Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Du har ikke satt "locale" til norsk da? Da jeg gjorde det, forsvant alt av kommentarer fra Market. Satt det bare tilbake til English (United States), så fungerte det igjen..
Takk!

Det er jo rimelig idiotisk at man ikke kan velge å se kommentarer fra andre språk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ifølge HTC sin hjemme side ang Hero vs Magic spec:

 

Begge telefonene har lik:

 

Prossesor: Qualcomm® MSM7200A™, 528 MHz

ROM: 512 Mb

Ram: 288Mb

Display: 3.2-inch TFT-LCD touch-sensitive screen with 320x480 HVGA resolution

 

Heroes har litt bedre batteri med sine 1350 mAh over Magic sine 1340 mAh.

 

Så ser ut som jeg går for en Magic siden jeg ikke "orker" å vente på Hero og den har no egentlig ikke så mye mer å stille opp med. Desuten har Magic bedre design også :)

 

Source:

Hero Specs

Magic's Specs

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke om du har Magic eller Dream, men på min dream er det bare å trekke ut tastaturet og holde skift inne mens du markerer det du vil kopiere med fingeren. Men har fundert på hvordan dette fungerer på Magic som ikke har tastatur:P

 

Hvordan fant du ut det? :p, dette har iritert meg en par ganger ;)

Lenke til kommentar
Noen som veit hvordan man får "stillt" inn skjermen på HTC Touch Diamond med Android? Hos meg er skjermen "opp ned" på en måte, trykker jeg øverst på skjermen trur OSet at jeg trykker nederst.

 

Da har du nok feil default.txt. Hvilken Diamond-modell har du og hvilken Android-pakke bruker du? (Jeg driver htc-android.com og connect-utb.com hvor vi driver mye med portering av Android til Diamond og Touch Pro, så bare å lete der og eventuelt stille spørsmål om det skulle være noen problemer)

 

I Enhetsinfo under Modellnr: står det "HTC Touch Diamond P3..." usikker på hva mer som står.

 

 

Lastet ned "Android for HTC Touch Diamond (DIAM500)" Ver 20090622 fra Connect-UTB sine sider.

 

Btw: Er det muligheter for skjermsparer og slikt? Eller er grunnen til at dette ikke fungerte for meg at jeg hadde feil versjon?

 

Og telefonen ble veldig varm etter en liten stund mens den kjørte Android, er dette normalt?

 

"Android for HTC Diamond (DIAM500)" er for DIAM500.. Du har høyst sannsynlig DIAM100 som er den versjonen som selges her i Norge og Europa. DIAM500 er CDMA-versjonen.. Prøv først Denne og hvis den ikke fungerer (noe den dog burde.. sjekk at du bruker riktig default.txt) så prøv denne

 

Merk deg at Android ikke fungerer fullstendig på Diamond enda og at det er mest en slags prøvesmak ;)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Btw, @trygveaa

Du som har laget Scandinavian Keyboard sant? Bare lurte på om det er lenge til det kommer en build som gjør så vi kan lagre ord i ordlista selv. Også lurte jeg på om du kunne gjøre space bredere og "," og "." knappene smalere i landscape mode.

Jeg prøver å fikse så det er mulig, men vet ikke hvor lang tid det tar. I google sine builds er user dictionary bygget inn i builden, så tastaturet bruker denne. HTC har fjernet denne user dictionaryen fra sine builds, så for å få det til å virke i de, må jeg lage en egen, eller få lagt den inn i programmet. Kan se om jeg får laget space bredere i landscape mode, men vet ikke hvor enkelt det er å endre det kun i landscape mode.

Null problem å legge til egne ord i ordlista, bare tast inn ordet og hold fingeren på ordet i linja der forslagene kommer opp og den blir lagt til.

Lenke til kommentar
Btw, @trygveaa

Du som har laget Scandinavian Keyboard sant? Bare lurte på om det er lenge til det kommer en build som gjør så vi kan lagre ord i ordlista selv. Også lurte jeg på om du kunne gjøre space bredere og "," og "." knappene smalere i landscape mode.

Jeg prøver å fikse så det er mulig, men vet ikke hvor lang tid det tar. I google sine builds er user dictionary bygget inn i builden, så tastaturet bruker denne. HTC har fjernet denne user dictionaryen fra sine builds, så for å få det til å virke i de, må jeg lage en egen, eller få lagt den inn i programmet. Kan se om jeg får laget space bredere i landscape mode, men vet ikke hvor enkelt det er å endre det kun i landscape mode.

Null problem å legge til egne ord i ordlista, bare tast inn ordet og hold fingeren på ordet i linja der forslagene kommer opp og den blir lagt til.

Vi snakker ikke om til det originale tastaturet men til en app som trygce har laget. Scandinavian Keyboard, vet man kan legge til ordet i ordlista på det originale HTC Tastaturet.

