Gå til innhold

Bofiber - nytt selskap i Bergen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Vi ble i sommer lovet ferdig fiber i august 2010.

Jeg ringte inn i starten av september og lurte på hva som skjedde, de svarte at i slutten av september/begynnelsen av oktober ville det være på plass. De la skylden på en underleverandør, men det skulle være på løst nå.

Ringte igjen i midten av oktober og da skulle det være klart i november, samme unnskyldning, men problemet med underleverandøren var løst for lenge siden.

Ringte igjen i november og ble forsikret om at det skulle være klart i desember, "uten tvil"!

Jeg ringte for en uke siden, og da ble jeg fortalt at de nå skulle begynne å bygge ut i mitt område, og at det skulle være klart i 1. kvartal 2011.

 

I fjor sommer sendte de også oppstartsgebyr, uten at noe var oppstartet. Gebyret ble selvsagt ikke betalt(det var selvsagt ikke noe problem, men det var ikke en feil at regningen ble sendt ut).

 

 

Sykt useriøst selskap. Det er en grunn til at de tar 2000 mindre enn bkk for innstalasjon.

Anbefales ikke

Lenke til kommentar

Vi ble i sommer lovet ferdig fiber i august 2010.

Jeg ringte inn i starten av september og lurte på hva som skjedde, de svarte at i slutten av september/begynnelsen av oktober ville det være på plass. De la skylden på en underleverandør, men det skulle være på løst nå.

Ringte igjen i midten av oktober og da skulle det være klart i november, samme unnskyldning, men problemet med underleverandøren var løst for lenge siden.

Ringte igjen i november og ble forsikret om at det skulle være klart i desember, "uten tvil"!

Jeg ringte for en uke siden, og da ble jeg fortalt at de nå skulle begynne å bygge ut i mitt område, og at det skulle være klart i 1. kvartal 2011.

 

I fjor sommer sendte de også oppstartsgebyr, uten at noe var oppstartet. Gebyret ble selvsagt ikke betalt(det var selvsagt ikke noe problem, men det var ikke en feil at regningen ble sendt ut).

 

 

Sykt useriøst selskap. Det er en grunn til at de tar 2000 mindre enn bkk for innstalasjon.

Anbefales ikke

 

 

Jaja, eg er nå fornøyd nå når eg først har fått det i hus.

Men er enig i at dei kunne ha planlagt utbyggingen bedre. Men rekner med at dei ikke går på samme smellen vis dei skal bygge ut videre. Det var nok en mye større jobb en ventet å strekke fiberen.

Lenke til kommentar

Vi ble i sommer lovet ferdig fiber i august 2010.

Jeg ringte inn i starten av september og lurte på hva som skjedde, de svarte at i slutten av september/begynnelsen av oktober ville det være på plass. De la skylden på en underleverandør, men det skulle være på løst nå.

Ringte igjen i midten av oktober og da skulle det være klart i november, samme unnskyldning, men problemet med underleverandøren var løst for lenge siden.

Ringte igjen i november og ble forsikret om at det skulle være klart i desember, "uten tvil"!

Jeg ringte for en uke siden, og da ble jeg fortalt at de nå skulle begynne å bygge ut i mitt område, og at det skulle være klart i 1. kvartal 2011.

 

I fjor sommer sendte de også oppstartsgebyr, uten at noe var oppstartet. Gebyret ble selvsagt ikke betalt(det var selvsagt ikke noe problem, men det var ikke en feil at regningen ble sendt ut).

 

 

Sykt useriøst selskap. Det er en grunn til at de tar 2000 mindre enn bkk for innstalasjon.

Anbefales ikke

 

Dette har jeg hørt fra samtlige fiber utbygginger. Jeg har faktisk aldri hørt om noen som får fiber levert til lovet tid. Det kan selvsagt diskuteres hvor dårlig de er til å love, men jeg vil oppfordre alle som har mulighet til å få fiber til å takke ja og forvente minst ett år utsettelse i forhold til lovet dato, og bare bruke xDSL imens. Men når fiberen først er på plass, da kommer du nok ikke til å angre :)

 

Jeg fikk utbygget fiber fra BKK/Altibox der jeg bodde tidligere. Det gikk ca ett år over tiden, og det var stadig lovnader om ny leveringsdato, som igjen ble forskjøvet. Men når det først var på plass var linjen lynkjapp og dønn stabil.

