Gå til innhold

Iphone begynner å bli voksen


Anbefalte innlegg

...i hele denne tiden har apple tydeligvis gitt F*** i kjøperne sine, fordi det ikke har eksistert noen fullgode alternativer.

Det har de gjort med andre produkter i årevis, og jeg har slitt med å skjønne hvordan de klarer å gjøre brukerene så blåøyde bare med godt design ...

 

Forøvrig synes jeg det er feil å si at det ikke har ekistert fullgode altrernativer til iPhone. At det ikke har ekistert like opphypede og fancy alternativer — helt klart.

Jeg tror du sliter mest med å skjønne produktene til Apple (ikke prøvd noen av dem mer enn 5 minutt heller, kanskje?), og hva god design egentlig er - det handler i bunn og grunn ikke om utseendet, skjønner du...

 

Det er han som HAR skjønt Apple produktene, noe de fleste ikke har.. Greit nok, man kan argumentere for at de ser pene ut, men så stopper alt opp der også.

 

Apple er dårlige produkter med begrensninger begrensninger begrensninger begrensninger og ingenting anna..

Vel, jeg argumenterer _ikke_ for at de ser pene ut, jeg argumenterer for god design og det er noe helt annet, lille trollegutten. Er itavisen endelig gått ad undas siden du har forvillet deg inn her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjenner at jeg blir skikkelig provosert av dette. Nå har jeg ventet snart 2 år på basisfunksjoner som klipp og lim, mms, og (spesielt) bedre sms-behandling. i hele denne tiden har apple tydeligvis gitt F*** i kjøperne sine, fordi det ikke har eksistert noen fullgode alternativer. Og nå som de ser at konkurransen kommer, lanserer de det som burde vært en selvfølge for årevis siden som om det er en nyhet.

 

Too little too late, min iphone skal byttes ut. og så fantastisk lykkelige jeg kommer til å bli da :new_woot:

For min del klarer jeg ikke å bli provosert over at telefonen mangler noe som Apple aldri har lovet skulle være der fra begynnelsen av, siden jeg kjøpte iPhone vel vitende om at hva den kunne og ikke kunne.

 

Ville egentlig bare påpeke at det å utvikle en helt ny mobilplattform fra grunnen av ikke er noe som er gjort over natten. Du bør ta en realitetssjekk, og se hvor mange år Symbian og Windows Mobile har brukt på å komme dit de er, og hvor mange groteske mangler de har hatt opp gjennom årene. Eller se på Android, som heller ikke er "komplett" på alle features.

 

Ting tar tid. Dersom man virkelig tenker på sluttbrukere og utviklere så gjør man heller ting skikkelig fra grunnen av, og tenker stabilitet, fleksibilitet og sikkerhet i OSet, og bygger inn gjennomarbeidede APIer etterhvert fremfor å dynge på med alle mulige funksjoner og mulige feilkilder fra dag én. Derfor har iPhone hele tiden gjort det den gjør svært bra, selv om den ikke gjør "alt". Derfor er iPhone kongen av brukervennlighet, fordi ting som regel er så utrolig gjennomtenkte til minste detalj, når de først slipper gjennom nåløyet og inn i produktene til Apple. Derfor er iPhone OS, fornuftig nok, en "flertrinns-rakett", der de mest grunnleggende funksjonene kom i v.1, alment tilgjengelige utviklerverktøy og publiserte APIer kom i v.2, og der vi nå ser kraftig utvidede APIer og enda flere muligheter i v.3.0.

Fordi Apple har tenkt kvalitet i det de gjør fremfor å implementere ting sånn halvveis i hui og hast, så ser vi nå at funksjoner som klipp/kopier/lim når det nå endelig kommer er en langt bedre og mer gjennomtenkt implementering av disse funksjonene enn noe jeg har sett på noen mobiltelefon før. Det er rett og slett en jævlig smart løsning, med kontekstavhengig funksjonalitet, støtte for ulike datatyper - og som ikke bare gir alle utviklere mulighet for å implementere standardfunksjonene, men det er også APIer designet slik at utviklere kan legge inn støtte for sine egne datatyper i clipboardet.

 

Kunne forresten ikke brydd meg mindre om MMS, og den "nye" funksjonen ble da også nevnt bare som en ny funksjon under Messaging.app under presentasjonen i går, og ikke gjort noe stort nummer av.