Lenke til kommentar

Hmm, er det noen som kan hjelpe meg å finne verdiene for UK market? Jeg har funnet for Tyskland og Sveits men finner ikke til UK :/

Hvis noen trenger det så er det:

 

Sveits

gsm.sim.operator.numeric		 22802 
gsm.operator.numeric			 22802 
gsm.sim.operator.iso-country	 ch 
gsm.operator.iso-country		 ch 
gsm.operator.alpha			   sunrise 
gsm.sim.operator.alpha		   sunrise

 

 

Tyskland

gsm.sim.operator.numeric		 26207 
gsm.operator.numeric			 26207 
gsm.sim.operator.iso-country	 de 
gsm.operator.iso-country		 de
gsm.operator.alpha			   o2 - de 
gsm.sim.operator.alpha		   o2 - de

Lenke til kommentar

#1 Kan man velge mellom vanlig standard Andriod og Sense, eller er det slik at om mobilen har sense, er du stuck med dette? Er skeptisk til slik så vil ha muligheten.

 

#2 Jeg er livredd for datatrafikk. Kan jeg disable telefonen fra å koble seg til nett med alt annet enn Wifi? Eventuelt om det finnes en app for dette?

 

 

Sist men ikke minst.

 

Hero vs i7500

 

Hva mener folket? Og vil RAM bli en issue på i7500?

Lenke til kommentar
#1 Kan man velge mellom vanlig standard Andriod og Sense, eller er det slik at om mobilen har sense, er du stuck med dette? Er skeptisk til slik så vil ha muligheten.

 

#2 Jeg er livredd for datatrafikk. Kan jeg disable telefonen fra å koble seg til nett med alt annet enn Wifi? Eventuelt om det finnes en app for dette?

 

1 : Ja, application manager -> launcher -> clear defaults, trykke home og velge hva man vil.

 

2 : Ja, men kun med custom software (som endrer apn info), men bruk netcounter eller noe sånt og følg med på det.

Lenke til kommentar

*snip*

*snip*

Null problem å legge til egne ord i ordlista, bare tast inn ordet og hold fingeren på ordet i linja der forslagene kommer opp og den blir lagt til.

Vi snakker ikke om til det originale tastaturet men til en app som trygce har laget. Scandinavian Keyboard, vet man kan legge til ordet i ordlista på det originale HTC Tastaturet.

Jeg snakker også om det tastaturet som Trygve har laget og jeg bruker også ordlista han har laget, så ikke kom her med svær kjeft er du snill, ta heller å sjekk det ut selv og se at det jeg sier funker!

Endret av AlfSimen
Lenke til kommentar
#2 Jeg er livredd for datatrafikk. Kan jeg disable telefonen fra å koble seg til nett med alt annet enn Wifi? Eventuelt om det finnes en app for dette?

Du kan bruke et program som heter APNdroid, som endrer APN-innstillingene slik at datatrafikk ikke virker.

 

Jeg snakker også om det tastaturet som Trygve har laget og jeg bruker også ordlista han har laget, så ikke kom her med svær kjeft er du snill, ta heller å sjekk det ut selv og se at det jeg sier funker!

Det funker på Dream (Google build), men ikke på Magic (HTC build).

Lenke til kommentar
Jeg snakker også om det tastaturet som Trygve har laget og jeg bruker også ordlista han har laget, så ikke kom her med svær kjeft er du snill, ta heller å sjekk det ut selv og se at det jeg sier funker!

Det funker på Dream (Google build), men ikke på Magic (HTC build).

Ok, skjønner, det var bare ikke akkurat lett å skjønne utifra det Jimmarn skrev... ;)

Lenke til kommentar

*snip*

*snip*

Null problem å legge til egne ord i ordlista, bare tast inn ordet og hold fingeren på ordet i linja der forslagene kommer opp og den blir lagt til.

Vi snakker ikke om til det originale tastaturet men til en app som trygce har laget. Scandinavian Keyboard, vet man kan legge til ordet i ordlista på det originale HTC Tastaturet.

Jeg snakker også om det tastaturet som Trygve har laget og jeg bruker også ordlista han har laget, så ikke kom her med svær kjeft er du snill, ta heller å sjekk det ut selv og se at det jeg sier funker!

:wow: Svær kjeft? Var på ingen måte spydig eller noe. Var hvertfall ikke meningen.

Lenke til kommentar

Nå har jeg funnet Verdiene til UK market.

 

Hvis noen fler er interesserte så her er dem.

Finner foresten enda ikke sweeter home. Må være noe muffens bak tror jeg :p

 

su
setprop gsm.sim.operator.numeric 23415
setprop gsm.operator.numeric 23415
setprop gsm.sim.operator.iso-country uk
setprop gsm.operator.iso-country uk
setprop gsm.operator.alpha Vodafone
setprop gsm.sim.operator.alpha Vodafone

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...