Gå til innhold

ny gamer pc til 40-50.000 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
10-20000kr er mere enn nok.

 

Det er det ikkje ;)

 

Er man datanerd så er man datanerd.

 

Bare harddiskkontrollerene mine koster 20000 kr. pluss at jeg har 12 sasdisker og 38 satadisker.

 

Har man data som hobby, så er det like greitt å kjøre på synes jeg :p

 

Noen kjøper jo bil for 500k, så hvorfor ikkje kjøpe en pc til skarve 50k?

Lenke til kommentar
Fordi datamaskina fell x-antal gongar raskare i verdi.

 

Hvem sa at man invisterer i en datamaskin for å tjene penger? Tenk alt man taper i forsikring, avgifter, bensin på en bil i året. DET er rimelig mye tap det også. Man kan ikkje ha bil uten forsikring og veiavgift og bensin. Så dette må regnes som tap dette også ;)

Lenke til kommentar
Hei, broren min skal bruke pengene sine på ny gamer pc

han skal spille age of conan og Crysis og sånne kjempe harde spill på high.. han kan MAKS bruke 52.000

stasjoner

 

takk ;)

 

bestill fra utlandet så blir en pc til 50.000 norske blir såm å kjøpe til 60.000 så hvis du kjøper en pc i utlandet får 40.000 så er den deler i den såm du måtte ha betalt 50.000 i norge.. så du kan spare 10.000kr og få en kraftigere pc hvis du kjøper i utlandet ;) vill egentlig abefale www.tigerdirect.com det er vell den største utenlanske siden jeg vet om :)

Lenke til kommentar
Hei, broren min skal bruke pengene sine på ny gamer pc

han skal spille age of conan og Crysis og sånne kjempe harde spill på high.. han kan MAKS bruke 52.000

stasjoner

 

takk ;)

 

bestill fra utlandet så blir en pc til 50.000 norske blir såm å kjøpe til 60.000 så hvis du kjøper en pc i utlandet får 40.000 så er den deler i den såm du måtte ha betalt 50.000 i norge.. så du kan spare 10.000kr og få en kraftigere pc hvis du kjøper i utlandet ;) vill egentlig abefale www.tigerdirect.com det er vell den største utenlanske siden jeg vet om :)

 

Å kjøpe så mye deler fra utlandet er å skyte seg selv i foten hvis noen av delene tar kvelden, og man må sende det i retur. Fordelen med å kjøep det i norske nettbutikker er reklamasjojnsretten er veldig bra og man har ANGREFRIST! :new_woot:

 

Det er faktisk ikkje så veldig mye å spare ved å kjøpe fra utlandet med mindre man smugler ting inn uten å betale toll og moms. Noe kan man spare, men ikkje allverdens. Brukte ting på e-bay er en annen sak.

 

Tigerdirect, sender de til norge? Trodde de bare sendte innen USA?

Lenke til kommentar
10-20000kr er mere enn nok.

 

Det er det ikkje ;)

 

Er man datanerd så er man datanerd.

 

Bare harddiskkontrollerene mine koster 20000 kr. pluss at jeg har 12 sasdisker og 38 satadisker.

 

Har man data som hobby, så er det like greitt å kjøre på synes jeg :p

 

Noen kjøper jo bil for 500k, så hvorfor ikkje kjøpe en pc til skarve 50k?

 

Greit nokk å ha data som hobby, men når du ikke har peiling på data samtedig, så er det litt på kanten? Er ikke rart at folk begynner å lure... :p

 

Ot: Vist du virkelig skal ha PC til 50K Gå for Nizzen's oppset, også slenger du på vannkjøling ;)

 

.Salbu!

Lenke til kommentar
Fordi datamaskina fell x-antal gongar raskare i verdi.

