Gå til innhold

Dinga lvl 80!

Anbefalte innlegg

Jeg vrir og vender ikke, men bare viser til dine påstander.

Og forskjell på spillerne i skills vil du bestandig ha. Men en som er god i pve stiller som regel ikke opp i pvp gear eller?

Kan du ikke bare innrømme at det er deler av PvP gearet som passer bra til PvE. Er bare unødvendig å kverulere så mye, han sier ikke at det er bedre med pvp gear generellt, men det er visse pvp items som er bedre enn flere deler man finner i heroics. Samme faen om det er ment som pvp eller pve gear, det er statsene som er viktige.

Jer er nå ikke den eneste som kvervulerer i denne tråden. Og ja jeg vet at det er noen pvp items med hit på og at en overvekt av en stat f.eks. strenght på et pvp item kan gjøre den bedre enn et pve item i visse tilfeller.

Men som jeg har sagt tidligere man gjør jo ikke pvp for å skaffe utstyr når det er pve man er interessert i å gjøre. Den tida du benytter til pvp kunne vært mye bedre benyttet i heroics både for å skaffe rep til utstyr og enchant + utstyr som dropper.

Trådstarter lurer jo på hvordan skaffe gear til Nax 10 og hvis dere mener at å anbefale han å gjøre pvp for å skaffe gear er veien å gå da synes jeg at det er dere som er kvervulanter.

AMD 4ever ser forøvrig ut til å dele mine synspunkter hvis dere gidder å lese posten hans, men det er vel viktigere å "vinne" diskusjonen heller.

Videoannonse
Annonse

Ta nå med i betraktning at trådstarter er nydinga lvl80 og ønsker raskest mulig å få gear for å starte i Nax10.

Vær så snill å sett opp et regnestykke i tid brukt som viser at det er fornuftig å anbefale han å gå for pvp utstyr.

Selvfølgelig kan han senere gå pvp for å fylle ut med noen items pvp items som kan totalt sett øke dps'en hans. husk da på at han sikker da vil være hit cappa og kan dra mye mere nytte av pvp utstyret. men er man nydinga så er det først og fremst hit cap og deretter expertise en Death Knight skal gå for.

Følger dere med eller? Vil han oppnå dette som nydanga lvl80 med å kjøre på med pvp eller kan det faktisk være et snev av fornuft i det jeg anbefaler.

Herregud som dere kjerringer krangler da.

Gi mannen det han trenger i stedet for.

Jeg foreslår at du tar en snakk med en 450 skilled blacksmith

Han kan lage deg Epic headpiece som er langt bedre en noe som dropper i heroics, samt epic boots og en epic 2h mace titansteel crusher eller noe som er 186 dps.

Dette vil selvfølgelig koste cash med mindre du er en miner selv men grind dailies så får du råd til mats på ei uke glatt.

Sjekk en addon som heter atlasloot og scan gjennom hva de ulike 5 man heroicene dropper og start å ta dem målrettet for gear, og før du vet ordet av det har du gear til naxx10 pugs eller guild runs du trenger bare å pushe dps opp til 2500 eller så så er den respektabel.

Vær egoistisk i heroic ikke gå med grupper som har retri pala, andre Dks eller dps warriors da går sjangsene for droppet ditt rett i dass.

Endret av ultranerd

I den første posten min i denne tråden anbefalte jeg blant annet crafted items som du sier Ultranerd.

Det er senere kommet folk inn som poster ting som jeg ikke synes er gode råd å følge for trådstarter ut i fra hans ståsted og ønske, da finner jeg det naturlig å argumentere mot disse personene.

At du med epics fra 25mann kan fylle ut med noen pvp items for sådan å totalt sett gjøre bedre dps er totalt irrelevant for en nydinga lvl80.

hvorfor kan han egentlig ikke bare skippe hele heroics stadiet?

eller er han 100% avhengig av pugs?

gjorde selv naxx10 som tank uten defcap og en eller to pvp-items fra 70, så anbefaler han egentlig bare å få ordna et guildrun eller to.