 

Hvem andre tilbyr forresten gratis OS- og softwareoppgraderinger til 2 år gamle telefoner (snakker ikke om bugfixer her), i stedet for å forsøke å pushe på deg en "ny" telefon (dvs. mer eller mindre samme telefonen innpakket i annen plastikk) hvis du vil ha det nyeste OS-et?

 

Apple tenker ikke på sluttbrukeren, og er det en ting Iphone ikke er så er det kongen av brukervenlighet. Dette ser man vet at Apple setter inn begrensninger begrensninger begrensninger, slik at telefonen ikke kan brukes slik kunden ønskes.

 

Du kommer med en påstand om at de mest grunnleggende funksjonene kom i generasjon 1, og dette stemmer dårlig. Selv pr i dag har ikke Iphone de grunnleggende funksjonene som alle andre telefoner har. Hvorfor? Fordi Apple ikke tenker på sluttbruker, man ser jo at andre langer bedre produkter til Iphone enn Apple selv klarer og lage, samtidig som de lager ting som ikke Apple sier ikke er mulig. Samtidig ser vi at Apple gjør alt for å hindre dette.

 

Ja vi vet at apple fans ikke bryr seg om disse funkjsonene som i dag mangler, før de kommer til Iphone. Apple kunne solgt Iphone uten ringefunksjon og vi hadde sett argument som: "Jeg kunne ikke brydd meg mindre om jeg kan ringe med den eller ikke, jeg sender bare meldinger uansett. Ringer max 5 ganger i året."

 

Og som du nevner, se på Android. Dette er heller ikke komplett men gud så mye bedre alt er gjort i dette operativsystemet. Se og lær Apple.

 

Og en ting er vertfall sikkert det tar ikke 4-5 år og utvikle klipp og lim funksjon til Iphone. Det er Apple sin vilje det står på, ikke testing av produktet. Andre klarte dette på svært kort tid og med et produkt som er minst like bra som Apple sitt. Det er foresten begrenset hvor genialt en klipp lim funksjon kan være målt opp mot hverandre.

Lenke til kommentar
...i hele denne tiden har apple tydeligvis gitt F*** i kjøperne sine, fordi det ikke har eksistert noen fullgode alternativer.

Det har de gjort med andre produkter i årevis, og jeg har slitt med å skjønne hvordan de klarer å gjøre brukerene så blåøyde bare med godt design ...

 

Forøvrig synes jeg det er feil å si at det ikke har ekistert fullgode altrernativer til iPhone. At det ikke har ekistert like opphypede og fancy alternativer — helt klart.

Jeg tror du sliter mest med å skjønne produktene til Apple (ikke prøvd noen av dem mer enn 5 minutt heller, kanskje?), og hva god design egentlig er - det handler i bunn og grunn ikke om utseendet, skjønner du...

 

Det er han som HAR skjønt Apple produktene, noe de fleste ikke har.. Greit nok, man kan argumentere for at de ser pene ut, men så stopper alt opp der også.

 

Apple er dårlige produkter med begrensninger begrensninger begrensninger begrensninger og ingenting anna..

Vel, jeg argumenterer _ikke_ for at de ser pene ut, jeg argumenterer for god design og det er noe helt annet, lille trollegutten. Er itavisen endelig gått ad undas siden du har forvillet deg inn her?

 

Akkurat, du argumenterte for godt design noe apple produketer _ikke_ har. Men det er vel vanskelig å frostå det for deg?

Lenke til kommentar
:shrug:

 

Det jeg synes er hysterisk morsomt er at alle som liker iPhone faktisk presterer å forsvare Apple`s inkompetanse til å produsere en mobiltelefon.

 

 

Går det virkelig an å være så blåøyde... ?

Inkompetanse? iPhone er den beste mobiltelefonen jeg har hatt, og det er Apples første forsøk på en mobiltelefon i motsetning til Nokia og gjengen som har laget mobiltelefoner i flere tiår. Ikke at iPhone er uten problemer, langt derifra. Jeg irriterer meg over at notater ikke synker, mangel på MMS (tja, kun når mor eller far sender meg en mms, men det er nå så), Apples til tider strikte kustus over App Store, mangel på multitasking. Men sånn generelt så har Apple laget en smarttelefon som revolusjonerte markedet, selvom noen funksjoner mangler, kameraet suger og den er noe låst.

 

Det er en ærlig sak å ikke like telefonen, men å si at Apple er inkompetente er så absurd at jeg vet ikke hva.

