Gå til innhold

Såkalte pappagutter, som tilsynelatende lever over evne - hvor kommer midlene fra?


Anbefalte innlegg

GrandMa: Har man personlig firma, kan man "tjene" mye mer enn skattelistene tilsier, men ikke bruke. Når man skal bruke, må man ta ut lønn. Lønn kommer med på skattelistene.

 

Høres rart ut. Personen jeg snakker om kjøpte Volvo XC90 det året h*n sto oppført med 200.000. Det er vel rundt 700.000-800.000 for den?

 

Fordi om man kjøper en XC90 så betyr jo ikke det at man tjener minst 800.000. Det trenger ikke å bety mer enn at vedkommende har fått seg et saftig billån.

 

Enig i at skattelistene kan være fryktelig misvisende, men samtidig er det også naivt å tro at alle som kjører dyre biler har råd til det.

 

Hva som er tilfelle for denne partyprinsen er ikke godt å si. Om han brenner av 15 høvdinger på champagne så har ikke jeg noe problemer med det så lenge det er ærlig tjente penger. Hvorvidt det er han eller faren eller bestemora som har tjent pengene bryr jeg meg egentlig ikke om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
H*n har heller ikke noe billån.

 

Jeg har ganske stor innsikt i denne personens økonomiske situasjon på grunn av regnskapsføring, og den eneste grunnen jeg kan finne for dette er feilaktige opplysninger.

 

Kanskje en ide å ta en prat med skatteetaten dersom de sitter på feil opplysninger? Opplysningene hentes jo tross alt fra selvangivelsen som fylles ut av vedkommende.

Lenke til kommentar

..og du er selvsagt sikker på du så på nettopp denne personen, og ikke en navnebror? Hvilken formue var så oppført?

Selv om Røkke og gjengen står oppført med null inntekt og minimal skatt, slipper de ikke unna å bli oppført med betydelig formue.

Lenke til kommentar

Haha!

seher.no har faktisk snappet opp denne tråden, og noen av oss brukere er sitert i en artikkel, hvor Pilgaard svarer på våre "anklager":

 

Henges ut på nett

Men ifølge skattelistene for 2007 står Petter oppført med kun 255.074 kroner og 0 i formue. Det har fått mange nett-debattanter til å kaste ut spekulasjoner om hvordan Paradise-deltakeren har råd til all festingen.

 

"La oss anta f.eks 40 av 52 helger, dette gir 15000*40=600.000! Etter skatt! Dvs at bor man hjemme og spiser gratis, og ikke iberegner alt tøy osv, så skal man likevel tjene nærmere en million brutto, bare for å finansiere sjampisen," skriver en nett-debattant kalt "Toth" på nettstedet diskusjon.no (ekstern lenke).

 

En annen som kaller seg "Thlom"- og heller ikke vil stå fram med fullt navn - antyder at den festglade 29-åringen har trikset med likningen.

 

- Får håpe skattemyndighetene tar en titt i ligningen til denne partyprinsen og andre som ham. Sikkert mye spenn å suge ut der tenker jeg, skriver nett-debattanten.

 

http://www.seher.no/808887/paradise-petter...er-pengeryktene :D

Lenke til kommentar

Ser han avviser at han kjøper shampis for 7,2k. Litt dumt å si det på TV at du "pleide å druse" en slik flaske, og at du samtidig tipser "minst 800". Om det har skjedd én gang, så er ikke det noe du pleier å gjøre..

Ja, det er nok jantelov å være skeptisk til en lystløgner.

 

Jeg pleier å dra til Monaco eller Las Vegas på ferie. Der leier jeg helikopter når jeg skal noe på dagtid, og limmo om kvelden. 1. klasse med fly, selvsagt.

 

Linky 2:45

Lenke til kommentar

Hvor er det det står at han har nektet or å ha kjøpt champis?

 

- Jeg ble spurt om hva det dyreste jeg hadde kjøpt er, og det betyr ikke at jeg kjøper den hver gang. Og den flaska kan være kjøpt for både jule- og bursdagspenger for eksempel, sier han engasjert.
Lenke til kommentar
Haha!

seher.no har faktisk snappet opp denne tråden, og noen av oss brukere er sitert i en artikkel, hvor Pilgaard svarer på våre "anklager":

 

Henges ut på nett

Men ifølge skattelistene for 2007 står Petter oppført med kun 255.074 kroner og 0 i formue. Det har fått mange nett-debattanter til å kaste ut spekulasjoner om hvordan Paradise-deltakeren har råd til all festingen.

 

"La oss anta f.eks 40 av 52 helger, dette gir 15000*40=600.000! Etter skatt! Dvs at bor man hjemme og spiser gratis, og ikke iberegner alt tøy osv, så skal man likevel tjene nærmere en million brutto, bare for å finansiere sjampisen," skriver en nett-debattant kalt "Toth" på nettstedet diskusjon.no (ekstern lenke).

 

En annen som kaller seg "Thlom"- og heller ikke vil stå fram med fullt navn - antyder at den festglade 29-åringen har trikset med likningen.

 

- Får håpe skattemyndighetene tar en titt i ligningen til denne partyprinsen og andre som ham. Sikkert mye spenn å suge ut der tenker jeg, skriver nett-debattanten.

 

http://www.seher.no/808887/paradise-petter...er-pengeryktene :D

 

Haha. GENIALT! Thlom vil tydeligvis ikke stå frem med fullt navn. AAAAAAHAHHAAH :D

Lenke til kommentar
Hvor er det det står at han har nektet or å ha kjøpt champis?
- Jeg ble spurt om hva det dyreste jeg hadde kjøpt er, og det betyr ikke at jeg kjøper den hver gang. Og den flaska kan være kjøpt for både jule- og bursdagspenger for eksempel, sier han engasjert.

 

Slik det blir fremstilt i intervjuet på VG, så virker det ikke som om det er den dyreste flaska, men noe han "pleide å kjøpe".

 

toth har visst heller ikke stått fram med fullt navn? Lenge leve annonyme nettdebatter! =)

Lenke til kommentar
Hvor er det det står at han har nektet or å ha kjøpt champis?

 

- Jeg ble spurt om hva det dyreste jeg hadde kjøpt er, og det betyr ikke at jeg kjøper den hver gang. Og den flaska kan være kjøpt for både jule- og bursdagspenger for eksempel, sier han engasjert.

Står ikke at han nekter for å kjøpe sjampis, derimot at han tilbakeviser å kjøpe denne dyre ofte. Hvilket står i sterk kontrast til det han personlig sier på VGTV, at han "ofte gruser en flaske til 7200, og alltid tipser minst 800". Som om det er det mest dagligdagse han gjør.

Jeg vet ikke om han med "gruse" mener å knuse i bakken, selv om det er min oppfatning av ordet. Isåfall er det jo betydelig kvalmere.

 

toth har visst heller ikke stått fram med fullt navn? Lenge leve annonyme nettdebatter! =)

Vel, fikk aldri sjansen heller. Ble på ingen måte forsøkt kontaktet av Se&Hør, ble bare tipset om artikkelen fra noen som kjenner min identitet og nick.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...