Men er du avhengig av pugs synes jeg en kombinasjon av målrettet heroics, crafted items og faktisk et par pvp-items (får du gjerne via flere ting enn ti timer bg-farming)

Det er det vel ikke.

VOA 10/25 er jo wellfare epics hvor enhver nydinga 80 DK florerer med tilgang til Hateful og deadly pvp drops som er bedre en blue heroics (level 200 items).

Bare fyll opp med det som er best pve eller pvp spiller ingen rolle.

På direkte sammenligning på samme item level vil selvfølgelig en tier 7 pve slå en tier 7 pvp drop da mye av item level stat budsjettet brukes opp på res og stamina.

Jer er nå ikke den eneste som kvervulerer i denne tråden. Og ja jeg vet at det er noen pvp items med hit på og at en overvekt av en stat f.eks. strenght på et pvp item kan gjøre den bedre enn et pve item i visse tilfeller.

Men som jeg har sagt tidligere man gjør jo ikke pvp for å skaffe utstyr når det er pve man er interessert i å gjøre. Den tida du benytter til pvp kunne vært mye bedre benyttet i heroics både for å skaffe rep til utstyr og enchant + utstyr som dropper.

Trådstarter lurer jo på hvordan skaffe gear til Nax 10 og hvis dere mener at å anbefale han å gjøre pvp for å skaffe gear er veien å gå da synes jeg at det er dere som er kvervulanter.

AMD 4ever ser forøvrig ut til å dele mine synspunkter hvis dere gidder å lese posten hans, men det er vel viktigere å "vinne" diskusjonen heller.

Ettersom det virker som han pugger (?) vil det være veldig mye dødtid mens man leter etter gruppe eller når man venter på de siste klassene man trenger etc. Da er det ypperlig å drive med pvp i mellomtiden, tar nok ikke så mange dagene med slik pvp spilling før han samlet opp endel poeng. Også når man feks kun har en time å spille på, og ikke har tid til en heroic. Er ikke slik at han enten må gjøre heroics hele tiden eller pvp hele tiden.

Endret av Christeven

Sånn for the record, så har jeg så og si fullt naxx 25 gear, men jeg har også for det meste Deadly Gladiator PvP sett, og jeg byttet ikke på langt nær ut alle PvE tingene da jeg sjekket forskjellen.

Jeg byttet ut chest, shoulders, gloves, pants og head. Jeg beholdt PvE delene til det andre, altså neck, cloak, bracers, belt, ring 1+2, trinket 1 og MH/OH.

Det er altså ganske stor forskjell. Om dere ikke har forstått det enda; Heroics for PvE gear, BGs/arena for PvP gear. Det er ganske logisk, er det ikke...?

PvP gear funker til en viss grad i PvE, men det er ikke bra. Høy overlevelsesevne, lite nuke power.

PvE gear funker til en viss grad i PvP, men det er heller ikke noe særlig bra. Høy nuke power, lav overlevelsesevne.

Jeg ville ALDRI latt en PvP gearet spiller være med i mine raids. Joda, WotLK raids er så enkle at det er flaut, men av prinsipper lar jeg ikke spillere som ikke orker å farme litt heroics engang få joine raids. Jeg booster ingen i raid contents.

Se tilbake på tbc, knuste t5/ZA folk mens jeg jogga rundt i 90% vengeful/mercilessgear og mercilessvåpen ;)

Var da fullt mulig å gjøre god dps med pvp-gear den gangen og er fortsatt det.

Bruker vel fire pvp-deler når jeg gjør naxx25 atm, de er mye bedre forhold til naxx10/25 delene fra pve jeg har til samme slots, tar den som er best, ikke den som er fra pve.

I tbc var jo arena gearet utrolig bra for f.eks arms warrior, til dels mye bedre en tilsvarende pve gear pga røde og gule sockets opp i mente og jevnt over bra stat fordeling med mye crit.

