Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

red: Jeg har forresten et problem: Kommentarer vises ikke lenger i Market. Det er til tider veldig irriterende når jeg vurderer nye apps. Noen som hr opplevd noe liknende/ har noen ide om hvordan jeg kan fikse det?

 

Fjern marked cache (kan gjøres fra application manager).

 

Jeg jobber med compcache nå http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=530107 , kan bli VELDIG fint for rosie hvis jeg får det til å funke (eller nå er egentlig problemet å få det til å ikke funke, det fungerer som gull i emulatoren :p )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nettopp skaffet meg en Magic, og tok med et slikt Netcom abb. Men siden jeg har fastpris abb. hos Tele2(som leier nett hos Netcom) stappet jeg dette i og kan ringe og sende/motta sms, men får ikke opp 3G, kun roaming? Får heller ikke til å motta MMS. Får kun en SMS og spørsmål om å downloade, noe som heller ikke utføres.

 

Når jeg setter til å kun bruke 3G, så kommer en melding om "you have lost data connectivity because y..? får ikke opp resten av beskjeden, ved trykk så kommer jeg bare til instillingene..

 

Er det pga. at den kan være operatørlåst mot Netcom?

 

 

Telefonen er ikke låst.. roamingen er pga. det jeg trodde, men sliter med MMS. Telefonen vil ikke sette opp automatisk. Har forsøkt å sette manuelt nå, men de oppskriftene jeg finner er fra 2007 og vet ikke om de er mangelfulle i henhold til i dag. Kan noen gi meg oppsettet her?

 

Edit: Må man kanskje bruke netcoms instillinger? ..Nei, det må man ikke, ringte kundeservice, som var noe vag.. de støtter ikke HTC? De bare ba meg sjekke smartmobil.no

 

Har nå satt innstillingene som beskrevet der, håper det fungerer nå før jeg blir rivende gahl.

 

Edit2: Ne.. får bare beskjed om å laste den ned via en lenke.. Tele2 :no:

 

Mmm, ser at du fant ut at problemet var ikke p.g.a. operatørlås.

 

Ser at Tele2 har oppdatert databasen deres nå, så folk som eier en HTC Magic og prøver automatisk tilsending av MMS/WAP/GPRS innstillinger får opp en beskjed om at telefonen støttes ikke. Etter det jeg har lest tidligere i denne tråden, så tror jeg manuell oppsett vil fungere. Selv må jeg fikse "save problemet" når jeg legger til nytt APN.

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar
red: Jeg har forresten et problem: Kommentarer vises ikke lenger i Market. Det er til tider veldig irriterende når jeg vurderer nye apps. Noen som hr opplevd noe liknende/ har noen ide om hvordan jeg kan fikse det?

 

Fjern marked cache (kan gjøres fra application manager).

Har gjort det manuelt nå, men det hjalp ikke. Skjønner ikke hva som kan ha skjedd..

Lenke til kommentar
red: Jeg har forresten et problem: Kommentarer vises ikke lenger i Market. Det er til tider veldig irriterende når jeg vurderer nye apps. Noen som hr opplevd noe liknende/ har noen ide om hvordan jeg kan fikse det?

 

Fjern marked cache (kan gjøres fra application manager).

Har gjort det manuelt nå, men det hjalp ikke. Skjønner ikke hva som kan ha skjedd..

 

Sjekk threaden og grab fix_permissions og prøv deg på den. Men jeg har hørt om problemet før, er mulig det er market som er problemet og ikke firmware'n.

Lenke til kommentar
Sjekk threaden og grab fix_permissions og prøv deg på den. Men jeg har hørt om problemet før, er mulig det er market som er problemet og ikke firmware'n.
What? :p Hvilken tråd? Fant ikke noe som virket relevant i den tråden du linket til. vurderer nå om market enabler kan ha noe av skylden, men det virker rart at kommentarer er det som skulle bli borte..
Lenke til kommentar
Sjekk threaden og grab fix_permissions og prøv deg på den. Men jeg har hørt om problemet før, er mulig det er market som er problemet og ikke firmware'n.
What? :p Hvilken tråd? Fant ikke noe som virket relevant i den tråden du linket til. vurderer nå om market enabler kan ha noe av skylden, men det virker rart at kommentarer er det som skulle bli borte..

 

sorry, den "sjekk threaden" var en SMULE uklar :p

 

fix_permissions er i cyanogen's mod, det er ett script og skal være med (hvis ikke er det ihvertfall med i hans modifiserte recovery image).

Lenke til kommentar

Jeg har et par spørsmål som noen av dere som har brukt android lengre kanskje har en løsning på.

 

For det første får jeg ikke til å kopiere tekst ut fra eposter i gmail.

Hjelp? :)

 

For det andre kunne jeg gjerne tenkt meg å søke i musikken. Ikke det at jeg ikke finner frem med å bla i biblioteket, det er godt organisert, men noen sanger har jo flere artister osv. Det er jo en google-telefon, er det så mye å be om? Må man vente til 2.0? (Ser der at søkbarhet skal bli forbedret)

 

Forresten noen som har noen bra kalenderwidgets? Jeg vil vise mer av min kommende agenda på skrivebordet. Med alternativer for hvilke kalendere som skal vises. Bruker quick calendar nå, funker ganske bra, men viser kun to kommende og er ikke spesielt god visuelt. Plusspoeng for at jeg kan velge hvilke kalendre jeg vil vise, uten at det påvirker den originale kalenderaplikasjonen.

