Gå til innhold

4-linjers signaturer, hvordan tolkes grensen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nokså nøyaktig 4 linjer i alle browsere på XP (IE6 & 7, FF, Chrome og Opera), altså bortsett fra Safari, som gir drøyt 3,5. Har ikke IE8 ennå, men ser ikke for meg at den er anderledes siden fontrendringen ligger i Windows, ikke i browseren. (Med unntak av Safari.)

 

Det vil selvsagt være litt avhengig av linjedelingen. Om det tilfeldigvis kommer lange ord på slutten av linjene så tvinges disse til neste linje, og så blir det mer enn 4 linjer. Men det fikk vi eventuelt leve med.

 

Snodig at Seruka får det kortere i Opera i WinXP x64. Det rimer ikke helt med min teori.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Nå har jeg redusert testsignaturen til eksakt 400 tegn (inkludert skilletegn og ordmellomrom). Kan noen av dere teste den nå, gjerne i ulike nettlesere (hvis dere har flere), for å se om den blir på 5 linjer hos noen likevel?

Her var den over 4 linjer før, men nå akkurat 4 linjer.

 

XP, Fx 3.0.8

 

Er folk som får noe annet sikker på at de har riktig skin?

Lenke til kommentar

Nå bytter jeg signatur, så bare for dokumentasjon så legger jeg signaturteksten med eksakt 400 tegn her:

Jason Something - «Jeg traff igjen en tidligere mobber for noen år tilbake. Hun var en skikkelig drittsekk, ødela ganske mye av ungdomstiden min. Det viste seg at hun hadde fått kreft, og hun så ut som et skjelett. Jeg tok på meg det største smilet jeg kunne i det jeg gikk forbi henne og dultet i henne med vilje slik at hun nesten falt. Det var en fantaastisk følelse at hun var så dårlig og hadde»
Lenke til kommentar

Har selv fått spørsmål om min signatur på PM, da det "så" ut som den var lengere enn 4 linjer. (ikke denne siggen jeg har nå).

 

En annen signatur:

En MOD fjernet også min signatur engang da den "SÅ" ut som den var lengere enn 4 linjer. Samtidig hadde MOD'en selv mer enn 4 linjer på mitt oppsett...

Endret av Lord Grÿllwotth
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Jeg tror problemet ligger i selve skriftstørrelsen. Signaturen kommer på over fire linjer hos meg, men ved å bruke en lavere skriftstørrelse, er det ingen problem å få den innenfor 4 linjer.

Jeg har nå sammenlignet mitt og CK_s skjermbilder av den samme posten, og det ser ut til at skriftstørrelsen er den samme, men at knipingen (mellomrommet mellom bokstavene) er mindre på Mac. Det er ikke bare synlig i selve innlegget og signaturen, men også i forum-GUI-et (se f.eks på dato og skriften rundt avataren).

 

 

 

En kan innføre at det gjelder på windows-plattformen. Det er den flest bruker, og det blir mest rettferdig.

 

Når det kommer til bildet ditt her, så ser man at det er AA i safari. Dette kan ha noe med saken å gjøre, siden skriften ser fin ut selv på enda mindre størelser.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...