 

Hva med å bare forlange å få noe som fungerer istedetfor å ta til takke med den møkka man får servert.. ?

Eller forlanger kanskje ikke iPhone brukere mer enn de små smulene de får servert... ?

 

Det kan da ikke være en eneste annen mobil i verden som har mer oppmerksomhet enn den usansynlig svære plastklumpen der.... ?

Min iPhone fungerer så bare det den, og jeg har flere funksjoner på den enn jeg har hatt på noen annen mobiltelefon. Epost, kalender synkroniserer med Google Calendar, jeg har gode kart, kontaktene synkroniseres med kontaktene jeg har i Gmail, Jeg har Remember the Milk på telefonen (eller Gmail Tasks om jeg vil det), jeg har knallgode klienter til Facebook, Twitter, Brightkite, Google Reader, Evernote, Wordpress, MSN og Tumblr. Jeg har Google Earth, en haug med bra spill, GPS-tracker, 1Password synkronisert mot 1Password på macen. I det hele tatt. Om dette er møkk fordi den mangler MMS så tør jeg ikke tenke på hvor avhengig du er av MMS. Eller er det slik at du bare slenger ut påstander som ramler ned i hodet ditt?

:shrug:

 

Det eneste apple har klart å få til er et par gode Mp3-spillere, med unntak fra enkelte syndromer som ikke skulle vært lov å selge og sine proprietære kontakter.

 

update: obs, ble et komma for mye gitt, kan jo ikke finne på å gi ros for en proprietær kontakt.

 

:roll:

Ja, OS X er et dårlig operativsystem. :roll:

 

ITAvisen er den andre veien.

 

Og nei, jeg er ingen fanboy. Jeg har mange av Apples produkter, men det er fordi det er gode produkter som passer meg bra. Eneste grunnen til at jeg synker så lavt at jeg faktisk svarer på oppgulpet ditt er at jeg er fantastisk lei av at i samtlige artikler som så mye som nevner Apple så kryper sånne som deg ut av hullene sine og sprer eder og galle. Det forsurer noe som kan være en god debatt. Det samme gjelder forsåvidt alle artikler som så mye som nevner Microsoft, da kryper FOSS-trollene ut av hullene sine og sprer eder og galle og skaper flamewars. I hver eneste artikkel. Hva er vitsen? Om du har noe å si så klarer du vel å si det på en okey måte og uten absurde overdrivelser og skitkasting?

Lenke til kommentar
:shrug:

Det jeg synes er hysterisk morsomt er at alle som liker iPhone faktisk presterer å forsvare Apple`s inkompetanse til å produsere en mobiltelefon.

 

Går det virkelig an å være så blåøyde... ?

Det er jo ikke halvparten så morsomt som å lese alle de ubehjelpelige innleggene fra alle haterne - folk som angivelig "ikke bryr seg" og likevel spyr ut flere spaltekilometer med hatfylt gørr...men egentlig så er dere mest tragiske da...

Ville vært mer bekymret over f.eks markdslederen Nokias inkompetanse jeg, og deres utrolige evne til å lage overkomplekse telefoner som vanlige folk ikke har sjans til å finne ut av. Jeg ser daglig hvordan folk sliter med å gjøre de enkleste ting, som f.eks å legge til et Vcard med all info i kontaktlisten på en Nokia N-ettellerannet. Derfor fikk også Nokia det fryktelig travelt med å kopiere iPhone da den kom ut, siden de ikke hadde innovert de siste 10 årene før det igjen, og plutselig fikk en aha-opplevelse om hvordan menneske-kompatible telefoner kunne lages...

 

Hva med å bare forlange å få noe som fungerer istedetfor å ta til takke med den møkka man får servert.. ?

Eller forlanger kanskje ikke iPhone brukere mer enn de små smulene de får servert... ?

Joda, med iPhone jeg har _endelig_ fått en telefon som _fungerer_, og det bedre på det meste enn noen annen telefon jeg har prøvd - og det til tross for at den har noen få mangler, som blir veldig små i forhold til manglene med de fleste andre telefoner.

 

Det kan da ikke være en eneste annen mobil i verden som har mer oppmerksomhet enn den usansynlig svære plastklumpen der.... ?

 

:shrug:

Og det at den får oppmerksomhet er selvsagt _helt_ ufortjent, og alle journalister i hele verden er idioter, og du er den eneste som har skjønt det....jada, vi skjønner tegningen...dream on...

