Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sliter med å flytte ikoner til andre home screens mot venstre, og fant ut ved hjelp av å tegne i en Paint Note i Note Everything at jeg som oftest ikke kommer lenger til venstre enn 3-4 mm fra kanten. Andre som sliter med det samme, eller kunne tenke seg å teste?

 

Kjører forøvrig Cupcake fra HTC sine sider.

 

edit: Raijin, har du tilgang til adb? Kjør adb shell og se hva som skjer i logcat. Jeg fant ut av hvorfor min ikke synket ved hjelp av dette verktøyet (i mitt tilfelle fantes det oppføringer fra 1939 eller noe sånt, som ble stoppet av Google Calendar).

Endret av cecolon
Lenke til kommentar
Jeg sliter med å flytte ikoner til andre home screens mot venstre, og fant ut ved hjelp av å tegne i en Paint Note i Note Everything at jeg som oftest ikke kommer lenger til venstre enn 3-4 mm fra kanten. Andre som sliter med det samme, eller kunne tenke seg å teste?

 

Kjører forøvrig Cupcake fra HTC sine sider.

Aiai, det høres ikke riktig ut. Reklamasjons sak kanskje?

Lenke til kommentar

Mysticon: se førstepost.

 

Zappy: Det er en ADP1 bestilt direkte fra leverandør, så da må den nok sendes til USA og styr. Jeg har også hatt custom SPL og senere lagt inn original nedlastet fra nett, så jeg vil helst slippe reklamasjon om jeg kan. Ellers synes jeg touchen fungerer greit, selv om jeg bommer endel på tastaturet.. Kunne du tenkt deg å forsøke å tegne litt?

Lenke til kommentar
Jeg sliter med å flytte ikoner til andre home screens mot venstre, og fant ut ved hjelp av å tegne i en Paint Note i Note Everything at jeg som oftest ikke kommer lenger til venstre enn 3-4 mm fra kanten. Andre som sliter med det samme, eller kunne tenke seg å teste?

 

Kjører forøvrig Cupcake fra HTC sine sider.

 

edit: Raijin, har du tilgang til adb? Kjør adb shell og se hva som skjer i logcat. Jeg fant ut av hvorfor min ikke synket ved hjelp av dette verktøyet (i mitt tilfelle fantes det oppføringer fra 1939 eller noe sånt, som ble stoppet av Google Calendar).

 

Hjelper dette noe, med tanke på skjermkalibrering?

http://forum.xda-developers.com/showthread...p;page=192#1915

Lenke til kommentar

Det ser ut til at de fleste RSS widgets er skreddersydd for enkelte sider, kanskje fordi de er for ulike til å kunne ha en generell widget?

 

Selv bruker jeg NewsRob til å lese nyheter, og har derfor akkurat gått over til Google Reader, og synes det fungerer utrolig bra. Jeg slipper å gå inn på trege og mange sider, og den holder styr på hva jeg har lest og ikke. Den kan også laste ned nyheter hver time. Bruker også Google Reader på PC nå :) Eneste den mangler er widget... Hva med Greed?

Lenke til kommentar

Det er for liten plass på mobilen min, og jeg vurderer å kjøre Apps2SD eller liknende. Kan dere anbefale et raskt nok minnekort (Class 6)? 8 GB er sikkert tilstrekkelig.

 

Prisguiden har dessverre ikke informasjon om klasse, og det ser ikke ut til at SanDisk bruker dette, så da blir det vanskelig å sammenlikne.

Lenke til kommentar
Det er for liten plass på mobilen min, og jeg vurderer å kjøre Apps2SD eller liknende. Kan dere anbefale et raskt nok minnekort (Class 6)? 8 GB er sikkert tilstrekkelig.

 

Prisguiden har dessverre ikke informasjon om klasse, og det ser ikke ut til at SanDisk bruker dette, så da blir det vanskelig å sammenlikne.

 

Fikk nettopp et 8GB Class 6 kort fra eBay, kostet 20 pund (rundt 215,-) inkl frakt. Tok 8 dager fra bestilling til jeg fikk det i postkassa. Merket var Transcend.