Lenke til kommentar
Btw, @trygveaa

Du som har laget Scandinavian Keyboard sant? Bare lurte på om det er lenge til det kommer en build som gjør så vi kan lagre ord i ordlista selv. Også lurte jeg på om du kunne gjøre space bredere og "," og "." knappene smalere i landscape mode.

Jeg prøver å fikse så det er mulig, men vet ikke hvor lang tid det tar. I google sine builds er user dictionary bygget inn i builden, så tastaturet bruker denne. HTC har fjernet denne user dictionaryen fra sine builds, så for å få det til å virke i de, må jeg lage en egen, eller få lagt den inn i programmet. Kan se om jeg får laget space bredere i landscape mode, men vet ikke hvor enkelt det er å endre det kun i landscape mode.

 

Finnes det foresten en norsk versjon av htc tastaturet? Eventuelt Trygve, kan du mekke det? Du gjorde en glimrende jobb med det opprinnelige tastaturet :)

Takk. Hvis kildekoden til HTC tastaturet er tilgjengelig kan jeg nok lage det, men har ikke funnet den. Uten den blir det nok vanskelig å lage.

Lenke til kommentar
For det første får jeg ikke til å kopiere tekst ut fra eposter i gmail.

Hjelp? :)

 

Nå vet jeg ikke om du har Magic eller Dream, men på min dream er det bare å trekke ut tastaturet og holde skift inne mens du markerer det du vil kopiere med fingeren. Men har fundert på hvordan dette fungerer på Magic som ikke har tastatur:P

Lenke til kommentar
For det første får jeg ikke til å kopiere tekst ut fra eposter i gmail.

Hjelp? :)

 

Nå vet jeg ikke om du har Magic eller Dream, men på min dream er det bare å trekke ut tastaturet og holde skift inne mens du markerer det du vil kopiere med fingeren. Men har fundert på hvordan dette fungerer på Magic som ikke har tastatur:P

 

Ah, beklager, jeg har en magic. Og nei, det funker ikke. Funker jo fint å koipiere tekst andre steder, sms og web f.eks.

Lenke til kommentar
Btw, @trygveaa

Du som har laget Scandinavian Keyboard sant? Bare lurte på om det er lenge til det kommer en build som gjør så vi kan lagre ord i ordlista selv. Også lurte jeg på om du kunne gjøre space bredere og "," og "." knappene smalere i landscape mode.

Jeg prøver å fikse så det er mulig, men vet ikke hvor lang tid det tar. I google sine builds er user dictionary bygget inn i builden, så tastaturet bruker denne. HTC har fjernet denne user dictionaryen fra sine builds, så for å få det til å virke i de, må jeg lage en egen, eller få lagt den inn i programmet. Kan se om jeg får laget space bredere i landscape mode, men vet ikke hvor enkelt det er å endre det kun i landscape mode.

 

Kult, det hadde ikke gjort meg noe med bredere space i vanlig mode også... Hvis du trenger noe photoshop hjelp så bare sifra :)

Kan lage custom knapper etc.

Lenke til kommentar
Aha, kjørte det nå fra terminalen og det kjørte fint uten feilmelinger, men det står altså fortsatt "No comments" under Comments på alle appsene på Market. Og det ER jo commnts der ffs.

Du har ikke satt "locale" til norsk da? Da jeg gjorde det, forsvant alt av kommentarer fra Market. Satt det bare tilbake til English (United States), så fungerte det igjen..

Lenke til kommentar
Noen som veit hvordan man får "stillt" inn skjermen på HTC Touch Diamond med Android? Hos meg er skjermen "opp ned" på en måte, trykker jeg øverst på skjermen trur OSet at jeg trykker nederst.

 

Da har du nok feil default.txt. Hvilken Diamond-modell har du og hvilken Android-pakke bruker du? (Jeg driver htc-android.com og connect-utb.com hvor vi driver mye med portering av Android til Diamond og Touch Pro, så bare å lete der og eventuelt stille spørsmål om det skulle være noen problemer)

Lenke til kommentar
Noen som veit hvordan man får "stillt" inn skjermen på HTC Touch Diamond med Android? Hos meg er skjermen "opp ned" på en måte, trykker jeg øverst på skjermen trur OSet at jeg trykker nederst.

 

Da har du nok feil default.txt. Hvilken Diamond-modell har du og hvilken Android-pakke bruker du? (Jeg driver htc-android.com og connect-utb.com hvor vi driver mye med portering av Android til Diamond og Touch Pro, så bare å lete der og eventuelt stille spørsmål om det skulle være noen problemer)

 

I Enhetsinfo under Modellnr: står det "HTC Touch Diamond P3..." usikker på hva mer som står.

 

 

Lastet ned "Android for HTC Touch Diamond (DIAM500)" Ver 20090622 fra Connect-UTB sine sider.

 

Btw: Er det muligheter for skjermsparer og slikt? Eller er grunnen til at dette ikke fungerte for meg at jeg hadde feil versjon?

 

Og telefonen ble veldig varm etter en liten stund mens den kjørte Android, er dette normalt?

Lenke til kommentar

noen som vet når HTC Hero kommer til salgs i norge og hva den ca kommer til å ligge på uten abo?

 

 

 

Og hva er egentlig forskjellen på de rent hw messig? tenk vekk fra software og kamera. cpu, ram, rom, skjerm osv.. er det i det hele tatt noe forskjell på disse telefonene som vi "normale" vet om?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...