sinnaelgen Skrevet 17. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2009 er det noen som har en ide hvordan dette løses : jeg har 2 komponenter. updownbutton og edit som er koblet (assicoate) sammen . verdien i updownbutton går i utgangspunktet fra 0 og oppover og den vises i edit feltet . når verdien kommer under 0 ( -1) så ønsker jeg at det skal stå en tekst i edit feltet i stedet. jeg regner med at man da ikke kan koble sammen disse to komponenten for å få det til. i tillegg så må jeg legge inn handling både får når uppdown buttom spinner opp og når den spinner ned - en handling som opdaterer edit feltet og så må edit feltet ha sin handling som opdatere updown knappen når jeg skriver noen der . er det riktig måte ? det burde jo også la seg gjøre med de andre spinn komponentene Siter Lenke til kommentar
tasle Skrevet 18. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2009 Prøv noe sånt som dette i UpDown sin OnClick: Procedure TForm1.UpDown1Click (Sender: TObject; Button: TUDBtnType); Begin If Edit1.Text = '-1' Then Edit1.Text:= 'Ugyldig'; End; Eller hvis alle negative tall skal ha den samme tekst, kan du bruke TryStrToInt (Edit1.Text, Tall); if Tall < 0 then Edit1.Text:= 'Ikke negative tall'; osv. UpDown sin minimumsverdi kan jo også settes to 0 (null). Siter Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. mars 2009 minimumsverdien på spinn knappen må være -1. det har en spesiell funksjon . det jeg bruker det til er å plasere en tekst på et generert bitmap bilde. verdien i denne spinnknappen brukes til å plassere tekst horisontalt og vertikalt ( jeg bruker 2 sbinnknapper ). når verdien -1 bruks så beregnes senter av bilde og senter av teksten . det brueks til å plassere teksten i senter av bildet Siter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.