Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rosie er vel så vidt jeg vet som Lokii sier, og foreløpig kun for Hero (som kanskje lanseres i dag?) Vet noen om de planlegger å slippe "Rosie" som et tillegg, eller oppgradering for Magic?

 

Om de slipper det som en oppdatering eller ikke så vil det uansett komme skreddersydd ROM's til Magic som vil inneholde Rosie. Men hvorvidt det kommer offisiell oppdatering får vi vel kanskje vite iløpet av den nesten timen ;)

 

HTC Hero detaljer lekket ut

Lenke til kommentar
HTC Sense og Hero annonsert.. detaljer

 

"The new Android UI will supposedly have something called “Perspectives,” a new method for connecting email, contacts, and social media automatically."

 

Ser ut som Android prøver seg på litt av det Palm har forsøkt å gjøre på sin Pre, nemlig å samle dine kontakter fra både telefonbok, epost og dine sosiale nettverk. Et spennende konsept om det fungerer like godt i praksis som i teori!

Lenke til kommentar
HTC Sense og Hero annonsert.. detaljer

 

"The new Android UI will supposedly have something called “Perspectives,” a new method for connecting email, contacts, and social media automatically."

 

Ser ut som Android prøver seg på litt av det Palm har forsøkt å gjøre på sin Pre, nemlig å samle dine kontakter fra både telefonbok, epost og dine sosiale nettverk. Et spennende konsept om det fungerer like godt i praksis som i teori!

 

Yepp, det hele virker veldig spennende og bra! Jeg prøver å oppdatere artikkelen så raskt jeg kan etterhvert som jeg får informasjon ;) Taster så det spruter her ;)

Endret av Lokii
Lenke til kommentar

Har hatt Magicen nå en drøy uke, og er veldig fornøyd.

 

Men det er en ting som irriterer meg litt at jeg ikke får til:

 

Når jeg la inn kontaktene brukte jeg HTC sync og tok lista ifra Outlook, som jeg tidligere hadde synkronisert med min forrige telefon (SE). Alle kontaktene kom over til telefonen, også de som jeg hadde lagt til bilde på. Problemet er nå når jeg vil synkronisere disse imot gmail kontaktene. Ingen ting går til gmail lista. De jeg oppretter i gmail, går over til telefonen.

Ser de i lista på telefonen er merket med ”phone”, mens de jeg har opprettet i ettertid på gmail er merket ”google" når de er overført til telefonen.

 

Både kalender og gmail synkroniserer helt fint begge veier.

 

Noen som har en ide på hva jeg kan gjøre for å få dette til?

Lenke til kommentar
HTC Sense er uten tvil veldig spennende!!! Håper det kommer en mulighet for Sense på Magic....

 

Slik HTC formulerte seg på presentasjonen tviler jeg sterkt på at vi får se en offisiell oppgradering for Magic. De sa at Sense vil komme med alle fremtidige Android-telefoner, hvorav Hero blir den første. Men det er ingen teknoligisk begrensing i Magic som gjør at man ikke skal kunne bruke Sense så tipper vi får se custom firmware med Sense ganske snart både for Magic og Dream ;)

Lenke til kommentar

Nå må jeg komme i gang med å roote tlf min altså :p

Bare ett par spørsmål, er det stor risiko for at noe kan gå galt å tlf blir "bricked"?

Og er det noen som vet om en app som gjør så jeg kan ta backup av sms til mitt sd kort og gjenopprette når den er rootet? Har kopiert over til Gmail'n min men syntes ikke det var heeelt oversiktelig. Skulle blitt likt at det havnet i "threads"

Men er ikke krise med sms, er bare noen av dem jeg kunne tenke meg å ta vare på av forskjellige grunner. Noen har diverse info osv.

Lenke til kommentar

Jeg har kommet i gang og har kommet så langt at jeg har kopiert over su filen. Men nå tror jeg det er noe som ikke stemmer her, etter jeg skrev kommandoen "adb shell" ble den rar, for meg virker det som om det ikke helt stemmer her.

Det skulle visst være sånn, har fått til å roote tlf og alt er i orden.

 

Legger ved ett bilde, glad hvis noen kan hjelpe meg her.

btw, følger den danske guiden. det var ikke så vanskelig å skjønne dansk :p

 

Hmm, ser ut til at det skulle være sånn alikevell, bare fortsatte gjøre som det sto og da jeg kom til sjekken så sto det det old su og su greiene.

Lad os så lige checke om de to filer har samme rettigheder.

kode på din computer:

ls -l *su

Så skulle den vise dette:

-rwsr-sr-x root root 76200 2008-08-01 14:00 oldsu

-rwsr-sr-x root root 76200 2009-06-16 13:45 su

 

 

Så nå er den rootet da, står hvertfall så i guiden.

 

Så nu har du en fuld rooted ROM på din HTC Magic fra 3

Men husk, dette er et sikkerhedshul, og hverken jeg eller mobildabat tager andsvar for evt skader og brud på garanti.

 

God fornøjelse.

 

Da er det bare å gå på nesteguide så jeg får tilgang til paid apps da :)

post-117088-1245852528_thumb.jpg

Endret av Jimmarn
Lenke til kommentar

hero har samme skjerm, og samme prosessor / minne som magic (og sikkert dream) right?

Så forbedringen ligger i 3,5 mm og bedre kamera (selv om jeg regner med det er like dårlig som på alle andre htc uten blits)?

 

Edit: Ser også at den har mer ram

 

Da burde det vel være fint mulig å kjøre sense på de gamle?

Endret av bufodill
Lenke til kommentar

Telefonene ser rimelig like ut ja. 5mpx mot 3mpx kamera har jo lite å si så lenge blits fortsatt ikke finnes. En overgang til 3.5 mm finnes jo på ebay til under femtilappen. Sist og ikke minst er Magic i mine øyne en penere telefon :)

 

Men håper virkelig at Sense er mulig å kjøre på Magic. Syns egentlig det er på sin plass med en slik oppdatering, spesielt siden det bare er uker mellom lanseringen av de to telefonene. En del nye Magic-eiere vil nok føle seg litt snytt siden telefonen er såpass dyr.

Lenke til kommentar
du kjører adb fra telefonen her.. adb er programmet du bruker til å koble på telefonen, det er ikke noe du skal kjøre på telefonen.

 

du kjører også adb push su /system/local uten å ha su i katalogen du pusher fra.

ja, jeg hadde den i zippet mappe men som du ser så lyktes jeg i å kopiere den rett etter, og jeg kjører ikke adb fra telefonen her. Bruker command i windows. men uansett så fikk jeg det til, som jeg redigerte og skrev. Tlf min er rootet og jeg har fått tilgang til paid apps i market.

 

Er bare ett problem, jeg vil ha sweeter home og finner det ikke i market! :( Ser kun dxTop, aHome og Open Home

Lenke til kommentar

Apebein: noen applikasjoner er kun tilgjengelig i andre land. Dersom det er for å avslutte programmer, ser jeg uansett ikke vitsen - Android skal håndtere dette selv, dersom det ikke er noe alvorlig galt med programmene. Android viser forøvrig sist viste programmer når du holder inne Home, ikke de som kjører nå. (rett meg hvis jeg tar feil!)

 

Jeg prøvde Sense (daværende Rosie) på min Dream, med custom firmware. Det var veldig tøft, men det gikk veldig tregt å returnere til homescreen. Kanskje Dream har for lite minne til noen gang å kunne kjøre Sense skikkelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...