Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Apple har vel lite med hvem som bruker multi touch, så lang jeg ikke tar helt feil så har vel ikke de noe patent på dette.

 

 

 

Så en hands on film ang HTC Hero, og merka meg 2 tinger:

 

Jeg likte ikke designet og telefonen virket laggy til tider, spesielt når han bladde mellom "vinduene" i home screen.

Mulig at det bare er en prototyp og at det ikke er den endelige versjonen. Kan også hende det er kameraet klippet er filmet med. :)

 

Jeg likte heller ikke designet med det første men når jeg så bedre bilder begynte jeg å like den bedre:

htc_hero-img_3375.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er dere så sikre på at Apple kan og vil nekte andre å bruke multitouch, eller er det bare rykter dere fortsetter å spinne på?

 

Dream har hardware som støtter multitouch, men registrerer ikke skikkelig i to dimensjoner slik at punkter kan krysse på alle måter osv.

 

Hmm, det er kanskje ikke helt sikkert. Men har lest det flere steder og så en artikkel en gang om at dem fikk patent på multitouch. Men det er jo ikke sikkert dem kom noe vei med det heller, det kan ha stoppet opp for dem i ettertid.

Fant en webside med litt info om det.

Er nok litt krig mellom selskapene :p

 

Fant en annen interessant artikkel også.

Regardless of legal defensibility, Apple's multitouch cold war is working against everyone but Microsoft.

Det er skrevet litt om G1 der også og ting dem har styrt unna pga apple.

Les mer her.

Endret av Jimmarn
Lenke til kommentar

Jimmarn,

 

mer om det med patenter og apple/palm

 

http://www.engadget.com/2009/01/28/apple-v...depth-analysis/

 

Sånn jeg har fortstått det har begge selskapene blitt enige om å kunne bruke hverandres patenter.

 

Magic er jo nice. Digget byggekvaliteten. Men jeg skal ikke ha ny android-telefon før neste år :)

 

Eller kanskje jeg kjøper en Webos-telefon?

Endret av Raijin
Lenke til kommentar
Jimmarn,

 

mer om det med patenter og apple/palm

 

<a href="http://www.engadget.com/2009/01/28/apple-v...depth-analysis/" target="_blank" rel="nofollow">http://www.engadget.com/2009/01/28/apple-v...depth-analysis/</a>

 

Sånn jeg har fortstått det har begge selskapene blitt enige om å kunne bruke hverandres patenter.

 

Magic er jo nice. Digget byggekvaliteten. Men jeg skal ikke ha ny android-telefon før neste år :)

 

Eller kanskje jeg kjøper en Webos-telefon?

Motorola Endeavor HX1 ears-on har vel ikke så mye med det å gjøre? :p Feil link?

Glem det, linken virket i quoten av en eller annen merkelig grunn :p

 

Ja Magic er jo nice og jeg er veldig fornøyd med den, men savner lys/blits til kameraet. Jeg har lyst til å prøve Samsungen en gang den kommer til norge, så jeg vet hva jeg går glipp av eller ikke :p

Endret av Jimmarn
Lenke til kommentar

Ja det var jo en del der ja, og tlf er ute med alt sammen?

Er det noe jeg savner til min Magic så er det Multitouch og Lys/Blits. Håper virkelig at det vil bli mulig å få Multitouch på den en dag. Men hvis det er for dårlig hardware så er jo det lite trolig :/

 

Multitouch er da absolutt teknisk mulig på Magic, akkurat som det er fult mulig på Dream også. Er jo custom ROM's ute til Dream som blant implenterer multi-touch i nettleseren ;)

 

Bare vent til HTC Hero og Sense kommer ut så skal du se at du mest sannsynlig vil kunne får Sense og alle godene den fører med seg til Magic også med litt hack ;)

Lenke til kommentar

Ja det var jo en del der ja, og tlf er ute med alt sammen?

Er det noe jeg savner til min Magic så er det Multitouch og Lys/Blits. Håper virkelig at det vil bli mulig å få Multitouch på den en dag. Men hvis det er for dårlig hardware så er jo det lite trolig :/

 

Multitouch er da absolutt teknisk mulig på Magic, akkurat som det er fult mulig på Dream også. Er jo custom ROM's ute til Dream som blant implenterer multi-touch i nettleseren ;)

 

Bare vent til HTC Hero og Sense kommer ut så skal du se at du mest sannsynlig vil kunne får Sense og alle godene den fører med seg til Magic også med litt hack ;)

Det hadde vært helt knall :)

Vi får bare vente med tiden å se, men at det kommer håper jeg virkelig :)

Lenke til kommentar
Jeg finner multitouch ganske nyttig i diverse spill og apps.

