Gå til innhold

Iphone begynner å bli voksen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For og ta klipp og lim:

Det er den mest brukervennlige, rett og slett geinale klipp og lim funksjonen jeg har sett på en telefon noen gang. Og den detaljen med inteligent klipp og lim fra HTML i Safari var jo rett og slett tøff.

Da har du ikke prøvd Windows Mobile. :)

Nei, listen over telefonen han har hatt, som står som signatur nedert i innlegget hans er sikkert bare ren løgn...han må jo ikke komme her og komme her, når _du_ vet best hva han har prøvd og ikke prøvd! :roll:

Klipp/kopier og lim-funksjonene i Windows Mobile er mer geniale i forhold til hva Iphone kommer til å få, dessuten har disse funksjonene også vært i lang tid.

 

Det vet du fordi du har prøvd? Jeg har ikke prøvd klipp og lim i Windows Mobile, men jeg har lite tro på at du har prøvd på iPhone :)

 

Dessuten, Windows Mobile på de mobilene jeg har prøvd har vært latterlig trege i responsen.. Rett og slett en tragisk brukeropplevelse, derfor har jeg liten tro på det du sier.

Lenke til kommentar
Det vet du fordi du har prøvd? Jeg har ikke prøvd klipp og lim i Windows Mobile, men jeg har lite tro på at du har prøvd på iPhone :)

 

Dessuten, Windows Mobile på de mobilene jeg har prøvd har vært latterlig trege i responsen.. Rett og slett en tragisk brukeropplevelse, derfor har jeg liten tro på det du sier.

Dersom det er slik som beskrevet er det enklere på Windows Mobile. Der kan man enten huke av for å markere tekst, eller sette fingertuppen eller noe annet som legger et lite press på skjermen og dra det over det man vil markere, for så å trykke på det markerte området å velge hva man vil gjøre.

Lenke til kommentar
For og ta klipp og lim:

Det er den mest brukervennlige, rett og slett geinale klipp og lim funksjonen jeg har sett på en telefon noen gang. Og den detaljen med inteligent klipp og lim fra HTML i Safari var jo rett og slett tøff.

Da har du ikke prøvd Windows Mobile. :)

Nei, listen over telefonen han har hatt, som står som signatur nedert i innlegget hans er sikkert bare ren løgn...han må jo ikke komme her og komme her, når _du_ vet best hva han har prøvd og ikke prøvd! :roll:

Klipp/kopier og lim-funksjonene i Windows Mobile er mer geniale i forhold til hva Iphone kommer til å få, dessuten har disse funksjonene også vært i lang tid.

Hehe, sikkert....men hvis det er så "genialt" og dette har vært så bra så lenge i WM, hva er det f.eks disse gutta driver og tuller med:

http://www.modaco.com/content/wings-wings-...le/#entry907127

og hvorfor finnes det så mange tredjeparts copy/paste applikasjoner, attpåtil mange som folk faktisk betaler for, som de installerer på sine WM-telefoner for å få til å bruke copy/paste? Jeg bare spør, for jeg finner ikke noen logisk forklaring på den motstridende informasjonen her...

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=382043

Endret av Newton
Lenke til kommentar
Hehe, sikkert....men hvis det er så "genialt" og dette har vært så bra så lenge i WM, hva er det f.eks disse gutta driver og tuller med:

http://www.modaco.com/content/wings-wings-...le/#entry907127

og hvorfor finnes det så mange tredjeparts copy/paste applikasjoner, attpåtil mange som folk faktisk betaler for, som de installerer på sine WM-telefoner for å få til å bruke copy/paste? Jeg bare spør, for jeg finner ikke noen logisk forklaring på den motstridende informasjonen her...

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=382043

Hvorfor i all verden drar du inn telefoner uten touchskjerm her? Det er vel relevant å sammenlikne en telefon med touchskjerm med en annen telefon med touchskjerm (WM Pro i dette tilfellet)?

