Gå til innhold

Steam tilbyr ekstrainnhold (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut til at Steam ikke har peiling på valuta... Alle andre butikker på nett har da vel $/€ prisene sine slik at produktet koster så mye som det skal koste i begge valutaer? Men, men, det er da en måte å få oss europeere til å betale mer. Enda rarere er det at Norge er kun med i EØS, ikke EU og jeg har bare sett Euro 2-3 ganger i livet mitt :) Og for å si det slik; har aldri likt Steam i og med at jeg alltid hatet å installere alt av piss for å sette i gang et spill (altså da jeg kjøpte Half-Life: Blue Shift, tror jeg).

Lenke til kommentar

Jeg synes det er idioti når Steam med digital distribusjon er opptil 50% dyrere enn gammeldags retail distribusjon.

 

Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at denne direkte idiotiske $-€ politikken deres må gi noen store riper i lakken. Gi det litt tid. Men klart, noen ser det sikkert ikke som noe tap å miste store deler av kjøpekraftige vesteuropa som kunder.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Problemet er vel mangelen på gode alternativer ala den polske butikken. Med god konkurranse vil prisene naturlig bli lavere.

 

Forøvrig et god eksempel på hvordan spillindustrien lå bedre an enn musikkindustrien når det kom til distribusjon. Så smeller den "store aktøren" prisene i været, og gammeldags distribusjon er plutselig billigere for forbrukere.

 

Jeg håper det vil komme flere aktører på markedet, ellers vil nok Steam tute fram som dem vil med priser ovenfor oss i Europa.

Lenke til kommentar

Jeg var egentlig en tilhenger av Steam og konseptet med å kunne kjøpe spill og raskt laste dem ned, istedenfor å måtte gå ut i butikken/piratkopiere. Men etter at jeg kjøpte GTA IV via Steam og det var bugga som faen mistet jeg tilliten til Valve da jeg forventer en vis kvalitet av produktene de selger eller videreselger. I tillegg til at de innførte €'en så tror jeg det kommer til å bli en god stund før jeg kjøper noe mer av dem.

Lenke til kommentar
Jeg var egentlig en tilhenger av Steam og konseptet med å kunne kjøpe spill og raskt laste dem ned, istedenfor å måtte gå ut i butikken/piratkopiere. Men etter at jeg kjøpte GTA IV via Steam og det var bugga som faen mistet jeg tilliten til Valve da jeg forventer en vis kvalitet av produktene de selger eller videreselger. I tillegg til at de innførte €'en så tror jeg det kommer til å bli en god stund før jeg kjøper noe mer av dem.

 

blir litt feil å skylde på steam på noe rockstar har skylda for. Steam gjorde en bra avtale med rockstar som var lukrativt for oss før de gjorde dollar om til euro.

 

Kron

Lenke til kommentar
1: Noen som vet om måter vi kan lure Steam til å tro vi bor i USA?

 

OG; 2: Jeg skal flytte til Canada til sommeren. Den vil endre seg da, right?

 

1: Glem det, du må ha amerikansk ID, amerikansk visa (eventuelt annet amerikansk betalingskort) og amerikansk ip, finner steam ut at du har kjøpt spill utenom systemet til valve, så ligger du ann til å bli utestengt fra steam. Er du villig til å ofre alle spillene dine for dette ?

 

2: Kanskje, men det er faktisk ett par rapporter på folk som har flyttet til USA, kjøpt spill via steam i USA og blitt utestengt fra steam fordi kontoen var opprettet i europa.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Jeg mener nå så absolutt at folk klager alt for mye. Vi bor trossalt i ett av de rikeste landene i verden. Jeg og samboeren min sitter igjen med ca 15000 hver måned når alle lønningene er betalt. Jeg bryr meg pent lite om et spill koster 50-100 mer på Steam enn det gjør i butikken.

Rett og slett fordi løsningen er genial. Den gjør at jeg lett kan få fikset alle spillene på mine 2 andre pcer hvis jeg ønsker det, og tilgang til dem overalt uten å være avhengig av cder/dvd.

Folk må begynne å innse hvor godt man egentlig har det når man plukker på en så liten bagatell. At vi bruker euro på steam istedenfor dollar er helt naturlig.

 

Folk må slutte å klage over alt mulig rart.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...