 

 

Det eneste apple har klart å få til er et par gode Mp3-spillere, med unntak fra enkelte syndromer som ikke skulle vært lov å selge og sine proprietære kontakter.

 

update: obs, ble et komma for mye gitt, kan jo ikke finne på å gi ros for en proprietær kontakt.

 

:roll:

Du snakker om en kontakt som tillater hvem som helst å produsere iPhone-kompatibelt tilbehør og som har åpnet for en hel industri omkring iPod/iPhone økosystemet, og som bygges inn i alt fra biler til stereoanlegg. Kan du nevne noen annen type kontakt, som ikke er proprietær, og som inneholder alle funksjonene i iPhones 30-pins kontakt? Apple hadde to valg: enten utvikle en kontakt som dekker behovet både nå og fremover, eller utelate mange av funksjonene som i hvert fall jeg setter pris på er der.

Lenke til kommentar

Melder meg ut av fanboy/anti-fanboy-diskusjonen før jeg har meldt meg inn :p

 

Vil bare spørre Amobil om de mener det er riktig å kalle push-notifications for fattigmanns-multitasking? Push-notifications er et alternativ til multitasking som har sine ulemper i det at enkelte applikasjoner som f.eks. nettradio, irc, geotracking-applikasjoner o.l. ikke kan kjøre i bakgrunnen mens du gjør andre ting. Helt klart ganske kjipt og et element som begrenser bruken av telefonen. På den annen side vil jeg påstå at push-notifcations er et helt fantastisk konsept som man garantert vil få se i andre telefoner framover (med mindre Apple har patent). Hadde iPhone hatt ekte multitasking i tillegg til push-notifications ville den uten tvil vært flere år foran konkurrentene. Er det ingen som skjønner at man med push-notifications kan "multitaske" et tilnærmet uendelig antall applikasjoner samtidig uten at batteriet tappes nevneverdig og uten at ytelsen reduseres? Man snakker om at man multitasker 5 applikasjoner på Windows Mobile og at det kanskje går litt tregt og at det kan være vanskelig å administere disse, spesielt når enkelte programmer bugger med minnelekasjer o.l. Multitaske 5 applikasjoner ... Hallo? Noen hjemme? Jeg vil veldig gjerne push-"multitaske" 80 applikasjoner samtidig. Kunne jeg velge mellom ekte multitasking og push-notifications, så hadde jeg valgt push-notifications, men jeg skulle selvfølgelig heller sagt "ja, takk, begge deler".

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar

Det tok sin tid før iPhone ble mer voksen. Men disse tingene burde vært standard når telefonen ble lansert. Nå mangler jo fremdeles telefonen ordentlig videoopptak, og ikke via et eget prgram som gir deg 15 sekunders innspilling. Diktafon kan også være kjekt å ha, selv om kvaliteten vanligvis ikke er allverden.

Lenke til kommentar
name='Thlom' date='18/03-2009 : 16:35' post='13359636']
:shrug:

 

Det jeg synes er hysterisk morsomt er at alle som liker iPhone faktisk presterer å forsvare Apple`s inkompetanse til å produsere en mobiltelefon.

 

 

Går det virkelig an å være så blåøyde... ?

Inkompetanse? iPhone er den beste mobiltelefonen jeg har hatt, og det er Apples første forsøk på en mobiltelefon i motsetning til Nokia og gjengen som har laget mobiltelefoner i flere tiår. Ikke at iPhone er uten problemer, langt derifra. Jeg irriterer meg over at notater ikke synker, mangel på MMS (tja, kun når mor eller far sender meg en mms, men det er nå så), Apples til tider strikte kustus over App Store, mangel på multitasking. Men sånn generelt så har Apple laget en smarttelefon som revolusjonerte markedet, selvom noen funksjoner mangler, kameraet suger og den er noe låst.

 

Det er en ærlig sak å ikke like telefonen, men å si at Apple er inkompetente er så absurd at jeg vet ikke hva.

 

Du sier jo selv at dette er Apples første mobiltelefon og at den er langt fra uten problemer. Det er jo akkurat det som blir påpekt.

 

Iphone er et produkt som langt derifra er uten problemer, og som bærer preg av å være Apples første mobil. Men det er vel ingen unskyldning? Det er jo bare en grunn til å ikke velge Iphone som mobil.