Lenke til kommentar

Fordi disse mobiltelefonene kjører Windows Mobile, som er så "genialt" og etter sigende har hatt en "enklere og bedre" kopier/klipp/lim inn funksjonalitet i "lang tid" ifølge enkelte her...men da har vi altså fastslått at det i alle fall ikke er tilfelle for mange av Windows Mobile telefonene der ute: Windows Mobile Standard 6.1 har faktisk ikke global cut/copy/paste funksjon, og den lille funksjonaliteten som finnes funker bare i 3 applikasjoner (IE, Messaging og (delvis i) Office). Så sent som i WM Standard 6.0 var ikke kopier/lim inn tilgjengelig i det hele tatt!

 

Microsoft har kanskje problem med å lage kopier/klipp/lim inn på telefoner som ikke har touch-skjerm? (Nokia har jo fikset det forlengst med Symbian...) Eller mener MS at global kopier/klipp/lim inn er en luksus som man må punge ut ekstra for og som skal være reservert for de dyreste telefonene? Hvordan bortforklarer dere Windows Mobile "eksperter" disse manglene som jeg linket til i mitt forrige innlegg, og som slett ikke stemmer med den forherligelsen av WM som enkelte presterer å trykke ut av seg?

 

Når det gjelder kopier/klipp/lim inn i WM "Pro" på telefoner med pekeskjerm så kan vi vel være enige om at dette ikke funker uten stylus. Det blir upresis prøving, feiling og mye bom dersom man prøver seg med ren "fingerferdighet" på å kopiere et tekstutsnitt i liten størrelse f.eks fra en avisspalte i nettleseren. Rent bortsett fra det så virker seleksjonsmetoden i WM lite fleksibel og temmelig primitiv, sammenlignet med de mange mulighetene som ble demonstrert i iPhone OS 3.0.

 

Og forresten: hvis noen mener å begrense diskusjonen til enkelte versjoner av WM, som kjører på enkelte typer telefoner, produsert av enkelte leverandører, så bør de kanskje gjøre oss andre oppmerksom oppmerksom på det slik at vi diskuterer samme sak...

Endret av Newton
Lenke til kommentar
MMS er et godt eksempel på hvordan Apple fungerer. Selskapet er lite interessert i å lansere "gammel teknologi". De ser fremover. Det er etter min mening hovedgrunnen til at MMS ikke ble lagt inn i utgangspunktet. Dessuten er det en overdrivelse å si at det er så mange som bruker MMS funksjonen. Innimellom ja, men det har aldri blitt den suksessen alle trodde det kom til å bli.

Som en alternativ tankegang, så tenkte muligens Apple at MMS kunne fremkomme som et tredjepartsprogram. MEN, så kommer det et massivt trykk fra media/forbrukere om at MMS må bare være med. Fordi det er blitt på en måte obligatorisk. Da velger Apple å vise vilje til å høre på forbrukerne, og legger ved en "gammeldags" funksjon.

 

MMS gammel teknologi? Dersom MMS er en gammel teknologi må jo sms, for ikke å snakke om E-post være elgammel teknologi. Det er vel derfor videresending av sms ikke var med fra starten det var gammeldags..

 

Jeg lurer på hvor mange MMS det er sendt i Norge etter at den første Iphone kom inn til landet. Denne tjenesten som ingen bruker.. 1000? 10 000? Kan ikke være mye..

MMS er noe alle telefoner burde ha, noe Apple tydeligvis ikke før no har greid å fått til skikkelig til sin telefon, hadde grunnen vært at Apple ikke ønsket dette inn i telefonen hadde det kommet i v2 når de så responsen på mangelen i v1.

 

Og med å tenke på at 3 av 4 stykker jeg vet om som har Iphone er 13-20 år, er det vel ingne tvil om at dette har vært et minus med Iphone.

 

Men det som er et _veldig_ _godt_ eksempel på hvordan Apple fungerer er å se på hva som harskjedd med Iphone. Helt fra starten har den blitt "hacket" og "jailbreaka". Utallige folk jobber heftig for å få et produkt de ikke syns fungerer slik de vil, til å fungere. De jobbes heftig med å unngå, og gå rundt de utallige begrensningene Apple legger inn. Og når folk får det de ser på som et bedre produkt gjør Apple alt de kan for å ødelegge for dem. Det er veldig godt eksempel på hvordan Apple fungerer.

