Gå til innhold

Såkalte pappagutter, som tilsynelatende lever over evne - hvor kommer midlene fra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne tråden er ikke helt uproblematisk. Det er ikke noe galt i å bruke folk som selv stiller seg i rampelyset som eksempler i samfunnsdebatten. Men følgende er ikke greit:

 

1. Å antyde kriminell aktivitet i forbindelse med navngitte mennesker er i strid med Vær Varsom-plakaten.

2. Emnetittelen er tvilsom. Dersom hensikten med tråden er saklig diskusjon (og det forventer vi i denne kategorien) så bruker man ikke slike kategoriseringer.

3. Innlegg som går på andre brukeres person er ikke lov.

 

Jeg stenger for en liten opprydning, og så åpner vi igjen om litt.

 

Edit: Da forsvant noen innlegg, primært et personangrep, og tråden åpnes igjen.

 

Trådstarter bes endre emnetittelen til noe som inviterer til saklig diskusjon.

 

Reaksjoner tas på PM, ikke i tråden.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Ifølge læreren min så viser skattelistene mindre enn det du egentlig tjener hvis du har lån. Men dette endrer jo uansett ikke hvor mye han får? Fortsatt, hvis han bor hjemme har han veldig lite utgifter, og kan bruke ALLE pengene på festing?

 

Men, går det an å være så blærete? :O

Lenke til kommentar
Ifølge læreren min så viser skattelistene mindre enn det du egentlig tjener hvis du har lån. Men dette endrer jo uansett ikke hvor mye han får? Fortsatt, hvis han bor hjemme har han veldig lite utgifter, og kan bruke ALLE pengene på festing?

 

Men, går det an å være så blærete? :O

Det stemmer det, skattelistene gir ingen fullstendig reelle tall, hverken brutto eller netto. Men, den gir likevel en fin pekepinn.

Men anta at han bruker alt på festing da. Iflg. lenkede artikler bruker de lett 15.000 pr kveld. Og er på plass helg etter helg.

La oss anta f.eks 40 av 52 helger, dette gir 15000*40=600.000! Etter skatt! Dvs at bor man hjemme og spiser gratis, og ikke iberegner alt tøy osv, så skal man likevel tjene nærmere en million brutto, bare for å finansiere sjampisen.

Lenke til kommentar
Hvis pengene primært kommer fra pappas bedrifter må man kunne bli provosert av det latterlige, selvtilfredse skrytet.

 

Jeg synes det er bra at han får ha det så moro jeg. Han har ihvertfall kommet med mange morsomme utsagn:

 

Jeg hadde drukket ganske mye champagne, så jeg sa at de måtte ta vare på urinprøven - for så dyr urin hadde de aldri hatt på den politistasjonen, ler 29-åringen som lenge har vært kjent som «Oslos største partyprins» etter flere festartikler i både norsk og svensk presse.

Lo godt av den ja =)

 

Ser ikke hvordan det er provoserende at noen får leve et sånt liv også. Er det misunnelse jeg aner?

Endret av Mirzá_Rezá_Kirmán
Lenke til kommentar

HAHA, at folk blir provosert eller sint over at andre bruker/prioterer anderledes er helt vilt. So what om fyren bruker 7,200 på champis? Skader det deg, sånn fysisk og pykisk?

 

Helt idiotisk når folk skal blande seg over hva andre bruker pengene sine på. Noen prioterer kunst (20mill for et bilde: Hva er liksom det for noe da??) andre prioterer objektiver(til kamera) som koster over 100.000kr,-500k mens andre legger vekt på noe annet som pc deler som koster 5k, men som etterhvert mister verdien til e prislapp på 599..

 

Latterlig. Rett og slett ren misunnelse

Endret av laffe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
HAHA, at folk blir provosert eller sint over at andre bruker/prioterer anderledes er helt vilt. So what om fyren bruker 7,200 på champis? Skader det deg, sånn fysisk og pykisk?

Falt deg ikke inn å lese førsteposten? Eller tittelen? Hovedspørsmålet er hvor pengene kommer fra, når sjampisforbruket koster 600k årlig, og oppført inntekt på far og sønn samlet er nettopp 600k..

Lenke til kommentar
HAHA, at folk blir provosert eller sint over at andre bruker/prioterer anderledes er helt vilt. So what om fyren bruker 7,200 på champis? Skader det deg, sånn fysisk og pykisk?

Falt deg ikke inn å lese førsteposten? Eller tittelen? Hovedspørsmålet er hvor pengene kommer fra, når sjampisforbruket koster 600k årlig, og oppført inntekt på far og sønn samlet er nettopp 600k..

 

 

Jeg er full klar over hva det står! Men jeg skrev det til folk som brydde seg så kraftg om hva andre folk brukte pengene sine.

F.eks Skugga.Merkelig at du ikke har quota flere enn meg

f.eks Simister, Skugga, sirslask

 

Må vel ha truffe. Du er vel en av de som bryr seg om hva folk bruker pengene sine? haha

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...