 

Hva med å bare forlange å få noe som fungerer istedetfor å ta til takke med den møkka man får servert.. ?

Eller forlanger kanskje ikke iPhone brukere mer enn de små smulene de får servert... ?

 

Det kan da ikke være en eneste annen mobil i verden som har mer oppmerksomhet enn den usansynlig svære plastklumpen der.... ?

Min iPhone fungerer så bare det den, og jeg har flere funksjoner på den enn jeg har hatt på noen annen mobiltelefon. Epost, kalender synkroniserer med Google Calendar, jeg har gode kart, kontaktene synkroniseres med kontaktene jeg har i Gmail, Jeg har Remember the Milk på telefonen (eller Gmail Tasks om jeg vil det), jeg har knallgode klienter til Facebook, Twitter, Brightkite, Google Reader, Evernote, Wordpress, MSN og Tumblr. Jeg har Google Earth, en haug med bra spill, GPS-tracker, 1Password synkronisert mot 1Password på macen. I det hele tatt. Om dette er møkk fordi den mangler MMS så tør jeg ikke tenke på hvor avhengig du er av MMS. Eller er det slik at du bare slenger ut påstander som ramler ned i hodet ditt?

:shrug:

 

Det eneste apple har klart å få til er et par gode Mp3-spillere, med unntak fra enkelte syndromer som ikke skulle vært lov å selge og sine proprietære kontakter.

 

update: obs, ble et komma for mye gitt, kan jo ikke finne på å gi ros for en proprietær kontakt.

 

:roll:

 

De fleste av programmene/funksjonene du nevner her fungerer på alle mobiltelefoner, men å dra opp MSN som et eksempel er vel litt teit. En MSN klient er vel bortkastet når man ikke har en smarttelefon, eller en telefon uten multitasking.

 

Ja, OS X er et dårlig operativsystem. :roll:

 

ITAvisen er den andre veien.

 

Og nei, jeg er ingen fanboy. Jeg har mange av Apples produkter, men det er fordi det er gode produkter som passer meg bra. Eneste grunnen til at jeg synker så lavt at jeg faktisk svarer på oppgulpet ditt er at jeg er fantastisk lei av at i samtlige artikler som så mye som nevner Apple så kryper sånne som deg ut av hullene sine og sprer eder og galle. Det forsurer noe som kan være en god debatt. Det samme gjelder forsåvidt alle artikler som så mye som nevner Microsoft, da kryper FOSS-trollene ut av hullene sine og sprer eder og galle og skaper flamewars. I hver eneste artikkel. Hva er vitsen? Om du har noe å si så klarer du vel å si det på en okey måte og uten absurde overdrivelser og skitkasting?

 

Man kan ikke være annet enn fanboy dersom man med hånden på hjerte kan si at Iphone er den beste telefonen man har hatt.

 

For med så mange mangler, hjelper det ikke å skylde på at man ikke bruker disse funksjonene. Og unnskylde for eksempel mangelen på MMS med at "jeg har ikke råd å bruke den funksjonen" er jo bare teit. MMS burde være i alle telefoner i dag. Og det er jo Apple tydeligvis enig i nå. De har bare ikke fått det til før..

Lenke til kommentar
De fleste av programmene/funksjonene du nevner her fungerer på alle mobiltelefoner, men å dra opp MSN som et eksempel er vel litt teit. En MSN klient er vel bortkastet når man ikke har en smarttelefon, eller en telefon uten multitasking.

 

En MSN-klient fungerer 100 % med push-notifications :)

Lenke til kommentar
Hadde iPhone hatt ekte multitasking i tillegg til push-notifications ville den uten tvil vært flere år foran konkurrentene. Er det ingen som skjønner at man med push-notifications kan "multitaske" et tilnærmet uendelig antall applikasjoner samtidig uten at batteriet tappes nevneverdig og uten at ytelsen reduseres? [...] Kunne jeg velge mellom ekte multitasking og push-notifications, så hadde jeg valgt push-notifications, men jeg skulle selvfølgelig heller sagt "ja, takk, begge deler".
Et veldig godt poeng. Jeg skal ærlig innrømme at jeg kun har sett på push notifications isolert og som et dårlig alternative til ekte multitasking. La oss håpe Open Handset Alliance og Symbian Foundation ser på mulighetene for å kunne implementere dette i sine mer åpne plattformer.