Lenke til kommentar
Fikk nettopp et 8GB Class 6 kort fra eBay, kostet 20 pund (rundt 215,-) inkl frakt. Tok 8 dager fra bestilling til jeg fikk det i postkassa. Merket var Transcend.
Gidder du ta en hastighetssjekk av det og poste lenke til auksjonen/selgeren hvis det holder mål? Hadde vært kjekt for meg og sikkert andre og, mitt (class 4 tror jeg) er litt treig å laste apps fra innimellom. Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Fikk nettopp et 8GB Class 6 kort fra eBay, kostet 20 pund (rundt 215,-) inkl frakt. Tok 8 dager fra bestilling til jeg fikk det i postkassa. Merket var Transcend.
Gidder du ta en hastighetssjekk av det og poste lenke til auksjonen/selgeren hvis det holder mål? Hadde vært kjekt for meg og, mitt (class 4 tror jeg) er litt treig å laste apps fra innimellom.

 

For minnekort er det bare å søke på ebay.com/co.uk: microsdhc class 6 ;)

 

Kan gjøre det etter jobb, hvis du forteller meg hvordan ;) Noe spes program som brukes, eller er det nok med "realtime" hastighet fra overføring i Windows?

 

Ser forresten folk snakke om Apps2SD på Android. Nå har jeg 200+mb igjen på minnet, så det er neppe noe jeg trenger med det første.. Men hvis den tid kommer - er dette et program som kan installeres, eller er det egen ROM?

Lenke til kommentar

Joda, men mange av dem er class2 minnekort med klistremerke på, fra kopifabrikker med heller laber kvalitetskontroll. Og det er jo litt kjipt å få. Derfor er det kjekt med en selger man vet selger kort som faktisk er class 6. Å kopiere en 1GB fil fra minnekortet over på pc-en er god nok test for meg. Kopiering til minnekortet kan jo også måles, men det er jo lesehastigheten som har noe å si for å laste programmr fra det.

 

Apps2sd er en "mod" som er innbakt i flere ROMS. Den kopierer program (og en del tilfeller cache)-mappene over til minnekortet, og "symlinker" mappene fra telefonen til minnekortet (en form for snarvei, på en måte). Jeg trenger det heller ikke, men det er innbakt i ROMet jeg bruker (cyanogens).

Lenke til kommentar
Fikk nettopp et 8GB Class 6 kort fra eBay, kostet 20 pund (rundt 215,-) inkl frakt. Tok 8 dager fra bestilling til jeg fikk det i postkassa. Merket var Transcend.
Gidder du ta en hastighetssjekk av det og poste lenke til auksjonen/selgeren hvis det holder mål? Hadde vært kjekt for meg og, mitt (class 4 tror jeg) er litt treig å laste apps fra innimellom.

 

For minnekort er det bare å søke på ebay.com/co.uk: microsdhc class 6 ;)

 

Kan gjøre det etter jobb, hvis du forteller meg hvordan ;) Noe spes program som brukes, eller er det nok med "realtime" hastighet fra overføring i Windows?

 

Ser forresten folk snakke om Apps2SD på Android. Nå har jeg 200+mb igjen på minnet, så det er neppe noe jeg trenger med det første.. Men hvis den tid kommer - er dette et program som kan installeres, eller er det egen ROM?

 

jeg vart snytt på ebay :/ bestilte denne og satset på at det kom til å gå bra, han hadde jo tross alt "Feedback: 99.5 % Positive".

 

Men neida, hva fikk jeg i posten? Et SanDisk 8Gb class 2.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
jeg vart snytt på ebay :/ bestilte denne og satset på at det kom til å gå bra, han hadde jo tross alt "Feedback: 99.5 % Positive".

 

Men neida, hva fikk jeg i posten? Et SanDisk 8Gb class 2.

Ekke verre enn å klage til selgeren. Ordner seg som regel.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar
Joda, men mange av dem er class2 minnekort med klistremerke på, fra kopifabrikker med heller laber kvalitetskontroll. Og det er jo litt kjipt å få. Derfor er det kjekt med en selger man vet selger kort som faktisk er class 6. Å kopiere en 1GB fil fra minnekortet over på pc-en er god nok test for meg. Kopiering til minnekortet kan jo også måles, men det er jo lesehastigheten som har noe å si for å laste programmr fra det.

 

Starting Create File Bench...

 

Created file: G:\DiskBench1.bin

Size: 754974720 bytes

Time: 1345856 ms

Transfer Rate: 0,535 MB/s

 

Create File Bench ended

 

Read File Bench started...

 

Read file: G:\DiskBench1.bin

Size: 754974720 bytes

Time: 925 ms

Transfer Rate: 778,378 MB/s

 

Read File Bench ended

 

Copy File Bench started...

 

Copy G:\DiskBench1.bin to C:\Users\xxx\Desktop\DiskBench1.bin

Size: 754974720

Time: 10927 ms

Transfer Rate: 65,892 MB/s

 

Copy File Bench ended

Endret av illmatic.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...