Gå til innhold

Bofiber - nytt selskap i Bergen


Anbefalte innlegg

Drev og søkte og surfet litt på fibermuligheter i Bergen når denne dukket opp. 200/200 linje for knappe 1198 pr mnd. Høres for godt ut til å være sant. Jeg søkte litt på selskapet og ser at det er nystiftet i februar 2009. Aksjekapitalen er på 565", noe som tilsier at de er litt mer "seriøs" enn de som startet selskap med minstekapital og lover gull uten å levere.

 

Venter i spenning på hva de kan få til. Bergen trenger helt klart noen som kan levere skikkelige linjer uten at en blir flådd. Lenge leve konkurransen.

 

Er det noen som har noe mer info om selskapet? Noen borettslag som er kontaktet/inngått avtaler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Drev og søkte og surfet litt på fibermuligheter i Bergen når denne dukket opp. 200/200 linje for knappe 1198 pr mnd. Høres for godt ut til å være sant. Jeg søkte litt på selskapet og ser at det er nystiftet i februar 2009. Aksjekapitalen er på 565", noe som tilsier at de er litt mer "seriøs" enn de som startet selskap med minstekapital og lover gull uten å levere.

 

Venter i spenning på hva de kan få til. Bergen trenger helt klart noen som kan levere skikkelige linjer uten at en blir flådd. Lenge leve konkurransen.

 

Er det noen som har noe mer info om selskapet? Noen borettslag som er kontaktet/inngått avtaler?

 

Hvis du har noe erfaring med BGNett slik det var før MTU kjøpte det opp og rævkjørte hele selskapet, så kan man vel si at dette er BGNett i fiber-drakt.. hehe

 

Såvidt jeg vet så er de i kontakt med flere potensielle kunder av ulike størrelser, men det tar nødvendigvis litt tid før alle detaljer er på plass.

 

Det jeg kan si er at dette er veldig seriøse og flinke folk, som har god greie på det de driver med.

 

(PS. Jeg jobber ikke der og har ingen familiære bånd med noen i selskapet)

Lenke til kommentar
Drev og søkte og surfet litt på fibermuligheter i Bergen når denne dukket opp. 200/200 linje for knappe 1198 pr mnd. Høres for godt ut til å være sant. Jeg søkte litt på selskapet og ser at det er nystiftet i februar 2009. Aksjekapitalen er på 565", noe som tilsier at de er litt mer "seriøs" enn de som startet selskap med minstekapital og lover gull uten å levere.

 

Venter i spenning på hva de kan få til. Bergen trenger helt klart noen som kan levere skikkelige linjer uten at en blir flådd. Lenge leve konkurransen.

 

Er det noen som har noe mer info om selskapet? Noen borettslag som er kontaktet/inngått avtaler?

 

Borettslaget hvor jeg bor har inngått avtale med Bofiber. Har selv bestillt 50Mbit/s linje :thumbup:

 

Skal få det levert i juni.

Lenke til kommentar
Hvis du har noe erfaring med BGNett slik det var før MTU kjøpte det opp og rævkjørte hele selskapet, så kan man vel si at dette er BGNett i fiber-drakt.. hehe

 

Hadde BGNett tidligere og var fornøyd. Har nå fått tilbud både fra Bofiber og Bkk om levering av fiber her på Apeltun i Bergen. Bkk kom før jeg viste om Bofiber og jeg bestilte derfor Altiboks :cry:

 

Nå ser det ut som om Bkk skal legge ned fibersatsningen sin, så da kan det kanskje bli Bofiber 200mbps alikevel :dribble:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har bestilt 30/30 linje til 398,- som forhåpentlig vis vil bli installert i løpet av sommeren. Bor på Skjold, og har fått signaler om at interessen er tilstrekkelig stor til at det vil bli realisert. Men det er ingen garanti for når arbeidet til min gate begynner. Antar at de områdene med flest kunder og kortest vei til sentral blir bygget ut først.

Lenke til kommentar

Har akkurat snakket med en vis mann hos Bofiber. han kunne fortelle at jeg måtte vente til etter sommeren med å få fiber, selv omde i utganspunktet hadde håpet at det skulle være på plass innen to uker. Det passer meg fint, men betyr dette at de har problemer med å få ut fiber ? Eller har de så mange kunder at det blir litt lenger ventetid ? Kjenner du noen som har fått fiber fra Bofiber ? Savner også de ukentlige info mailene fra Bofiber.....

Lenke til kommentar

Har også vært på infomøter hos dem, og da fikk jeg fortalt at det raskeste tidspunktet de kunne levere hos oss var i september. Har ikke hørt fra dem siden april, og da sa dem at de skulle begynne utbyggingen om 2 uker. Etter det har jeg ikke hørt noe fra dem, så hva som skjer er jeg ikke sikker på. Har heller ikke fått noen e-post fra dem om evt. oppdateringer.

 

Venter foreløbig bare i spenning på om det skjer noe mer.

Lenke til kommentar
Har akkurat snakket med en vis mann hos Bofiber. han kunne fortelle at jeg måtte vente til etter sommeren med å få fiber, selv omde i utganspunktet hadde håpet at det skulle være på plass innen to uker. Det passer meg fint, men betyr dette at de har problemer med å få ut fiber ? Eller har de så mange kunder at det blir litt lenger ventetid ? Kjenner du noen som har fått fiber fra Bofiber ? Savner også de ukentlige info mailene fra Bofiber.....

 

Da er alt som normalt, de som selger er enten totalt kunnskapløse om den prosessen det tar og sette i gang det fysiske arbeidet, det er ikke bare og hoste opp ett gravelag og en rull trekkerør, det kan gå mange uker bare på papir og planlegging.