 

Jeg hadde derimot aldri valgt push notifications over ekte multitasking da det begrenser mulighetene for å forandre telefonen ved hjelp av tredjeparts programvare som feks Advanced Call Manager.

Lenke til kommentar
Jeg er stolte over apple. De har faktisk kart å få mms til å være noe nytt. Selv om det har vært i tilnærmet alle andre mobiler de siste årene så en det en banebrytende nyhet for apple

Hver gang Apple lanserer noe som allerede har eksistert i mange år er det revolusjonerende.

 

Det jeg syns er mest imponerende er hvordan fanboysa klarer å snu det negative til å bli positivt. Samme hva Apple gjør er det positivt.

Lenke til kommentar
Apple tenker ikke på sluttbrukeren, og er det en ting Iphone ikke er så er det kongen av brukervenlighet. Dette ser man vet at Apple setter inn begrensninger begrensninger begrensninger, slik at telefonen ikke kan brukes slik kunden ønskes.

Ja, det er nok derfor flere uavhengige studier entydig viser at iPhone-brukerne er langt mer fornøyde med telefonene sine enn alle andre...

http://www.cio.com/article/192250/Study_Bl..._Users_Happiest

Hvis kunden er idiot og ikke klarer sette seg inn i hva telefonen kan og ikke kan før kjøpet, så er risikoen der for at telefonen ikke gjør det "kunden ønsker" - men det gjelder _uansett_ hvilken telefon du kjøper. Når jeg leser om forbruket av telefoner til enkelte av forumbrukerne her, så er det åpenbart et "problem" noen har, at de ikke blir fornøyd _uansett_ hva du putter i hendene på dem. I en annen tråd har jeg forresten påvist at selv Android ADP1 har mange "begrensninger begrensninger begrensninger" - _alle_ mobiltelefoner har begrensninger - så hvor er poenget ditt?

 

Du kommer med en påstand om at de mest grunnleggende funksjonene kom i generasjon 1, og dette stemmer dårlig. Selv pr i dag har ikke Iphone de grunnleggende funksjonene som alle andre telefoner har. Hvorfor? Fordi Apple ikke tenker på sluttbruker, man ser jo at andre langer bedre produkter til Iphone enn Apple selv klarer og lage, samtidig som de lager ting som ikke Apple sier ikke er mulig. Samtidig ser vi at Apple gjør alt for å hindre dette.

At "alle" andre telefoner har MMS betyr ikke at alle vurderer det som en grunnleggende funksjon - jeg vurderer MMS som en utdatert, gammeldags funksjon, som forlengt er erstattet av e-post for alle som har fulgt med bare litt i timen. Den grunnleggende funksjonen er å kunne sende bilder, og til det har men e-post - som gjør det både mer fleksibelt, med høyere kvalitet og billigere.

Dersom Apple ikke hadde tenkt på brukerne og gått 100% inn for å lage den beste telefonen de kan lage, så hadde iPhone garantert blitt en flopp i et beinhardt marked. Men Apple traff blink, de viste en evne til nytenking om kring hva en telefon er og skal være som sendte sjokkbølger gjennom markedet, de gjorde alle nord-og-ned-spådommer til skamme, og de oppnådde utrolig nok å bli større enn Windows Mobile i løpet av 2008. Så _noe_ har Apple åpenbart gjort veldig riktig.

 

Ja vi vet at apple fans ikke bryr seg om disse funkjsonene som i dag mangler, før de kommer til Iphone. Apple kunne solgt Iphone uten ringefunksjon og vi hadde sett argument som: "Jeg kunne ikke brydd meg mindre om jeg kan ringe med den eller ikke, jeg sender bare meldinger uansett. Ringer max 5 ganger i året."

"Vi"? Splittet personlighet, eller?

Read my lips, jeg gjentar det jeg sa tidligere: "Kunne forresten ikke brydd meg mindre om MMS". Det er meg knekkende likegyldig at MMS nå kommer i iPhone. Eneste grunnen til at jeg på sett og vis ønsker det velkommen er at det stopper kjeften på slike som deg, som har whinet om manglende MMS i 2 år nå, mens vi som har en telefon med fungerende e-post faktisk foretrekker noe som fungerer bedre og ønsker MMS dit pepper'n gror!

 

Og som du nevner, se på Android. Dette er heller ikke komplett men gud så mye bedre alt er gjort i dette operativsystemet. Se og lær Apple.

