Gå til innhold

Bofiber - nytt selskap i Bergen


Anbefalte innlegg

Spennende... Kan du røpe HVOR du "sitter"? Interessert i HVOR de jobber for tiden...

De jobber flere plasser samtidig. Tror ikke de er helt ferdig med Hop/Paradis enda men vi ligger enda nærmere byen. Fiber kablene i nabolaget er strekt men det ingen av de svarte rør/boksene som er skrudd og i stolpene enda og likevel har vi fiber. Så det er meget bra. De jobber ofte med de og fiber linjen går ikke ned selv om. Så virker som om de har dobbel linje.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Synd å se at bofiber har hatt så mye problemer som de har hatt. Selvom jeg bor utenfor områdene de bygger ut, hadde jeg store forhåpninger til selskapet da jeg først leste om de for rundt kanskje 3-4 år siden.

Men for meg virker det jo som om tiden har stått stille hos dem helt siden da. Nettsiden deres ser jo helt lik ut nå som den gjorde den gangen, med veldig lite informasjon om fremdrift, og Ingen nyheter eller oppdateringer på noe vis. Det eneste jeg får med meg er klager fra folk som bestilte for lenge siden fortsatt ikke har fått installert fiber i de samme områdene som de holdt på å bygge ut første gang jeg leste om selskapet.

 

Hva er det egentlig som har gått i stå? kapitalen? mangler de montører? for mye rot med tomtegrenser og byggetillatelser o.l. som sinker fremdriften? Er det viljen som svikter? Dårlig planlegging eller organisering av bedriften? Har de gitt opp? Eller er det sånn at alt egentlig er vel og bra, men at de fornøyde kundene ikke gir noen lyd fra seg, og at vi derfor bare hører om det negative?

 

Det er en eller annen mystisk skygge over hele selskapet, men jeg håper uansett at de klarer å fortsette utbyggingen, og at det ikke ender opp med at selskapet går konk, og at fiberen blir solgt til en annen leverandør. Vi trenger flere tilbydere av fiber i Bergen.

Endret av Scriptgutten
Lenke til kommentar

Det tok lang tid for meg. Men da jeg fikk det kan jeg ikke si noe annet en at jeg er utrolig fornøyd. Aldri nedetid så og si. Kun en gang og da ringte jeg og de sa at nettet ville være opp innen 30 min. Det tok 10min.

 

De leverer en hastighet som er over det dobbelte jeg bestilte.

Lenke til kommentar

Jeg var nettopp i kontakt med selskapet, og de informerte om at det skal legges fiber mellom Minde og Laksevåg. I den forbindelse ønsker de å koble på så mange som mulig langs traséen. (Før de velger trasé prøver de å avdekke interessen i de alternative gatene.)

 

Siden vei-valget ikke er bestemt, kunne de ikke love noe. Men hvis de snirkler seg forbi huset mitt blir det fiber på oss. Prisene syns jeg var meget gode, og hvis man samtidig går over til TV via internett, blir regnestykket veldig enkelt!

 

Jeg har bundet meg for ett år, men betaler ingenting før jeg evnt. er koblet til. Selgerne var veldig klare på akkurat det punktet: jeg skulle ikke betale noe som helst før fiber var på plass!

 

Min konklusjon: uansett om jeg får fiber eller ei, virker dette som et «seriøst nok» selskap. :)

Lenke til kommentar

Jeg var nettopp i kontakt med selskapet, og de informerte om at det skal legges fiber mellom Minde og Laksevåg. I den forbindelse ønsker de å koble på så mange som mulig langs traséen. (Før de velger trasé prøver de å avdekke interessen i de alternative gatene.)

 

Siden vei-valget ikke er bestemt, kunne de ikke love noe. Men hvis de snirkler seg forbi huset mitt blir det fiber på oss. Prisene syns jeg var meget gode, og hvis man samtidig går over til TV via internett, blir regnestykket veldig enkelt!

 

Jeg har bundet meg for ett år, men betaler ingenting før jeg evnt. er koblet til. Selgerne var veldig klare på akkurat det punktet: jeg skulle ikke betale noe som helst før fiber var på plass!

 

Min konklusjon: uansett om jeg får fiber eller ei, virker dette som et «seriøst nok» selskap. :)

 

Har du lest tråden egentlig? :)

Lenke til kommentar
Min konklusjon: uansett om jeg får fiber eller ei, virker dette som et «seriøst nok» selskap.

Kanskje de har lært av de første byggeprosjektene og ikke lover noe før det er levert. :)

Det er uansett bra å høre at de planlegger mer fiberutbygging fremover. Får håpe de tar turen innom Åsane også da :)

Lenke til kommentar

Jeg var nettopp i kontakt med selskapet, og de informerte om at det skal legges fiber mellom Minde og Laksevåg. I den forbindelse ønsker de å koble på så mange som mulig langs traséen. (Før de velger trasé prøver de å avdekke interessen i de alternative gatene.)

 

Siden vei-valget ikke er bestemt, kunne de ikke love noe. Men hvis de snirkler seg forbi huset mitt blir det fiber på oss. Prisene syns jeg var meget gode, og hvis man samtidig går over til TV via internett, blir regnestykket veldig enkelt!