Saken var en helt annen for f.eks warlocker, som hadde sånn ca 3% hit om de brukte arena gear.

PvP våpen er nok fortsatt brukbare, hvertfall i mange tilfeller, men armor delene er rett og slett for dårlige, til og med på Deadly/Hateful Gladiator nivå. Det funker, men det er langt fra bra.

Jeg for min del, har ufattelig uflaks med drops/rolls og løper fortsatt rundt med Flamehart Spell Scalpel. Jeg skulle gjerne hatt et PvP våpen istedet, men det er også det eneste PvP itemet jeg kunne benyttet meg av som er noenlunde bra.

Edit: PvP epics (med unntak av våpen) var ikke bra i TBC heller. Om du "knuste" t5/t6 gearede folk der du løp rundt med Merciless gearet ditt, har du konkurrert mot elendige spillere rett og slett.

Endret av AMD 4ever!
10 spell power = 9.61 dps

10 haste rating = 4.09 dps

10 hit rating = 10.87 dps

10 crit rating = 3.64 dps

10 int = 1.00 dps

10 spirit = 2.88 dps

En sånn liste er omtrent helt ubrukelig uten å vite utgangspunktet den er laget for. Hvor mye ekstra skade f.eks. 10 hit rating gjør avhenger 100% av hvor mye skade man gjør fra før. Det er kombinasjonen av alle statsene man må se på. Har man lite spell power vil 10 ekstra ha mye å si, mens har man veldig mye fra før kan det være mer lønnsomt å treffe oftere.

Det kommer an på hvor stor økning i hits man får sammenliknet med hvor mye høyere dps man kunne fått fra spellpower. Har man f.eks. 90% sjanse for å treffe fra før gir det totalt sett høyere dps å øke spellpower sånn at man får 2% mer dps, enn hit sånn at man får 1 prosentpoeng høyere sjanse for å treffe. En økning på 1 prosentpoeng i hit vil bare gi ca 1,1% høyere dps. Det går ikke ann å si at en stat alltid er mest verdifull uansett hva tallene er.

Eh, han er Death Knight, så kanskje legge spellpower og de tingene til en annen diskusjon? :)

On topic.

DK som DPS:

Spiked Titansteel helm (meta + blue socket)

Spiked Titansteel treads

Titansteel destroyer

440 BS påkrevd for å lage, krever 8 titansteel bars for Destroyer og 6 vær for helmet/tread, tilsammens 20 titansteel bars og noen frozen orbs (4 om jeg ikke husker feil). Saronite finnes overalt, men merk at det kreves og om du skal farme materials for å lage eller få dem laget.

Emblems, du har T7 items (glove/Chest), plate belt, trinket og en amulet. Så verd å gå noen heroics for dem, i alle fall for belt, amulet og trinket. Farm rep med Ebon Blade og Argent Crusade for headenchant samt et par epics (mener ebon blade har noe bra på exalted). God DPS headenchant fra Ebon Blade og.

Du får og en del items fra heroics verd å ha, f.eks epic legplates fra UK Heroic, rimelig enkel instanse. Det er fra sistebossen. Violet Hold er og en kjapp enkel instanse med gode drops.

Tank:

Wyrmrest accord får deg langt her, for revered får du chest, cloak og boots med brukbar defense. Tempered Titansteel helmet lages av en BS 440, samme som Spiked Titansteel trenger du 6 titansteel bars, litt saronite og en frozen orb. Kommer meget langt med en tempered titansteel helm. Kan og få tempered titansteel treads som gir 120 stamina, noe strength og høy defense om du ønsker dette.

Wyrmrest accord, Argent Crusade og Kirin Tor, verd å få til revered/exalted for noen items og headenchant. Hos Kirin Tor får du og et par epic gloves. For min del, Paladin, var disse bedre enn T7 gloves selv om jeg får 2 socket på T7 gloves.