Og hvor lenge har du brukt Android selv? Tanken har ikke falt deg inn at det er Google som har sett på hva Apple har gjort, og muligens lært av det? Og siden Google i motsetning til Apple ikke er en hardwareprodusent, så har de nødvendigvis måttet legge seg på en annen forretningsmodell for i det hele tatt å få noen telefoner til å kjøre Android på. Men jeg tipper at Android ganske snart vil måtte lide under inkonsistent hardware av varierende kvalitet, og at hele konseptet vil bli nokså utvannet, bloatet og hemmet av kompromisser etterhvert.

 

Og en ting er vertfall sikkert det tar ikke 4-5 år og utvikle klipp og lim funksjon til Iphone. Det er Apple sin vilje det står på, ikke testing av produktet. Andre klarte dette på svært kort tid og med et produkt som er minst like bra som Apple sitt. Det er foresten begrenset hvor genialt en klipp lim funksjon kan være målt opp mot hverandre.

Tja, nå er det ikke 4-5 år siden iPhone kom på markedet da, og det finnes hundrevis av viktigere ting å fokusere på i et splitter nytt, komplekst mobil-system, enn klipp og lim-funksjoner. Det er snakk om å prioritere, og det er snakk om å gjøre ting gjennomtenkt og grundig når man først gjør det, særlig for en slik funksjonalitet som skal fungere i hundrevis av ulike applikasjoner og kunne tilpasse seg den til enhver tid gjeldende konteksten...

iPhone har litt mer enn 1 1/2 år på baken. Til sammenligning har PocketPC/ Windows Mobile vært på markedet i 9 år, gjennom 6 hovedversjoner, og Symbian har eksistert siden 90-tallet. Det er da litt mye forlangt å forvente samme grad av modenhet på _alle_ områder fra dag én, når man vet at iPhone OS samtidig overgår sine konkurrenter på mange områder - særlig det som går på brukervennlighet og UI, herunder verdens første implementering av multi-touch i en smarttelefon.

Da man kan jo lure på hvordan Microsoft har fått til å bruke 9 år på PocketPC/Windows Mobile uten å klare å implementere skikkelig, konsistent system-wide cut, copy & paste, slik at det er et stort ettermarked for hjelpeapplikasjoner som gjør disse tingene...

Så hva er bortforklaringen din på at cut/copy/paste ikke er tilgjengelig i Office Word Mobile i WM6 Standard?

Det _er_ faktisk stor forskjell på hvordan klipp-og-lim implementeres. Kan du kopiere et html-formatert avsnitt fra en nettside, med fonter, lenker og det hele, fra din mobil-nettleser til e-postprogrammet ditt med totalt ca 5 lette berøringer på skjermen? Kan du velge 4 bilder i bildevisningsapplikasjonen på telefonen din og kopiere over til e-postprogrammet i én operasjon? Jeg bare spør, for jeg aner ikke hvilken telefon du bruker.

Lenke til kommentar
Jeg er stolte over apple. De har faktisk kart å få mms til å være noe nytt. Selv om det har vært i tilnærmet alle andre mobiler de siste årene så en det en banebrytende nyhet for apple

Hver gang Apple lanserer noe som allerede har eksistert i mange år er det revolusjonerende.

 

Det jeg syns er mest imponerende er hvordan fanboysa klarer å snu det negative til å bli positivt. Samme hva Apple gjør er det positivt.

Det er slike kommentarer som får meg til å innse at Apple egentlig gjorde en enorm feil i går, da de annonserte MMS-støtte. Utdatert steinalder-"teknologi" som MMS har fortsatt ingen ting i iPhone å gjøre. See? I samme slengen har jeg jo bevist at du tar feil, siden jeg er svært negativ til hele MMS-driten, og i særdeleshet misfornøyd Apples knefall for fjortistrollene som har whinet om dette i snart to år nå... ;)

Det gikk med ett opp for meg at "mangelen" på MMS har fungert som en ypperlig fjortis-barriere, som har holdt det store flertallet unger med pubertetskviser unna iPhone. Synd om det skulle ta slutt, så jeg får håpe at HTC og Nokia fortsatt klarer å dra til seg mesteparten av den yngre bermen - hvem vet, kanskje noen nye farger på de skranglete plastdekslene til Nokia er det som skal til for de lettlurte små...? :p

Endret av Newton
Lenke til kommentar
Jeg er stolte over apple. De har faktisk kart å få mms til å være noe nytt. Selv om det har vært i tilnærmet alle andre mobiler de siste årene så en det en banebrytende nyhet for apple

Hver gang Apple lanserer noe som allerede har eksistert i mange år er det revolusjonerende.