Lenke til kommentar
Fordi disse mobiltelefonene kjører Windows Mobile, som er så "genialt" og etter sigende har hatt en "enklere og bedre" kopier/klipp/lim inn funksjonalitet i "lang tid" ifølge enkelte her...men da har vi altså fastslått at det i alle fall ikke er tilfelle for mange av Windows Mobile telefonene der ute: Windows Mobile Standard 6.1 har faktisk ikke global cut/copy/paste funksjon, og den lille funksjonaliteten som finnes funker bare i 3 applikasjoner (IE, Messaging og (delvis i) Office). Så sent som i WM Standard 6.0 var ikke kopier/lim inn tilgjengelig i det hele tatt!

 

Microsoft har kanskje problem med å lage kopier/klipp/lim inn på telefoner som ikke har touch-skjerm? (Nokia har jo fikset det forlengst med Symbian...) Eller mener MS at global kopier/klipp/lim inn er en luksus som man må punge ut ekstra for og som skal være reservert for de dyreste telefonene? Hvordan bortforklarer dere Windows Mobile "eksperter" disse manglene som jeg linket til i mitt forrige innlegg, og som slett ikke stemmer med den forherligelsen av WM som enkelte presterer å trykke ut av seg?

 

Når det gjelder kopier/klipp/lim inn i WM "Pro" på telefoner med pekeskjerm så kan vi vel være enige om at dette ikke funker uten stylus. Det blir upresis prøving, feiling og mye bom dersom man prøver seg med ren "fingerferdighet" på å kopiere et tekstutsnitt i liten størrelse f.eks fra en avisspalte i nettleseren. Rent bortsett fra det så virker seleksjonsmetoden i WM lite fleksibel og temmelig primitiv, sammenlignet med de mange mulighetene som ble demonstrert i iPhone OS 3.0.

 

Og forresten: hvis noen mener å begrense diskusjonen til enkelte versjoner av WM, som kjører på enkelte typer telefoner, produsert av enkelte leverandører, så bør de kanskje gjøre oss andre oppmerksom oppmerksom på det slik at vi diskuterer samme sak...

 

Nå kan brukerene av WM legge inn den klipp lim funksjonen de måtte ønske på sin telefon. Bare å velge å vrake. Og her blir de ikke kastet ut om de utkokurerer programmene som alt ligger i telefonen.

 

Og det med at funksjonen fungerer best med stylus? Hva så. Jeg forstår at folk i alderen 12-20 år ønsker seg en telefon de kan bruke fingeren til å skrive meldinger og surfe med. Det gjør jeg også det. Men når du skal gjøre noe mer seriøst på telefonen er både fysiske taster og ikke minst stylus om man har TS _EKSTREMT_ veldig absolutt nødvendig.

 

Ser nå at ITavisen har testet den nye Iphone. Og det kan se ut som Iphone v3 også bør lanseres med stylus.

 

"Generelt gikk det veldig greit å utføre liming og kopiering, selv om det til tider var vanskelig å merke et tomt område hvor man ville kopiere eller lime inn tekst. Det oppstod imidlertid flere problemer da vi skulle kopiere tekst i Safari fra våre egne artikler på ITavisen.no. Plutselig ville telefonen kopiere mer eller mindre hele nettsiden, fremfor spesifike ord eller avsnitt. Kopieringsrammet ble gigantisk og uhåndterlig, både i horisontal- og landskapmodus.

 

Mellom e-post og SMS gikk det imidlertid smertefritt."

 

http://www.itavisen.no/808226/vi-tester-iphone-30

Endret av EldarH
Lenke til kommentar
Fordi disse mobiltelefonene kjører Windows Mobile, som er så "genialt" og etter sigende har hatt en "enklere og bedre" kopier/klipp/lim inn funksjonalitet i "lang tid" ifølge enkelte her...men da har vi altså fastslått at det i alle fall ikke er tilfelle for mange av Windows Mobile telefonene der ute: Windows Mobile Standard 6.1 har faktisk ikke global cut/copy/paste funksjon, og den lille funksjonaliteten som finnes funker bare i 3 applikasjoner (IE, Messaging og (delvis i) Office). Så sent som i WM Standard 6.0 var ikke kopier/lim inn tilgjengelig i det hele tatt!

