Gå til innhold

4-linjers signaturer, hvordan tolkes grensen?


Anbefalte innlegg

Jeg har nå lagt inn den omtalte signaturen som min egen, i sakens anledning. Her er et skjermbilde fra min Mac med nettleseren Safari som et bevis på at på jeg ser signaturen som kun 4 linjer, i det foreskrevne diskusjon.no-oppsettet, og dere som gidder å sjekke det vedlagte skjermbildet ser at nettleservinduet mitt er eksakt 1024 bildepunkter bredt:

 

bilde6g.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nå sjekket i både Safari for Mac, Firefox for Mac og Opera for Mac (IE finnes ikke for Mac), og i alle tre nettleserne er signaturen på kun 4 linjer, i diskusjon.nos eget forumdesign.

 

SeaLion, du lyver!

 

sigmnv.jpg

 

Men som du ser så har du overskredet 4 linjer hos meg også. Bruker nyeste versjon av Opera. Merkelig dette.

Lenke til kommentar
Jeg har nå sjekket i både Safari for Mac, Firefox for Mac og Opera for Mac (IE finnes ikke for Mac), og i alle tre nettleserne er signaturen på kun 4 linjer, i diskusjon.nos eget forumdesign.

SeaLion, du lyver!

Nei, jeg gjør ei.

Som du sikkert la merke til så bruker jeg en Mac (OSX 10.4.11, PowerBook 1,25 GHz G4, 2 GB ram). Min hypotese er at signaturen ser forskjellig ut på Mac og Windows, og jeg foreslår derfor at signaturregelen endres, slik at den kan overholdes av alle, uansett hvilket OS de bruker.

 

Redigering: Min Opera er forøvrig versjon 9.62. Jeg ser det har kommet en nyere versjon, jeg kan oppgradere og teste den nye versjonen.

 

Redigering 2: Jeg har nå oppgradert Opera til versjon 9.64 og signaturen er fortsatt på kun 4 linjer, på min Mac.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar
Min hypotese er at signaturen ser forskjellig ut på Mac og Windows, og jeg foreslår derfor at signaturregelen endres, slik at den kan overholdes av alle, uansett hvilket OS de bruker.

 

Kan sjekke på Macen når jeg kommer meg hjem. På iPhonen har du syv linjer, men det har vel mer med oppløsningen til telefonen enn noe annet. På en Acer Aspire One jeg testet med nå har du 4 linjer, den kjører Firefox.

Lenke til kommentar

SeaLion: Jeg testet i går kveld, så jeg vet godt at det var på 4 linjer her i allefall. Om skinnet bøgger slik at andre ser det annerledes, så må skinnet endres.

 

Har samme maskin som deg, samt at jeg kikket på min 40" tv og HTPCe kjører Windows.

 

Men hvis noen får 4,5 linjer så er det noe galt et sted.

Lenke til kommentar

Jeg sjekket i Diskusjon.no og får samme resultat som CK_ . Om jeg ser signaturen i Hardware.no, Amobil.no etc. (de andre statiske utseendevalgene) er den på akkurat 4 linjer.

 

Dette er med Windows XP, Opera 9.63. Oppløsning; 1280x800.

 

Og jeg minner om at signaturen kan ha blitt fjernet av andre grunner og. Du får evt. ta det opp med den aktuelle moderatoren på nytt.

Endret av TSP
Lenke til kommentar
Og jeg minner om at signaturen kan ha blitt fjernet av andre grunner og.

Det ser jeg ikke bort fra, men denne gangen bruker jeg den altså kun som et eksempel på at noe som for meg (og noen andre) ser ut som en ren 4-linjerssignatur, faktisk har potensiale til å bli vist som en 5-linjerssignatur.

 

Og for å poengtere, jeg har søkt Ueland/Dotten om foreløpig tillatelse til å bruke min nåværende 4-linjerssgnatur, for å gi denne tråden et reelt testmateriale.

 

@ tendilenz

Jeg har vanligvis et en helt annen klart 2-linjers signatur med et helt annet innhold. Hvor det opprinnelige innlegget til Jason Something stod aner jeg ikke, derfor vet jeg heller ingenting om eventuelle trådslettinger. Signaturen er nå kun et eksempel, innholdet er totalt uvesentlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Jeg tror problemet ligger i selve skriftstørrelsen. Signaturen kommer på over fire linjer hos meg, men ved å bruke en lavere skriftstørrelse, er det ingen problem å få den innenfor 4 linjer.

Lenke til kommentar
Jeg tror problemet ligger i selve skriftstørrelsen. Signaturen kommer på over fire linjer hos meg, men ved å bruke en lavere skriftstørrelse, er det ingen problem å få den innenfor 4 linjer.

Jeg har nå sammenlignet mitt og CK_s skjermbilder av den samme posten, og det ser ut til at skriftstørrelsen er den samme, men at knipingen (mellomrommet mellom bokstavene) er mindre på Mac. Det er ikke bare synlig i selve innlegget og signaturen, men også i forum-GUI-et (se f.eks på dato og skriften rundt avataren).

 

 

Lenke til kommentar

La også merke til en ting nå.

 

Om ejg bruker zoomen på Opera (+ og - på numpad) så kan jeg både forstørre et par hakk og få det innenfor 4 linjer og forminske det og få 4 linjer.

 

Om dette er relevant vet jeg ikke, men det virker. Problemet med å gjøre det er derimot at skriften bril kornete og stygg.

Lenke til kommentar

Har prøvet alle mine browsere nå:

Maskin 1 med Win XP:

IE7, FF, Chrome og Opera blir 5 linjer og bryter før "vondt".

Safari blir 4 linjer med ca. 80 pixler til overs på siste linje.

 

Maskin 2 med Win XP:

IE6 er samme som IE7 og de andre på maskin 1

 

Maskin 3, Mac med OSX:

Safari blir samme som Safari på maskin 1.

 

Hos meg er altså resultatene identiske på alle browsere og maskiner, utenom Safari som har en tettere skrift.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...