Endret av therealvebbi
Lenke til kommentar

I dag har nettet falt ut. Da jeg kom hjem ca. kl. 15 var det nede. Nå kom jeg hjem igjen etter et æren (kl 18) så er det fremdeles ikke noe nett her. Har prøvd å dra ut strømmen på switchen/router, men det hjelper ikke. Får vel bare vente å se.

 

EDIT: Fikk nettet tilbake nå. Funker fint nå.

Endret av remsan
Lenke til kommentar

nettet mitt var ute i går også, slo på tråden til vakt telefonen, og fikk beskjed at de jobbet med saken. er selvklart skuffende å ikke ha nett i flere timer.

Det er vel kanskje derfor de ikke har skrudd på båndbredde begrensning enda?? en slags kompensasjon for ustabilitet.

 

telenor tar faktisk også "bare" 4999 for installasjon av fiber, noe som er i samme pris område bofiber har lagt seg i.

http://www.telenor.no/privat/bredband/fiber/

 

angrer ikke 1 sekund på at jeg gikk over til bofiber, selv om det tok 1 1/2år lengre tid å få det installert en det de først sa det ville ta.

 

får å åpne porter ringer du dem, og de åpner de portene du trenger, eventuelt setter opp DMZ eller setter din externe ip rett til routern.

Endret av .:KaLLe:.
Lenke til kommentar

Ok, da får vel jeg ringe de.. jeg får tildelt private adresser fra bofibers gateway(dhcp). Port forwarding fungerer heller ikke når jeg satte den private adressen statisk. Det fungerte heller ikke med den offisielle adressen direkte på ruteren.

 

Noen som forresten vet hvordan man kommer seg inn på inteno switchen?

 

nettet mitt var ute i går også, slo på tråden til vakt telefonen, og fikk beskjed at de jobbet med saken. er selvklart skuffende å ikke ha nett i flere timer.

Det er vel kanskje derfor de ikke har skrudd på båndbredde begrensning enda?? en slags kompensasjon for ustabilitet.

 

telenor tar faktisk også "bare" 4999 for installasjon av fiber, noe som er i samme pris område bofiber har lagt seg i.

http://www.telenor.no/privat/bredband/fiber/

 

angrer ikke 1 sekund på at jeg gikk over til bofiber, selv om det tok 1 1/2år lengre tid å få det installert en det de først sa det ville ta.

 

får å åpne porter ringer du dem, og de åpner de portene du trenger, eventuelt setter opp DMZ eller setter din externe ip rett til routern.

 

UPDATE: Jeg snakket med Bofiber. De ordnet det slik at jeg fikk en offentlig adresse(tildelt fra Bofibers gw, dhcp) rett på ruteren, så nå er alt i skjønneste orden. Port forward fungerer. :)

Takk for info Joakimd & kaLLe! Håper nettet holder seg stabilt fremover.

Endret av fender82
Lenke til kommentar

Jeg har en bekjent som fortsatt har sin NGT epost selv flere år etter oppsigelsen sin. jeg får fortsatt logget inn på broadpark og epost hos NGT selv om oppsigelsen tredde i kraft 1feb.

 

noen som har fått begrenset linjen sin dag? linjen min ser ut til å være cappet... 1145723278.png:(

 

Hei, eg fikk også reduksjon i hastigheten for noen dager siden. Men har en del kjappere en deg fordiom. :p

1152956707.png

 

 

 

EDIT: Testet igjen, å linjen blei kjappere. Så er nok ikke heilt stabil den strupingen deiras. Menmen, så lenge den ikke går under det som eg betaler for så kan det bare være sånn.

Endret av Aykon
Lenke til kommentar

Kjapp er de ikke nei,...vi signerte kontrakt våren 2008...så ventet vi et år på at de skulle komme igang...så sa de at nå var det vår tur...så kom snøen...så kom noen andre før i køen på utbyggingen...i fjor sommer fikk vi endelig inn fiber i huset og router MEN...ledningene ut i veien henger fortsatt ensome..i høst fikk vi beskjed om å sette strøm på for å sjekke at alt virker for NÅ skulle vi kobles på...og i januar fikk vi beskjed om at innen første kvartal 2011 :)

 

Sååå tenker vi har nett sommeren 2014 :(

 

Men det er verd ventingen....fiber knuser ngt sin adsl :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...