:tease:

Spill=nyttig, sa du? :wee:

Multitouch kan være morsomt og artig i spill, og i noen apps kan det være nyttig, men ikke så mye som mange skl ha det til. Jeg holder ihvertfall telefonen stort sett med en hånd, med mindre jeg skriver sms eller mail med fysisk tastatur, og å måtte bruke to fingre på skjermen for å zoome er da utrolig upraktisk. Å ha en gesture i stedet for å måtte bevege en finger den laaange veien bort til tilbake-knappen derimot, det hadde væt nyttig.

Lenke til kommentar
Jeg finner multitouch ganske nyttig i diverse spill og apps.

:tease:

Spill=nyttig, sa du? :wee:

Multitouch kan være morsomt og artig i spill, og i noen apps kan det være nyttig, men ikke så mye som mange skl ha det til. Jeg holder ihvertfall telefonen stort sett med en hånd, med mindre jeg skriver sms eller mail med fysisk tastatur, og å måtte bruke to fingre på skjermen for å zoome er da utrolig upraktisk. Å ha en gesture i stedet for å måtte bevege en finger den laaange veien bort til tilbake-knappen derimot, det hadde væt nyttig.

Hehe, ja tenkte på baseball spillet som ligger i android market. Det styrer man med skjermen på en slags D-Pad og er nødt til å løfte fingeren for å kunne trykke på "slå" knappen. Sånn er det jo ikke på min iPod Touch, lastet ned spillet for å sammenligne :p

Overraskende nok så brukes ikke multitouch der heller.

Var helt likt omtrent. Cola reklame bare på iPod'n min.

Men har jo andre småspill på iPod som man bruker 2 fingre på å man kan gå fremmover mens man trykker på "hoppeknapp", dette blir jo umulig på magic uten en custom rom.

 

Glad jeg har dem knappene jeg har på min Android, elsker faktisk alle knappene som er der, trenger ikke flere og ikke færre. Hadde jeg hatt iPhone ville det vært noe jeg savnet.

En gesture til back hadde vært helt greit om man bare kan slå det av i settings. Tviler på jeg hadde hatt det på.

 

Btw, @trygveaa

Du som har laget Scandinavian Keyboard sant? Bare lurte på om det er lenge til det kommer en build som gjør så vi kan lagre ord i ordlista selv. Også lurte jeg på om du kunne gjøre space bredere og "," og "." knappene smalere i landscape mode.

Endret av Jimmarn
Lenke til kommentar

MMS-funksjonaliteten er jo mildt sagt ræva! Det har jeg ikke oppdaget før nå. Ikke finner jeg noen apps som kan hjelpe meg heller (ikke gratis ihvertfall).

Jeg vil bare kunne lage "ordentlige" MMS med slides, og bilde og tekst på hver slide. Det er jo det som ER MMS, ikke den skiten jeg kan klæsje sammen med messaging-programmet. Noen som vet om det finnes noen programmer jeg ikke fant i farten, som faktisk lar deg lage ordentlige mms?

Lenke til kommentar

multitouch hadde vært sweet på tastatur. Jeg flytter fingrene raskt og opplever avogtil at jeg har trykket ned en knapp før jeg har sluppet den forrige som bare blir krøll.

 

Selv om jeg hadde multitouch i nettleseren benyttet jeg meg egentlig mer av zoom-knappene. Men selvsagt, å ha valget er ikke dumt.

 

Finnes det foresten en norsk versjon av htc tastaturet? Eventuelt Trygve, kan du mekke det? Du gjorde en glimrende jobb med det opprinnelige tastaturet :)

 

Hvordan opplever dere hastigheten etter å ha brukt mobilen stund?

Jeg opplever at etterhvert som jeg fyller opp internminnet blir telefonen betydelig treigere. Når jeg er inne i nettleseren og trykker på home tar det gjerne fem sekunder før den er ferdig med å laste inn widgets'ene eller før jeg idet hele tatt kan gjøre noe med telefonen.

Lenke til kommentar

Jeg kjører siste cyanogen ROM, og synes den mest merkbare forskjellen er at nettopp home screen lastes firtere enn ellers, Oppsettet hans inkluderer Apps2SD som standad, så jeg får jo ikke fylt opp internminnet da. Programmer starter foresten overraskende fort, selv om jeg bare har et class 4 kort. Men jeg skulle gjerne hatt mulighet til å ha et par apps (SnapPhoto f.eks.) på internminne dersom det kan gi noen hastighetsforbedringer.

 

red: Jeg har forresten et problem: Kommentarer vises ikke lenger i Market. Det er til tider veldig irriterende når jeg vurderer nye apps. Noen som hr opplevd noe liknende/ har noen ide om hvordan jeg kan fikse det?

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...