Dette er ikke unikt for Bofiber, det var hverfall normen da de begynnte og rulle ut fiber her, det tok endel tid før salg skjønnte at ting tar tid. Bofiber er kanskje nye i faget og har muligens grønne selgere. Eller så kan det være at de vil ha kontrakten og satser på tilgivelser.

Lenke til kommentar
Har akkurat snakket med en vis mann hos Bofiber. han kunne fortelle at jeg måtte vente til etter sommeren med å få fiber, selv omde i utganspunktet hadde håpet at det skulle være på plass innen to uker. Det passer meg fint, men betyr dette at de har problemer med å få ut fiber ? Eller har de så mange kunder at det blir litt lenger ventetid ? Kjenner du noen som har fått fiber fra Bofiber ? Savner også de ukentlige info mailene fra Bofiber.....

 

Da er alt som normalt, de som selger er enten totalt kunnskapløse om den prosessen det tar og sette i gang det fysiske arbeidet, det er ikke bare og hoste opp ett gravelag og en rull trekkerør, det kan gå mange uker bare på papir og planlegging.

Dette er ikke unikt for Bofiber, det var hverfall normen da de begynnte og rulle ut fiber her, det tok endel tid før salg skjønnte at ting tar tid. Bofiber er kanskje nye i faget og har muligens grønne selgere. Eller så kan det være at de vil ha kontrakten og satser på tilgivelser.

 

 

Slik jeg har forstått det, så tenker Bofiber å bruke hengende fiber på ekisterende telefonstolper, og ikke grave rør i bakken. Der hvor det allerede er lagt inn fiber inn til huset via rør, kommer de bare til å koble seg på den eksisterende fiberkabelen. Dette var i alloe fall det de sa på infomøtet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det jeg lurer på er hvor bergensiana har det fra at BKK skal legge ned fibersatsingen sin. De har jo nettopp startet. Kommer ikke fra Bergen og leser ikke lokalaviser derifra. Dette var i såfall nytt for meg. Noen referanser?

 

Jo, det er så enkelt at Bergen kommune og statkraft heller ønsker og ta ut pengene som utbytte enn og bruke de på fiberutbygging, BKK vil ikke, de små kommunene som er eier vill ikke men antagelig har de to førstnevnte flertall. Det er vel snakk om og ta ut ca en milliard i utbytte så de tømmer vel kassa for og si det slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Det er blitt sendt ut en e-post til de som registrerte sin interesse, og som skrev under kontrakt her er den gjengitt:

 

Hei alle

 

Nå er vi klare til å kople opp kundene våre i følgende adresser; Midtunheia, Totlandsveien, Øvsttunbrekka, Ulsmågskaret og Midtunbrekka. Dette arbeidet vil skje i perioden uke 40-42. De som bur i disse adressene vil snart få tilsendt faktura for etablering. Resten av Øvsttun vil fortløpende bli koplet opp. Øvrige områder rundt Nesttun vil bli bygget i løpet av vinteren. Vi kommer tilbake med nøyaktig periode i løpet av kort tid.

 

Vi er svært glade for at vi nå skal få levere våre gode produkter til våre kunder, og vi gleder oss til å få mange fornøyde kunder.

 

Vi kommer om kort tid sende ut mail til hver enkelt, der vi bekrefter at dere kan starte oppsigelse av gammel leverandør.

 

Vi vil takke de som har ventet lenge for tålmodighet, vi skal gjøre vårt beste for at det er verdt å vente på.

 

Mvh

Rune Fagerbakke

Meget fornøyd salgsjef

Bofiber As

 

Hele virksomheten virker litt slapp og holdningen er "tar det som det kommer". Jeg venter og ser hva som skjer videre. Jeg bor uheldigvis ikke i noen av områdene nevnt i e-posten, så om jeg i det hele tatt får fiber er usikkert.

Lenke til kommentar
Er det noen som har fått levert av bofiber? Selger på døren i dag, fristende, men infobrosjyre var hjemmeprintet så virker litt useriøst. 3998kr var prisen jeg fikk oppgitt som installasjonspris, men det var med 24mnd avtale, noe som er i strid med markedsføringsloven.

 

Noen som har noen erfaringer?

 

24mnd er i strid med loven ja, 12mnd er vel det som er maksimalt lov.

Lenke til kommentar
Er det noen som har fått levert av bofiber? Selger på døren i dag, fristende, men infobrosjyre var hjemmeprintet så virker litt useriøst. 3998kr var prisen jeg fikk oppgitt som installasjonspris, men det var med 24mnd avtale, noe som er i strid med markedsføringsloven.

 

Noen som har noen erfaringer?

 

24mnd er i strid med loven ja, 12mnd er vel det som er maksimalt lov.

Og hvor i loven sies det at 24 mnd binding er ulovlig?

Lenke til kommentar
Er det noen som har fått levert av bofiber? Selger på døren i dag, fristende, men infobrosjyre var hjemmeprintet så virker litt useriøst. 3998kr var prisen jeg fikk oppgitt som installasjonspris, men det var med 24mnd avtale, noe som er i strid med markedsføringsloven.

 

Noen som har noen erfaringer?

 

24mnd er i strid med loven ja, 12mnd er vel det som er maksimalt lov.

Og hvor i loven sies det at 24 mnd binding er ulovlig?

 

http://www.forbrukerombudet.no/asset/1826/1/1826_1.pdf

Lest pkt 4.2

 

Dette er også referert på npt.no

 

Er vel kun til private dette gjelder, dog bedrifter kan ha lengre "kontraktstider" da det blir sett på som en kontrakt/avtaleperiode og ikke "bindingstid".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...