

Lenke til kommentar

Egentlig merkelig at Google skal ha så vanskelig for å lage ett skikkelig market på internett. Den som ligger ute nå har fortsatt en del begrensinger.

 

Spesielt savner jeg sortering. For eksempel når de ble lastet opp første gang, så jeg kunne sortere synkende og følge med på hva som blir lagt til av nye ting, og en sortering for siste oppdatering.

Lenke til kommentar

Vet ikke om denne appen har blitt nevnt før, men Pulse er utvilsomt en av de beste apsene jeg har prøvd for å få nyheter om alt mulig. Du kan selv velge hvilke nyheter du vil vise og alt fungerer bra! :thumbup:

 

Jeg bruker selv gReader som synker mot Reader på gmail kontoen min. Er det mulig å la Pulse også gjøre det? Og hva vil fordelen være?

Lenke til kommentar

Lastet ned WidgetLocker i et håp om å få meg en ny unlock, og foreløpig ser alt ganske ille ut. Noen som vet hvordan man får fjernet noen av funksjonene som jeg fikk opp til å begynne med? Jeg har fire funksjoner eller hva jeg skal kalle det, med unlock, lyd, kamera og lysstyrke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...