 

Hvem sa at man invisterer i en datamaskin for å tjene penger? Tenk alt man taper i forsikring, avgifter, bensin på en bil i året. DET er rimelig mye tap det også. Man kan ikkje ha bil uten forsikring og veiavgift og bensin. Så dette må regnes som tap dette også ;)

Eg har aldri sagt at nokon investerer i ei datamaskin for å tene pengar? Det var du som drog samanlikninga mellom bil og pc, og den samanlikninga er rimeleg dårleg når ein ser på verditapet i gjenstandane kvar for seg. :)

 

For det første, kjøper fyren ein pc til 15-20.000 kr i dag, vil pc'n fint kunne dra Age of Conan, og Crysis på max. Eg klarar det jo nesten med ein pc til 7000 kr.

 

Kor mykje vil ein pc til 50K vere verdt om 3-4 år? Mest sannsynleg vil den nok liggje på under 1/5 av nypris, med mindre det er investert mykje i f.eks. bilete og lyd, ettersom det fell litt seinare i verdi enn sjølve komponentane i datamaskina. Gjer han som eg har foreslått har han då i teorien rundt 25.000 kr til rådighet til komplett ny pc om 3-4 år. Det er lov å tenkje litt rasjonelt sjølv om ein har mykje pengar der og då.

Lenke til kommentar
Du skal ikke ta den helt ut og gå for Intel Skulltrail hovedkort med doble Intel Core 2 Extreme ?

 

Så lenge ikkje programmene støtter 8 tråder med perfekt skalering, så yter i7 en del bedre enn Core 2 quad. x58 ruler gata i 3 sli og quadsli. Det gjkør ikkje Skulltrail, selv om skulltrail støtter SLI, Ytelsen er faktisk ganske laber i 3d ytelse i forhold til x58.

 

Bencher man KUN Cinebench 10, så er skulltrail tingen, for alt annet er i7 veien å gå når man skal ha hardcore gaming maskin :)

 

Du skal ikke ta den helt ut og gå for Intel Skulltrail hovedkort med doble Intel Core 2 Extreme ?

 

Eller Intel Xeon hovedkort med plass til doble prosessorer og 64GB DDR2 minne..?

 

Han skal ikkje ha datasenter eller databaseserver da. Gaming er det han skulle bruke maskinen til. Trenger ikkje 64gb ram og "treige" 8 kjerners cpu i en gaming maskin.

Lenke til kommentar
Hei, broren min skal bruke pengene sine på ny gamer pc

han skal spille age of conan og Crysis og sånne kjempe harde spill på high.. han kan MAKS bruke 52.000

stasjoner

 

takk ;)

 

bestill fra utlandet så blir en pc til 50.000 norske blir såm å kjøpe til 60.000 så hvis du kjøper en pc i utlandet får 40.000 så er den deler i den såm du måtte ha betalt 50.000 i norge.. så du kan spare 10.000kr og få en kraftigere pc hvis du kjøper i utlandet ;) vill egentlig abefale www.tigerdirect.com det er vell den største utenlanske siden jeg vet om :)

 

Å kjøpe så mye deler fra utlandet er å skyte seg selv i foten hvis noen av delene tar kvelden, og man må sende det i retur. Fordelen med å kjøep det i norske nettbutikker er reklamasjojnsretten er veldig bra og man har ANGREFRIST! :new_woot:

 

Det er faktisk ikkje så veldig mye å spare ved å kjøpe fra utlandet med mindre man smugler ting inn uten å betale toll og moms. Noe kan man spare, men ikkje allverdens. Brukte ting på e-bay er en annen sak.

 

Tigerdirect, sender de til norge? Trodde de bare sendte innen USA?

 

 

jo tigerdirect sender de fleste stedene i europa kansje men de sender til norge hvertfall. fikk frakt på 500kr men ikke så mye hvis du bestiller flere deler :p

Lenke til kommentar
10-20000kr er mere enn nok.

 

Det er det ikkje ;)

 

Er man datanerd så er man datanerd.

 

Bare harddiskkontrollerene mine koster 20000 kr. pluss at jeg har 12 sasdisker og 38 satadisker.

 

Har man data som hobby, så er det like greitt å kjøre på synes jeg :p

 

Noen kjøper jo bil for 500k, så hvorfor ikkje kjøpe en pc til skarve 50k?

Trenger ikke 50 harddisker og ørten harddisk-kontrollere for å ha en ufattelig god spill-PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...