 

Jeg har bundet meg for ett år, men betaler ingenting før jeg evnt. er koblet til. Selgerne var veldig klare på akkurat det punktet: jeg skulle ikke betale noe som helst før fiber var på plass!

 

Min konklusjon: uansett om jeg får fiber eller ei, virker dette som et «seriøst nok» selskap. :)

 

Har du lest tråden egentlig? :)

 

Egentlig er det jo bare å fortsette med ADSL(eller lignende) på vanlig måte, så kommer fiber når det kommer, selv om det kanskje kommer 1 eller 2 år forsinket ;)

Lenke til kommentar

Jeg var nettopp i kontakt med selskapet, og de informerte om at det skal legges fiber mellom Minde og Laksevåg. I den forbindelse ønsker de å koble på så mange som mulig langs traséen. (Før de velger trasé prøver de å avdekke interessen i de alternative gatene.)

 

Siden vei-valget ikke er bestemt, kunne de ikke love noe. Men hvis de snirkler seg forbi huset mitt blir det fiber på oss. Prisene syns jeg var meget gode, og hvis man samtidig går over til TV via internett, blir regnestykket veldig enkelt!

 

Jeg har bundet meg for ett år, men betaler ingenting før jeg evnt. er koblet til. Selgerne var veldig klare på akkurat det punktet: jeg skulle ikke betale noe som helst før fiber var på plass!

 

Min konklusjon: uansett om jeg får fiber eller ei, virker dette som et «seriøst nok» selskap. :)

 

Har du lest tråden egentlig? :)

 

Egentlig er det jo bare å fortsette med ADSL(eller lignende) på vanlig måte, så kommer fiber når det kommer, selv om det kanskje kommer 1 eller 2 år forsinket ;)

 

Er jo ingen seriøse selskaper som holder på slik. Kontraktene går jo uansett ut 6 mnd etter man har underskrevet så de graver jo ikke fiber, bare sin egen grav...

Lenke til kommentar

Dei var jo utroligt treige med utbyggingen, det er det ingen tvil om. Men når vi først fikk det, så har det fungert strålende. Jeg har hatt en del problemer med tv-løsningen, men det fungerer nå. Men nettet til pc-en har fungert hele tiden. Tror jeg har hatt nedetid 2 ganger, å da har det bare vært snakk om 10 minutter maks.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Noen som har hørt noe mer fra bofiber i det siste?

 

Jeg signerte kontrakt i August 2012 og ble lovet fiber i september. De kom riktignok på døren i september og monterte opp fiberkabelen fra leiligehten til stolpen ute da, samme med alle naboene, men etter det har det ikke skjedd noe.

 

Da den "overaskende" nok ikke ikke kom i september ble jeg lovet at det skulle være på plass i oktober senest....men ingenting. Men da skulle den selvsagt være på plass i midten av november, men fortsatt ingenting skjedd. Så ble lovnaden at senest før jul skulle jeg få nyte min fibertilkobling, men noen kunne det dra litt ut i 2013.

 

Siste meldingen jeg nå fikk var at husstandene i mitt område skulle være koblet opp innen Q1 2013. I siste e-posten fikk jeg vite følgende: "Vi er på god vei til å kople på de første kundene, men vi mangler strøm på skapet, og venter bare på BKK."

 

 

Heldigvis har jeg på kontrakten at dersom ikke fiberen er levert innen 6 mnd så kan jeg uten problemer si opp denne, og det skal jeg også gjøre dersom ikke fiberen er på plass innen februar. Da blir det heller NetCom 4g abbonement for min del.

 

Værste med selskapet er at de ikke bare kan si når jeg kan forvente å få fiberen istedetfor å prøve å utsette og utsette dette hele tiden. Da kunne jeg ihvertfall ha fått på plass alternativer til fiber i mellomtiden....

 

Holder til i søndre skogveien, mindeområdet. Ser at det er mange bygning her som har fått fiberkabelen ut i stolpen, men ikke skjedd noe som helst på en god stund. Noen andre i området som er i samme situasjon?

Lenke til kommentar

Noen som har hørt noe mer fra bofiber i det siste?

 

Jeg signerte kontrakt i August 2012 og ble lovet fiber i september. De kom riktignok på døren i september og monterte opp fiberkabelen fra leiligehten til stolpen ute da, samme med alle naboene, men etter det har det ikke skjedd noe.

 

Nada, 2009 her og lovnader på lovnader. Ingenting som er montert (heldigvis for det)

Lenke til kommentar

Nada, 2009 her og lovnader på lovnader. Ingenting som er montert (heldigvis for det)

 

Interessant sak?

 

Her virker det som at Bofiber er veldig dårlige på leveransetider og har mye å jobbe med for å beholde de kundene som har bestilt, men ikke fått levert varene.

 

Men det kan godt være at situasjonen er bedret i løpet av 2013-2014, ihvertfall om det er mest pga. at de er avhengige av strøm fra BKK til utstyret sitt omkring.

 

Jeg har lite med kjennskap til selskapet, men det er jo interessant nok å bare google: Bofiber og se hva som dukker opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...