Jeg har da funksjonene på min S710. Det fungerer også globalt på Microsoft sine applikasjoner. Hva f.eks. en tredjepart velger å implementere er jo deres sak.

 

 

Microsoft har kanskje problem med å lage kopier/klipp/lim inn på telefoner som ikke har touch-skjerm? (Nokia har jo fikset det forlengst med Symbian...) Eller mener MS at global kopier/klipp/lim inn er en luksus som man må punge ut ekstra for og som skal være reservert for de dyreste telefonene? Hvordan bortforklarer dere Windows Mobile "eksperter" disse manglene som jeg linket til i mitt forrige innlegg, og som slett ikke stemmer med den forherligelsen av WM som enkelte presterer å trykke ut av seg?

Har du brukt Windows Mobile mye? Det virker i alle fall ikke slik. Som jeg skrev lenger oppe, klipp/kopier og lim inn fungerer på Microsoft sin programvare, og samme om det måtte være tekst eller filer man ønsker å flytte/kopiere. Man må heller ikke punge ut noe ekstra for å få en alternativ funksjon.

 

 

Når det gjelder kopier/klipp/lim inn i WM "Pro" på telefoner med pekeskjerm så kan vi vel være enige om at dette ikke funker uten stylus. Det blir upresis prøving, feiling og mye bom dersom man prøver seg med ren "fingerferdighet" på å kopiere et tekstutsnitt i liten størrelse f.eks fra en avisspalte i nettleseren. Rent bortsett fra det så virker seleksjonsmetoden i WM lite fleksibel og temmelig primitiv, sammenlignet med de mange mulighetene som ble demonstrert i iPhone OS 3.0.

Tull, dette fungerer fint uten stylus. Det er selvsagt mer presis ved markering av liten tekst, men dette er da ikke noe annerleder enn på Iphone? Du må gjerne forklare hva du mener med at metoden som er brukt i WM er lite fleksibel og temmelig primitiv sammenliknet med den som kommer til Iphone.

 

 

Og forresten: hvis noen mener å begrense diskusjonen til enkelte versjoner av WM, som kjører på enkelte typer telefoner, produsert av enkelte leverandører, så bør de kanskje gjøre oss andre oppmerksom oppmerksom på det slik at vi diskuterer samme sak...

Vi diskuterer vel samme sak når vi tar for oss to produkter som faktisk stiller likt?

 

 

Forresten. De gangene jeg bruker stylus er noen ganger da jeg surfer med Opera Mini. Jeg får hele nettsiden inn i lesbart format uten noe behov for scrolling eller zooming, samt at det går raskere enn noen Iphoneboy kan drømme om.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
"iphone begynner å bli voksen"

Det trengs en v 3.0 til for å få en slik uttalelse?

Burde vert på plass på v 2.0 spør du meg.

 

Åpne opp telefonen på en eventuell v 4.0

Da skal jeg kansje vurdere den som en telefon/micromachine.

 

Ut av ren nysgjerrighet. Hvilken telefon er det du har?

 

Nokia 5800

Lenke til kommentar

Ut av ren nysgjerrighet. Hvilken telefon er det du har?

 

Nokia 5800

 

Jeg kondolerer ... sitter med den samme selv :(

 

Dere får trøste dere med at dere ikke sitter med en Iphone da.. Den tappa gikk e på. Å bli lurt til det kjøpet var ikke noe særlig. Det var en grusom måned.

Lenke til kommentar
Er nok færre som er ufornøyd med sin Iphone enn folk er ufornøyd med 5800.

 

Det er mulig, har ingen tall på dette. Jeg kjenner bare 2 stykker som har 5800 og de er strålende fornøyd. Kjenner i dag bare en applefanboy som fortsatt hevder hardnakka at han er fornøyd tross i alle mulighetene har selv innrømmer at han går glitt av.. Kjenner 16 stykker som har hatt eller har Iphone og har vært fryktelig missfornøyd.

 

Men det er nok mange slike som han "eplefanboyen" jeg kjenner, som er fornøyd uansett hva de får servert fra Apple :)Han hadde vært strålende fornøyd selv om telefonen ikke kunne ringe eller sende meldinger.. :)

 

Så du har nok rett :)

Endret av EldarH
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...