Våpenmessig vet jeg ikke helt hva DKs foretrekker å bruke, det dropper ganske rimelig ofte et 1H sword fra 1 boss i UK heroic. Ser litt forskjellig men vet mange ser ut til å foretrekke et 2H våpen.

Kan skyte inn noen gear tips her, som Bear nevnte så kan man få noe bra ved exalted Ebon Blade og det er epic plate boots som er bedre enn Spiked bootsa.

I tillegg så kan man få lagd seg blåe lvl78 bracers fra blacksmithing, det er de beste man kan få før raid drops(de har strenght/hit/crit).

Den beste cloak man kan få før Raid drop er Cloak of Bloodied Waters som kan kjøpes på AH.

Skal du bruke Two Hander så er jo Titansteel Destroyer den best man kan starte med.

Skal du gå for Dual wielding så kan man ved revered kjøpe 2 stykk sverd fra Ebon Blade som er ganske bra - gjorde selv 2300 dps med disse sverda.

Det er også et par ganske bra quest rewards fra Zul'Drak om jeg ikke husker helt feil.

Synes huske at jeg brukte noen sko med navnet "Troll Kickers" helt fra jeg fikk dem i Zul'Drak til jeg fikk exalted Ebon Blade skoene på min DK. Exalted med Wyrmrest Accord har også noen veldig bra leather bracers.

2H Våpen kan man også få fra Ebon Blade om man ikke er interessert i å bruke masse penger på en Titansteel Destroyer.

Når det gjelder DK og PvP armor deler, er faktisk ringene helt ok.

Er fortsatt for å gå PvP jeg men.

Hateful Gladiator's Dreadplate Chestpiece

Binds when picked upChest Plate

2241 Armor

+74 Strength

+133 Stamina

Red Socket

Yellow Socket

Socket Bonus: +6 Resilience Rating

Durability 165 / 165

Classes: Death Knight

Requires Level 80

Requires personal and team arena rating of 1675

Equip: Improves critical strike rating by 44 (0.96% @ L80).

Equip: Improves your resilience rating by 59 (0.72% @ L80).

Heroes' Scourgeborne Battleplate

Binds when picked upChest Plate

2241 Armor

+74 Strength

+90 Stamina

Red Socket

Yellow Socket

Socket Bonus: +9 Stamina

Durability 165 / 165

Classes: Death Knight

Requires Level 80

Equip: Improves critical strike rating by 60 (1.31% @ L80).

Equip: Improves haste rating by 72 (2.2% @ L80).

Mhm, 100% ubrukelig

Endret av -Grendel-

Slutt å kveruler...vi sier ikke at alle PvP items er ubrukelige, men jevnt over er de mer eller mindre ubrukelige sammenlignet med PvE items.

Valorous Plagueheart Robe

Binds when picked up

Chest Cloth

308 Armor

+99 Stamina

+67 Intellect

+66 Spirit

Red Socket

Yellow Socket

Socket Bonus: +6 Spirit

Durability 100 / 100

Classes: Warlock

Requires Level 80

Equip: Improves hit rating by 51 (1.94% @ L80).

Equip: Increases spell power by 99.

Deadly Gladiator's Felweave Raiment

Binds when picked up

Chest Cloth

308 Armor

+115 Stamina

+50 Intellect

Red Socket

Yellow Socket

Socket Bonus: +9 Stamina

Durability 100 / 100

Classes: Warlock

Requires Level 80

Requires personal and team arena rating of 1870

Equip: Improves critical strike rating by 51 (1.11% @ L80).

Equip: Improves your resilience rating by 66 (0.81% @ L80).

Equip: Increases spell power by 98.

Ganske stor forskjell, er det ikke?

Om du vil bruke PvP items, go ahead, men det blir aldri optimalt med mindre det er sykt gode våpen.

Edit: Om du skulle lure på det, 51 hit er en del bedre enn 51 crit i de aller fleste tilfeller. I tillegg har Valorous 66 spirit.

Endret av AMD 4ever!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...