Gå til innhold

ny gamer pc til 40-50.000 kroner


Anbefalte innlegg

Enig med deg Tommy12. Jeg har ikke noe med hva eller hvor mye penger folk bruker. Trodde det var fleipe-tråd siden Tommy12 kunne være en "12åring" og at det nesten ikke går an å sette opp en normal PC for en privatperson so til 50000,-. Uansett så vil 50000,- på en PC bli innkjøp av utstyr bare for å bruke penger. Men for all del - jeg har ikke noe med det. Sorry:)

 

 

Nope ;) bare hyggelig du stakk innom :)

jepp. han fikk dem til konfirmasjonen ;)

 

(han er 17 nå ;) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Hei, broren min skal bruke pengene sine på ny gamer pc

han skal spille age of conan og Crysis og sånne kjempe harde spill på high.. han kan MAKS bruke 52.000

stasjoner

 

takk ;)

 

 

hahah gullkorn xD

 

Vet du hvor mye 52 k for en pc er ?

crysis er ikke most wanted nå .

Left 4 dead tar mere på maskinen.

Du får en pc for 8k som kjører det på high.

Lenke til kommentar
10-20000kr er mere enn nok.

 

DET ER DET IKKJE :tease:

 

Noen har data som hobby, og andre har bil. 50k er jo ingenting. Det er jo det man taper på å ha bil bare på ett år :D

 

Evga Classified x58, xeon W3540 , 12 gb ram, Areca 1680ix-12 kontroller, 4 stk intel x25-e ssd disker, 8 stk 2TB disker. En 30" LCD skjerm, 3 stk gtx285 skjermkort, Pc Power & cooling 1200w strømforsyning. + ymse stash og et kabinett. Silverstone tj10 eller tj07 :)

 

Trallala så har du en flott gamingmaskin :thumbup:

 

Priser finner man i prisguiden. Lykke til

 

:w00t:

Lenke til kommentar

Flott det Nizzen, men man trenger strengt talt ikke 8 TB, Areca 1680ix-12 kontroller, 4 ssd-er eller EVGA X58 Classified ;-)

 

i7 920, P6T Deluxe, 6 GB 1600mhz RAM og GTX 295 holder vel i bøtter egentlig.

 

Men jeg er enig at det er mer fornuftig å bruke 50000 på enn PC enn 500000 på en bil! :D

Endret av -sebastian-
Lenke til kommentar

vil starte med å si at hvis han broren din skal bruke pc'n til aoc og crysis ++ , så _IKKE_ bruk 50k på den.

 

synes denne ser helt dønn ut til hans bruk: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=96974

 

du skriver ikke noe om han trenger mus,tastatur,headset,høytallere,musematte eller skjerm, så det er ikke med der.

 

hvis han skal bruke absolutt skal bruke mer enn 10-15k på selve pc'n, kan han kanskje vurdere SSD.. Men jeg ville heller kjøpt noe sånt som dette forslaget _nå_, og heller gått for en stor oppdatering om et par år når SSD er mye billigere.

Lenke til kommentar
Ikke ment som reelt forslag, men for å bevise at det går an å svi mye om man virkelig vil:

 

Fordømt dyr maskin

 

(Mulig at man kan/må droppe ene 4870x2, men jaja)

 

Kutter du alt som koster mer enn 15-20 000 på lista, så er du vel nede på omtrent 50?

Ser du har glemt alt av signalkabler her, så om du faktisk skal få opp prisen kan du legge til litt nordost her og der så dobler du fort den prisen du landet på ;)

 

Men til trådstarter: Gi meg de 52000 så skal du få en fet PC av meg tilbake som kan kjøre alle dagens spill på maks, så kaller vi en spade for en spade og din nye PC har kostet deg 52000,- ;)

Lenke til kommentar

Til trådstarter: Om jeg hadde hatt så mye penger til rådighet for bruk på PC så hadde jeg investert ekstra i skikkelig kabinett og strømforsyning og eventuelt moderert litt på kabinettet fordi dette er deler som kan vare lenge. Jeg ville kanskje også investert i noen gode lagringsmedier ettersom det sikkert er noe du vil ha med deg videre. Så ville jeg kjøpt et godt system som takler dagens spill og hatt igjen masse penger til å oppgradere/bytte ut innmaten senere.

Lenke til kommentar

Hvofor ikke kjøpe en pc til 20'000 og satse resten på aksjer?

Subsea7 er nok et godt kjøp idag, ihvertfall om man er 17 år og har litt horisont på plasseringen.

 

52 lapper på pc er bare galskap, da ytelsen ikke skalerer i takt med innkjøpsprisen. Kommer nok like langt med 20 lapper tenker jeg. Og sannsynligheten for trøbbel er nok vesentlig mindre jo mindre avanserte løsninger man velger. Husker jeg hadde scsi-harddisk og dvd-brenner en gang, faen til krøll med det. Virket jo nesten aldri.

Etter det har jeg holdt meg til IDE og SATA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...