 

Det jeg syns er mest imponerende er hvordan fanboysa klarer å snu det negative til å bli positivt. Samme hva Apple gjør er det positivt.

Det er slike kommentarer som får meg til å innse at Apple egentlig gjorde en enorm feil i går, da de annonserte MMS-støtte. Utdatert steinalder-"teknologi" som MMS har fortsatt ingen ting i iPhone å gjøre. See? I samme slengen har jeg jo bevist at du tar feil, siden jeg er svært negativ til hele MMS-driten, og i særdeleshet misfornøyd Apples knefall for fjortistrollene som har whinet om dette i snart to år nå... ;)

Det gikk med ett opp for meg at "mangelen" på MMS har fungert som en ypperlig fjortis-barriere, som har holdt det store flertallet unger med pubertetskviser unna iPhone. Synd om det skulle ta slutt, så jeg får håpe at HTC og Nokia fortsatt klarer å dra til seg mesteparten av bermen... :p

 

Er det ikke slik at Iphone er mest populær i unge aldersgrupper da?

Lenke til kommentar
Det er slike kommentarer som får meg til å innse at Apple egentlig gjorde en enorm feil i går, da de annonserte MMS-støtte. Utdatert steinalder-"teknologi" som MMS har fortsatt ingen ting i iPhone å gjøre. See? I samme slengen har jeg jo bevist at du tar feil, siden jeg er svært negativ til hele MMS-driten, og i særdeleshet misfornøyd Apples knefall for fjortistrollene som har whinet om dette i snart to år nå... ;)

Det gikk med ett opp for meg at "mangelen" på MMS har fungert som en ypperlig fjortis-barriere, som har holdt det store flertallet unger med pubertetskviser unna iPhone. Synd om det skulle ta slutt, så jeg får håpe at HTC og Nokia fortsatt klarer å dra til seg mesteparten av bermen... :p

Hvorfor er det negativt med valgfrihet? Bruker du ikke MMS så er det ikke værre enn å la være. Angående e-post, har det ikke vært slik til nå at man bare kunne ha ett vedlegg/bilde per melding?

 

Jeg er enig i at e-post er bedre enn MMS, men hvor mange har en skikkelig e-postleser på telefonen sin, og hvor lett er det uansett i forhold til MMS? MMS er enkelt og greit for de som ønsker å sende en hilsen med et bilde eller liknende. Mange eldre bruker dette, og de har fint lite greie på e-post, spesielt på sine telefoner uten skikkelig programvare for e-post.

Lenke til kommentar
De fleste av programmene/funksjonene du nevner her fungerer på alle mobiltelefoner, men å dra opp MSN som et eksempel er vel litt teit. En MSN klient er vel bortkastet når man ikke har en smarttelefon, eller en telefon uten multitasking.

 

En MSN-klient fungerer 100 % med push-notifications :)

 

Men dette har ikke Iphone, det får det..

Lenke til kommentar
For med så mange mangler, hjelper det ikke å skylde på at man ikke bruker disse funksjonene. Og unnskylde for eksempel mangelen på MMS med at "jeg har ikke råd å bruke den funksjonen" er jo bare teit. MMS burde være i alle telefoner i dag. Og det er jo Apple tydeligvis enig i nå. De har bare ikke fått det til før..

 

Hvilke store mangler er det på iPhone m / OS 3.0? Foruten video-opptak, den har jeg nevnt nå.......

 

OS 3.0? Det er vel ikke det som har vært i Iphone til nå? Hva som kommer i framtiden hjelper vel ikke de som alt har hatt telefonen i flere år. Hjalp heller ikke meg når jeg hadde telefonen. Jeg bedømmer ikke en telefon som ikke finnes ennå.

 

Tror du helt seriøst at Apple ikke hadde levert telefoenen med MMS dersom de kunne det? Etter all kritikken de har fått? Dette er jo påpekt av alle. Da skjønner du ikke mye.. En grunn til at det først kommer i v 3.0

 

EDIT. Fjernet en del ting som ikke ga mening etter at moderator fjernet det jeg svarte på..

Endret av EldarH
Fjernet quote fra post som er fjernet
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...